Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 15.prosinec 19:15

Dle mého skromného názoru pochybil. Znamení se dává vždy. Mj. to má význam pro za tebou jedoucí řidiče, že tam „něco je“. V zásadě jde o to „nesmí ohrozit“. Lze si to rozdělit do několika vět:

  1. Řidič, který při objíždění vozidla, jež zastavilo nebo stojí, nebo při objíždění překážky provozu na pozemních komunikacích anebo chodce vybočuje ze směru své jízdy, nesmí ohrozit ani omezit protijedoucí řidiče a ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.
  2. Řidič, který při objíždění vozidla, jež zastavilo nebo stojí, nebo při objíždění překážky provozu na pozemních komunikacích anebo chodce přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy.

Vem si, že při odjíždění od krajnice taky musíš dávat znamení o změně směru jízdy. A myslím, že se objevil výklad, ve kterém je výslovně uvedeno, že při předjíždění cyklisty je ta povinnost blinku dána výslovně. A aby se to nepletlo, tak to je upraveno tak, že pokud překážka zasahuje přes čáru, je tam ta povinnost blinkru právě vždy, aby se nad tím nemuselo přemýšlet a bylo to automatické bez ohledu, jestli musíš nebo nemusíš změnit směr. On totiž blinkr v důsledku není pro tebe, ale pro ostatní.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 15.prosinec 19:21

Dle mého skromného názoru pochybil. Znamení se dává vždy. Mj. to má význam pro za tebou jedoucí řidiče, že tam „něco je“. V zásadě jde o to „nesmí ohrozit“. Lze si to rozdělit do několika vět:

  1. Řidič, který při objíždění vozidla, jež zastavilo nebo stojí, nebo při objíždění překážky provozu na pozemních komunikacích anebo chodce vybočuje ze směru své jízdy, nesmí ohrozit ani omezit protijedoucí řidiče a ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.
  2. Řidič, který při objíždění vozidla, jež zastavilo nebo stojí, nebo při objíždění překážky provozu na pozemních komunikacích anebo chodce přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy.

Vem si, že při odjíždění od krajnice taky musíš dávat znamení o změně směru jízdy. A myslím, že se objevil výklad, ve kterém je výslovně uvedeno, že při předjíždění cyklisty je ta povinnost blinku dána výslovně. A aby se to nepletlo, tak to je upraveno tak, že pokud překážka zasahuje přes čáru, je tam ta povinnost blinkru právě vždy, aby se nad tím nemuselo přemýšlet a bylo to automatické bez ohledu, jestli musíš nebo nemusíš změnit směr. On totiž blinkr v důsledku není pro tebe, ale pro ostatní.

Doplnění: A vůbec… upadla by Ti ruka, kdybys ostatním blinkrem dal znát, že tam je problém? Proč proboha nedat? To bych si přál vysvětlit… Existuje několik případů, kdy lidi dávaj blinkr a dávaj ho fak blbě a je to o bouračku. Ale v tomhle případě nemohu přijít na to, proč ho nedat. Dovedeš si představit, že by ke všemu bylo v zákoně napsáno, že musíš dát blinkr vždy, když to může přizpět bezpečnosti? Bys byl pěkně nahranej. Dokonce se dává blinkr i v době, kdy jsi na silnici úplně sám, víš to? Nejsi ty z Brna? Nebo odjinud z Moravy, nebo ev. středočech?