Odpověděl/a – 15.červen 14:11
Víra je jen část. Víra, naděje, láska. Tedy to, co Boží slovo říká by mělo přinést tyto dary. Ale Boží slovo není vše, jsou i jiné formy Božího doteku. Plevelné slovo přimíchané do Božího plodí smíšené ovoce, jak se zdá u Islámu.
4)Dokonce i mnozí křesťanští teologové vidí bibli spíš takto. Ale
oficiálně je tento postoj těžkou herezí. Jasně, že je možno připustit,
že některé z mnoha zázraků popisovaných v bibli lze vysvětlit
přirozenou cestou, nebo jako Boží zásah prostřednictvím přirozených
nástrojů. Ale těžko to lze říct s jistotou a vylučovat, mlžit Boží
doprovod Izraelitů.
Lidé žasli nad Ježíšovými řečmi, nemluvil jako jiní kazatelé, ale jako
ten, kdo má moc. Odpouštěl hříchy a mnoho jiného. Proto byl nakonec zabit.
Člověk v nejtěžších chvílích může též propadat obavám, jestli to
nebyl jen guru, ale kvůli zázrakům, moudrosti řeči a komplexního pohledu
tomu nevěřím. (Islám Krista uznává, ale ne to co říká, a co a proč
podstoupil. Divný přístup k pravdě. Ale podobné tendence je vidět i mezi
těmi teology) Přisuzování pouze lidského vlivu na bibli je běžným
útokem, pokušením. Na druhé straně je samozřejmě bible i dílem lidským
a mnoho věcí odráží chápání lidí ve své době. Některé jsou snad
i naivní, neúplné. A svým způsobem je bible jednostranná, psaná perem
těch, kdo jsou schopni psát, přehnaně řečeno bible pro elitu. Elitou
myslím naprostou většinu zdravých lidí. Ale jsou lidé postižení, nebo
v takové břečce, že pro ně se v bibli mnoho pomoci nenajde. Leda Kristova
oběť, jeho spoluúčast a naděje kterou přinesl. Starý zákon obsahuje
množství proroctví a předobrazů Krista, věcí budoucích a nebe. Pokud
budeme bibli chápat jen jako výsledek rozumu a citů dobře smýšlejících
lidí, byl Kristus a mnoho jiného podvod a přínos bible je vůbec sporný.
Ostře řečeno, ale lepší než plíživé relativizování.
Odpověděl/a – 15.červen 14:15
Víra je jen část. Víra, naděje, láska. Tedy to, co Boží slovo říká by mělo přinést tyto dary. Ale Boží slovo není vše, jsou i jiné formy Božího doteku. Plevelné slovo přimíchané do Božího plodí smíšené ovoce, jak se zdá u Islámu.
4)Dokonce i mnozí křesťanští teologové vidí bibli spíš takto. Ale
oficiálně je tento postoj těžkou herezí. Jasně, že je možno připustit,
že některé z mnoha zázraků popisovaných v bibli lze vysvětlit
přirozenou cestou, nebo jako Boží zásah prostřednictvím přirozených
nástrojů. Ale těžko to lze říct s jistotou a vylučovat, mlžit Boží
doprovod Izraelitů.
Lidé žasli nad Ježíšovými řečmi, nemluvil jako jiní kazatelé, ale jako
ten, kdo má moc. Odpouštěl hříchy a mnoho jiného. Proto byl nakonec zabit.
Člověk v nejtěžších chvílích může též propadat obavám, jestli to
nebyl jen guru, ale kvůli zázrakům, moudrosti jeho řeči a z komplexního
pohledu na svět a víru tomu nevěřím. (Islám Krista uznává, ale ne to co
říká, a co a proč podstoupil. Divný přístup k pravdě. Ale podobné
tendence je vidět i mezi těmi teology) Přisuzování pouze lidského vlivu
na bibli je běžným útokem, pokušením. Na druhé straně je samozřejmě
bible i dílem lidským a mnoho věcí odráží chápání lidí ve své
době. Některé jsou snad i naivní, nebo dost neúplné. A svým způsobem
je bible jednostranná, psaná perem těch, kdo jsou schopni psát, přehnaně
řečeno bible pro elitu. Elitou myslím naprostou většinu zdravých lidí.
Ale jsou lidé postižení, nebo v takové břečce, že pro ně se v bibli
mnoho pomoci nenajde. Leda Kristova oběť, jeho spoluúčast a naděje kterou
přinesl.
Starý zákon obsahuje množství proroctví a předobrazů Krista, věcí
budoucích a nebe. Pokud budeme bibli chápat jen jako výsledek rozumu a citů
dobře smýšlejících lidí, byl Kristus a mnoho jiného podvod a přínos
bible je vůbec sporný. Ostře řečeno, ale lepší než plíživé
relativizování.