Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 30.březen 13:24

Opakuji, nevím, zda chodíte na ZŠ nebo SŠ. Věcný význam Proč je příslovce, tedy zájmenné příslvoce. To jsem vám psala minule.

Neuvědomujete sii, že jde o pohled jazykový. U slova rozlišujeme významy věcné (lexkální) a mluvnické. To si musíte uvědomit, význam se může rovněž přenášet, ale to je už jiná kapitola.

Pozorně si vysvětlení prřeště, co je lexikální význam, tedy věcný je stále stejný, (základní, ale můžee být i přenesený), jenže to, čím může být ve větě, jde o jiný význam. Je vidět, že stále tyto významy nerozlišujete, nebo nechápete.

Mluvnický (gramatický) význam – tento význam vyjadřuje slovo svým tvarem, tj. je určen mluvnickými kategoriemi (mluvnické kategorie = mluvnické významy).

Proč je zájmenné příslovce – jeho význam je uvedený v odkazu . Není to “čisté” příslovce,. Takže má nejen významy věcné, ale vztažmé jako spojka, tedy gramatické.

http://priruc­ka.ujc.cas.cz/?slo­vo=pro%C4%8D.

  1. tázací . (expr. pročpak) vyj. otázku po příčině, důvodu, smyslu, účelu: proč to neřekl?; proč to děláš?
  2. vzt. připojuje vedl. větu vzt., zvl. přívlastkovou: příčina, proč to udělal!

Z jiného pohledu rozdělujeme slova

  1. Lexikální slova mají jen význam slovní – příslovce a citoslovce
  2. Lexikálně gramatická mají význam slovní a ve větě různé významy grrarmatické – jde o ohebná slova
  3. Gramatická – jsou významově závislá, plný význam získávají s jiným slovem – předložky, spojkly, částice.

Minule jsem vám psala, že musíte rozlišit významy mluvnické, čím může být slovo ve větě – jde o syntaktický význam.

Zájmenné příslovce vztažní má character spojky, ale už jde o jiný význam., spojuje věty.

K bodu 2. uvádí přívlastkovou větu.
“ Důvody, proč to nemůžu pochopit”. Jaké, které důvody? Mohu zkrátit důvody pro nepochopení. .

3. Dětské proč mě vyvádí z míry.. Opět už se dostáváme do významu mluvnického, , proč je ve věčě podmětem – význam synteaktický.

Je třeba,. abyste rozlišoval lvýznamy slov z pohledu mluvnice.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 30.březen 13:37

Opakuji, nevím, zda chodíte na ZŠ nebo SŠ. Věcný význam Proč je příslovce, tedy zájmenné příslvoce. To jsem vám psala minule.

Neuvědomujete sii, že jde o pohled jazykový. U slova rozlišujeme významy věcné (lexkální) a mluvnické. To si musíte uvědomit, význam se může rovněž přenášet, ale to je už jiná kapitola.

Pozorně si vysvětlení prřeště, co je lexikální význam, tedy věcný je stále stejný, (základní, ale můžee být i přenesený), jenže to, čím může být ve větě, jde o jiný význam. Je vidět, že stále tyto významy nerozlišujete, nebo nechápete.

Mluvnický (gramatický) význam – tento význam vyjadřuje slovo svým tvarem, tj. je určen mluvnickými kategoriemi (mluvnické kategorie = mluvnické významy).

Proč je zájmenné příslovce – jeho význam je uvedený v odkazu . Není to “čisté” příslovce,. Takže má nejen významy věcné, ale vztažmé jako spojka, tedy gramatické.

http://priruc­ka.ujc.cas.cz/?slo­vo=pro%C4%8D.

  1. tázací . (expr. pročpak) vyj. otázku po příčině, důvodu, smyslu, účelu: proč to neřekl?; proč to děláš?
  2. vzt. připojuje vedl. větu vzt., zvl. přívlastkovou: příčina, proč to udělal!

Z jiného pohledu rozdělujeme slova

  1. Lexikální slova mají jen význam slovní – příslovce a citoslovce
  2. Lexikálně gramatická mají význam slovní a ve větě různé významy grrarmatické – jde o ohebná slova
  3. Gramatická – jsou významově závislá, plný význam získávají s jiným slovem – předložky, spojkly, částice.

Minule jsem vám psala, že musíte rozlišit významy mluvnické, čím může být slovo ve větě – jde o syntaktický význam.

Zájmenné příslovce vztažní má character spojky, ale už jde o jiný význam., spojuje věty.

K bodu 2. uvádí přívlastkovou větu.
“ Důvody, proč to nemůžu pochopit”. Jaké, které důvody? Mohu zkrátit důvody pro nepochopení.

Věděla dobře, proč to udělala. . zde je o větu předmětnou. Co věděla dobře (jakou věc věděla dobře). proč to udělala.

"Proč jsou bohatí stále bohatší a (proč) chudí stále chudší? .Jde o dvě otázky., k nimž není odpověď. Proč jako tázací záum. příslvoce.

3. Dětské "proč " mě vyvádí z míry.. Opět už se dostáváme do významu mluvnického, , proč je ve větě podmětem – význam synteaktický. – proč je zpodstatnělé podstatné jméno.

Je třeba, abyste rozlišoval významy slov z pohledu mluvnice.