Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 16.leden 20:33

Je to úzus, všeobecná shoda. Ale nezdá se to, ale není tomu tak zcela a naprosto bezvýhradně. Slyšel jsem kdysi, že ne všechna auta to tak měla.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 16.leden 20:48

Je to úzus, všeobecná shoda. Ale nezdá se to, ale není tomu tak zcela a naprosto bezvýhradně. Slyšel jsem kdysi, že ne všechna auta to tak měla.

Jendím z možných důvodů může být vznik oxidů na přechodech koster. Jde o směr toku proudu a jeho velikost. Prostě tam může vznikat článek. Obdobně se dá položit otázka, proč stejnosměrná trakce má v troleji plus. Jednak to není tak úplně pravda: Ostrava, Brno, Košice maj mínus. A tam opravdu směr proudu má význam, neb zpětný proud – do měnírny – může téct i zemí. Tam si hledá cestu nejmenšího odporu a využívá klidně i kovová potrubí. Ty uměj zkorodova v místě vchodu/výstupu proudu naprosto fatálně. No… a vtip je v tom, že ve směru k měnírně je takové místo většinou jen jediné a tam teče největší proud a má nejvýznamější účinky. Tam tedy právě záleží na směru proudu. U auta to bude asi podobné.