Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 18.červen 9:55

Už jste se jednou několikarát ptal. – např.

Je podle křesťanství horší hřích vražda, nebo sebevražda?

https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/je-horsi-hrich-vrazda-nebo-

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 19.červen 7:15

Už jste se několikrát ptal. – např.

Je podle křesťanství horší hřích vražda, nebo sebevražda?

https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/je-horsi-hrich-vrazda-nebo-

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 19.červen 14:42

Už jste se několikrát ptal. – např.

1. Je podle křesťanství horší hřích vražda, nebo sebevražda?

https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/je-horsi-hrich-vrazda-nebo-sebevrazda-podle-krestanstvi


"Mám dojem, že jste se již psal,. že jsem sebevraždu už vysvětlovala. z pohledu odpuštění.

2. „Dokáže křesťanský Bůh odpustit i pokus o sebevraždu, pokud daná osoba k ní byla dohnána?“

https://www.od­povedi.cz/

Ale uvádím jiný pohled, než je v uvedené otázce.

"Sebevražda je vážný hřích před Bohem. Podle Bible sebevražda je vražda, a ta je vždy hříchem

Vážně bych pochyboval o upřímné víře někoho, kdo by tvrdil, že je křesťan, a spáchal by sebevraždu. Není žádných okolností, které by mohly omluvit někoho, a zvlášť křesťana, že si sáhl na svůj život.

Podle Bible, to zda člověk vstoupí do nebe nebo ne, není předurčeno tím, zda spáchá sebevraždu nebo ne. Spáchá-li nevěřící člověk sebevraždu, neudělal nic jiného, než že „uspíšil” svou cestu do ohnivého jezera. Ten však, kdo spáchal sebevraždu, půjde v konečném důsledku do pekla, a to proto, že odmítl spasení skrze Krista, a ne proto, že spáchal sebevraždu.

Bible se staví k sebevraždě stejně jako k vraždě. Je to vražda – sebe. Bůh je ten, který rozhoduje, kdy a jak člověk zemře. Vzít tuto pravomoc do svých rukou je podle Bible rouhání se proti Bohu.

Biblický verš v 1. Korintským 3:15 je asi dobrým popisem toho, co se stane křesťanu, který spáchá sebevraždu. „Když mu dílo shoří, utrpí škodu; sám bude sice zachráněn, ale projde ohněm”."

Dovíte se víc

https://www.got­questions.org/

3. Další informace

http://www.fa­tym.com/view.php?na­zevclanku=jaky-je-krestansky-pohled-na-sebevrazdu-co-rika-bible-o-sebevrazde&cis­loclanku=2012050070

„Jaký je křesťanský pohled na sebevraždu? A co na to říká Bible,“

"Křesťané jsou povoláni, aby svůj život žili pro Boha – rozhodnutí, kdy má dojít k ukončení života patří výlučně Bohu. Sebevražda je závažným proviněním proti posvátnosti života.
Člověk se může dostat do situace, kdy všechno vypadá beznadějně a jako nejlepší řešení se nabízí sebevražda. Bůh má ale řešení vždycky a i to nejhorší umí proměnit v dobro a zisk, i když my to v těžké situaci mnohdy nevidíme a nechápeme.
Dobrá ilustrace sebevraždy je v knize Ester. V Persii měli zákon, že kdokoli, kdo přišel ke králi bez pozvání, mohl být popraven, nevztáhl-li král směrem k němu svou ruku – což bylo znamení milosti.

Sebevražda pro křesťana je jako násilím se chtít dostat do Boží přítomnosti, místo čekání na Jeho pozvání. On vztáhne svou ruku k tobě, zachová ti věčný život, neznamená to však, že je s tebou spokojen. I když nejde o popis sebevraždy, biblický verš v 1. Korintským 3:15 je asi dobrým popisem toho, co se stane křesťanu, který spáchá sebevraždu. „Když mu dílo shoří, utrpí škodu; sám bude sice zachráněn, ale projde ohněm”. " atd.

--
Ale z pohledu historického se odlišuje sebevražda od zabití se, které člověk činí pod tlakem.

Pokud lidé dostanou příkaz, aby jednali v opozici k Božímu zákonu a ke spravedlnosti, měli by dát přednost příkazu Boha . před příkazem lidí a neměli by je od tohoto činu odvrátit jakékoliv hrozby nebo tresty"

Celkově Lactantius odmítá sebevraždu jako horší čin než vraždu. Dobrovolná smrt není ospravedlnění v žádném případě s výjimkou, když není východiska v případě vnějšího tlaku, kdy by hrozilo nedodržení Božího zákona.

Sebevražda začala být díky Augustinovi vnímána jako zločin. Předtím byla brána jako hřích, nejprve stejně hrozný jako vražda, pak dokonce horší než vražda.
Tomáš Akvinský uvádí žebříček provinění a sebevražda je úplně nejvýše, neboť po sebevraždě nenásleduje pokání. Proto Augustin viděl Jidášovu sebevraždu jako horší čin než prozrazení Ježíše.

Sebevražda byla u Augustina a Tomáše Akvinského zahrnuta pod vraždu, která je ospravedlnitelná jen v případě spravedlivé války a vynesení rozsudku nad zločincem Ssebevrazi skončí hůře než vrazi.”

Pokud si srovnáte a přečtete všechny informace, i v předchozích otázkách, tak opět zjistíte, že sebevražda je horší než vražda, I když se v určitých případech dá sebevražda ospravedlnit.

--

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 19.červen 14:56

Už jste se několikrát ptal. – např.

1. Je podle křesťanství horší hřích vražda, nebo sebevražda?

https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/je-horsi-hrich-vrazda-nebo-sebevrazda-podle-krestanstvi


"Mám dojem, že jste se již psal,. že jsem sebevraždu už vysvětlovala. z pohledu odpuštění.

2. „Dokáže křesťanský Bůh odpustit i pokus o sebevraždu, pokud daná osoba k ní byla dohnána?“

https://www.od­povedi.cz/

Ale uvádím jiný pohled, než je v uvedené otázce.

"Sebevražda je vážný hřích před Bohem. Podle Bible sebevražda je vražda, a ta je vždy hříchem

Vážně bych pochyboval o upřímné víře někoho, kdo by tvrdil, že je křesťan, a spáchal by sebevraždu. Není žádných okolností, které by mohly omluvit někoho, a zvlášť křesťana, že si sáhl na svůj život.

Podle Bible, to zda člověk vstoupí do nebe nebo ne, není předurčeno tím, zda spáchá sebevraždu nebo ne. Spáchá-li nevěřící člověk sebevraždu, neudělal nic jiného, než že „uspíšil” svou cestu do ohnivého jezera. Ten však, kdo spáchal sebevraždu, půjde v konečném důsledku do pekla, a to proto, že odmítl spasení skrze Krista, a ne proto, že spáchal sebevraždu.

Bible se staví k sebevraždě stejně jako k vraždě. Je to vražda – sebe. Bůh je ten, který rozhoduje, kdy a jak člověk zemře. Vzít tuto pravomoc do svých rukou je podle Bible rouhání se proti Bohu.

Biblický verš v 1. Korintským 3:15 je asi dobrým popisem toho, co se stane křesťanu, který spáchá sebevraždu. „Když mu dílo shoří, utrpí škodu; sám bude sice zachráněn, ale projde ohněm”."

Dovíte se víc

https://www.got­questions.org/

3. Další informace

http://www.fa­tym.com/view.php?na­zevclanku=jaky-je-krestansky-pohled-na-sebevrazdu-co-rika-bible-o-sebevrazde&cis­loclanku=2012050070

„Jaký je křesťanský pohled na sebevraždu? A co na to říká Bible,“

"Křesťané jsou povoláni, aby svůj život žili pro Boha – rozhodnutí, kdy má dojít k ukončení života patří výlučně Bohu. Sebevražda je závažným proviněním proti posvátnosti života.
Člověk se může dostat do situace, kdy všechno vypadá beznadějně a jako nejlepší řešení se nabízí sebevražda. Bůh má ale řešení vždycky a i to nejhorší umí proměnit v dobro a zisk, i když my to v těžké situaci mnohdy nevidíme a nechápeme.
Dobrá ilustrace sebevraždy je v knize Ester. V Persii měli zákon, že kdokoli, kdo přišel ke králi bez pozvání, mohl být popraven, nevztáhl-li král směrem k němu svou ruku – což bylo znamení milosti.

Sebevražda pro křesťana je jako násilím se chtít dostat do Boží přítomnosti, místo čekání na Jeho pozvání. On vztáhne svou ruku k tobě, zachová ti věčný život, neznamená to však, že je s tebou spokojen. I když nejde o popis sebevraždy, biblický verš v 1. Korintským 3:15 je asi dobrým popisem toho, co se stane křesťanu, který spáchá sebevraždu. „Když mu dílo shoří, utrpí škodu; sám bude sice zachráněn, ale projde ohněm”. " atd.

--
Ale z pohledu historického se odlišuje sebevražda od zabití se, které člověk činí pod tlakem.

Pokud lidé dostanou příkaz, aby jednali v opozici k Božímu zákonu a ke spravedlnosti, měli by dát přednost příkazu Boha . před příkazem lidí a neměli by je od tohoto činu odvrátit jakékoliv hrozby nebo tresty"

Celkově Lactantius odmítá sebevraždu jako horší čin než vraždu. Dobrovolná smrt není ospravedlnění v žádném případě s výjimkou, když není východiska v případě vnějšího tlaku, kdy by hrozilo nedodržení Božího zákona.

Sebevražda začala být díky Augustinovi vnímána jako zločin. Předtím byla brána jako hřích, nejprve stejně hrozný jako vražda, pak dokonce horší než vražda.
Tomáš Akvinský uvádí žebříček provinění a sebevražda je úplně nejvýše, neboť po sebevraždě nenásleduje pokání. Proto Augustin viděl Jidášovu sebevraždu jako horší čin než prozrazení Ježíše.

Sebevražda byla u Augustina a Tomáše Akvinského zahrnuta pod vraždu, která je ospravedlnitelná jen v případě spravedlivé války a vynesení rozsudku nad zločincem Sebevrazi skončí hůře než vrazi.”

Zapomněla jsem na odkaz
https://webcache­.googleusercon­tent.com/sear­ch?q=cache:szX_XLBYL­moJ:https://is­.muni.cz/th/mi376­/Bakalarska_pra­ce.txt+&cd=1&h­l=cs&ct=clnk&gl=cz&cli­ent=firefox-b-d

Filozofická fakulta
Ústav religionistiky
Anna Malenová
Teologické pohledy na sebevraždu ve starověkém a středověkém křesťanství
Bakalářská diplomová práce

Brno 2011

Pokud si srovnáte a přečtete všechny informace, i v předchozích otázkách, tak opět zjistíte, že sebevražda je horší než vražda, I když se v určitých případech dá sebevražda ospravedlnit.