Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 18.březen 8:37

záleží kdo řídí, pokud jednoho dne (a to je samozřejmě opravdu už jen otázkou času) budou auta řídit převážně autopiloti, pak je kruhák naopak jednou z nejméně výhodných forem křížení dopravních tepen. Zatímco pro lidského řidiče kruhák znamená jednoduchost a z ní vyplývající plynulost, pro autopiloty je to jen zbytečná deformace trasy která mohla být přímá nebo jen pod mírným úhlem a tedy mnohem komfortnější pro posádku a výrazně výhodnější z pohledu ekonomiky provozu. Viz jak by mohly vypadat křižovatky ve světě kde autonomní řízení se už prosadilo na drtivé většině automobilů a kde funguje AIM (autonomous intersection management) https://www.y­outube.com/wat­ch?v=4pbAI40dK0A https://youtu­.be/4pbAI40dK0A?t=55

dokud auta řídí lidé, je kruháč paradoxně výhodnější, není to však obecná pravda a brzy budeme čelit novým podmínkám kdy nám budou všechny ty kruháče spíš na obtíž a dopravu budou spíš zpomalovat … protože na nich AIM nemá takový smysl.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 18.březen 8:39

záleží kdo řídí, pokud jednoho dne (a to je samozřejmě opravdu už jen otázkou času) budou auta řídit převážně autopiloti, pak je kruhák naopak jednou z nejméně výhodných forem křížení dopravních tepen. Zatímco pro lidského řidiče kruhák znamená jednoduchost a z ní vyplývající plynulost, pro autopiloty je to jen zbytečná deformace trasy která mohla být přímá nebo jen pod mírným úhlem a tedy mnohem komfortnější pro posádku a výrazně výhodnější z pohledu ekonomiky provozu. Viz jak by mohly vypadat křižovatky v brzké budoucnosti kdy se autonomní řízení prosadí na drtivé většině automobilů a kde budou fungovat lokální systémy AIM (autonomous intersection management) https://youtu­.be/4pbAI40dK0A?t=55

dokud auta řídí lidé, je kruháč paradoxně výhodnější, není to však obecná pravda a brzy budeme čelit novým podmínkám kdy nám budou všechny ty kruháče spíš na obtíž a dopravu budou spíš zpomalovat … protože na nich AIM nemá takový smysl.