anonym
Odpověděl/a – 9.únor 14:08
Asi takhle-dnes jsou ustáleny dva pohony-proudový motor nebo klasický a lodní šroub. tam jde totiž o to že křídla působí obdobně jak na letadlu=vztlak,který „zvedne“ loď nad hladinu,takže trup není ve vodě a křídla maji daleko menší odpor vůči prostředí ,takže jsou podstatně rychlejší než klasická. A je jedno zda-li je na zídi proudový motor,nebo v podpalubí dieselů,příp dieseleletrická trakce…)
anonym
Odpověděl/a – 9.únor 17:04
Asi takhle-dnes jsou ustáleny dva pohony-proudový motor nebo klasický a
lodní šroub. tam jde totiž o to že křídla působí obdobně jak na
letadlu=vztlak,který „zvedne“ loď nad hladinu,takže trup není ve vodě
a křídla maji daleko menší odpor vůči prostředí ,takže jsou podstatně
rychlejší než klasická. A je jedno zda-li je na zídi proudový motor,nebo
v podpalubí dieselů,příp dieseleletrická trakce…)
To Hlada-právě že je o fous ekonomičtější-Křídla mají neskonale
menší hydrodynamický odpor než celý trup klasické stejně velké lodě=je
úspornější.