Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 9.únor 14:08

Asi takhle-dnes jsou ustáleny dva pohony-proudový motor nebo klasický a lodní šroub. tam jde totiž o to že křídla působí obdobně jak na letadlu=vztlak,k­terý „zvedne“ loď nad hladinu,takže trup není ve vodě a křídla maji daleko menší odpor vůči prostředí ,takže jsou podstatně rychlejší než klasická. A je jedno zda-li je na zídi proudový motor,nebo v podpalubí dieselů,příp dieseleletrická trakce…)

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 9.únor 17:04

Asi takhle-dnes jsou ustáleny dva pohony-proudový motor nebo klasický a lodní šroub. tam jde totiž o to že křídla působí obdobně jak na letadlu=vztlak,k­terý „zvedne“ loď nad hladinu,takže trup není ve vodě a křídla maji daleko menší odpor vůči prostředí ,takže jsou podstatně rychlejší než klasická. A je jedno zda-li je na zídi proudový motor,nebo v podpalubí dieselů,příp dieseleletrická trakce…)
To Hlada-právě že je o fous ekonomičtější-Křídla mají neskonale menší hydrodynamický odpor než celý trup klasické stejně velké lodě=je úspornější.