Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 31.květen 9:52

Záleží na okolnostech.
Pokud byla transakce autorizována online (většina) banka má přehled ihned a buď uvádí zůstatek už bez utracených prachů, nebo „disponibilní“ zůstatek s odečtenou platbou. Druhá verze je podle mně správnější, protože zpravidla k finálnímu zaúčtování dochází později (např. i v krámě mohlo dojít k nějakým potížím a ta platba mohla být zrušena bez toho aby se to banka ihned dověděla)

Také je možné že menší částka mohla být autorizována offline – platbu schválila přímo karta bez dotazu na Tvou banku – tam na kontě uvidíš až finální zaúčtování, které může do banky dojít se zpožděním 1–2 dny.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 31.květen 9:55

Záleží na okolnostech.
Pokud byla transakce autorizována online (většina) banka má přehled ihned a buď uvádí zůstatek už bez utracených prachů, nebo „disponibilní“ zůstatek s odečtenou platbou. Druhá verze je podle mně správnější, protože zpravidla k finálnímu zaúčtování dochází později (např. i v krámě mohlo dojít k nějakým potížím a ta platba mohla být zrušena bez toho aby se to banka ihned dověděla)

Také je možné že menší částka mohla být autorizována offline – platbu schválila přímo karta bez dotazu na Tvou banku – tam na kontě uvidíš až finální zaúčtování, které může do banky dojít se zpožděním 1–2 dny.


A musím dodat: Ještě samozřejmě záleží na Tvé bance. Zvlášť ty „novější“ banky které už startovali s tím, že vše může být online, budou téměř jistě i ty karetní transakce zpracovávat okamžitě. Některé „tradiční“ banky mohou mít ještě spoustu „tradičních“ méně pružných procesů.