Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 31.říjen 12:31

Víte, že Bible se skládá ze Starého a Nového zákona. Nový zákon je spojený s narozením Ježíš Krista v evangeliích 4 evangelistů.

https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Judaismus#Prin­cipy_v%C3%ADry_v_ju­daismu


" Židé vyhlíželi obnovu svého království — původní očekávání bylo převážně politické, že se obrodí ochablá davidovská dynastie, objeví se nový schopný panovník: Proutek z pařezu Jišaj (11,1), podle Davidova otce Jišaje.
Aby byl panovník co nejlepší, musí být veden duchem Hospodinovým (11,2) — obnoví nejen stát jako politickou veličinu, ale i náboženský život a lidské soužití. Bude spravedlivý a milosrdný, čímž předčí běžné vladaře. Tento důraz postupně převážil.
Důsledkem jeho vlády bude všeobecný mír, svět prostý nástrah a nebezpečí. Skoro pohádkově vylíčeno ve verších 6–9, ze slov jasně dýchá pokoj. Příčina upokojení ale není v lidech, nýbrž v Bohu.
Vláda nastolená v prostředí Božího lidu bude tak atraktivní, že bude přitahovat i pohanské národy. (11,10)
Tento zaslíbený panovník — obnovitel nese titul mašíjach, mesiáš = pomazaný. Pomazání bylo procedurou ustanovení do funkce — obdoba královské korunovace. Mesiáš = korunovaný, ustanovený, pověřený. Čili ten pravý k tomu, aby zbavil svět zla a prosadil dobro.

Hebrejskému základu mesiáš odpovídá řecké christos, počeštělé kristus. Kristus není jméno, nýbrž mesiášský titul, u křesťanů trvale spojený s Ježíšem.

Židé a křesťané se rozcházejí v názoru, přišel-li již mesiáš. Podle nás je jím Ježíš, podle židů jím není, jelikož svět neobnovil. My spatřujeme Ježíšův obnovitelský zákrok v lásce a usmíření, na nichž spočívá evangelium a jež proměňují život k lepšímu.

Židé a křesťané se shodují, že mesiáš přijde na konci věků a dokoná Boží dílo."

https://kateche­ze.evangnet.cz/ka­techeticke-pripravy/cekani-na-prichod-mesiase

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 31.říjen 12:35

„Židé tradičně pokládali Krista za jednoho z mnoha falešných mesiášů – ale díky jeho vlivu za toho nejvíc nebezpečného. Židé nemohou Ježíše přijmout ani jako část Boha, ani jako mesiáše – ten teprve přijde. “

https://www.na­tional-geographic.cz/clan­ky/jezis-pro-muslimy-velky-prorok-pro-zidy-podvodnik-buddhistum-je-to-jedno.html

" Židé vyhlíželi obnovu svého království — původní očekávání bylo převážně politické, že se obrodí ochablá davidovská dynastie, objeví se nový schopný panovník: Proutek z pařezu Jišaj (11,1), podle Davidova otce Jišaje.
Aby byl panovník co nejlepší, musí být veden duchem Hospodinovým (11,2) — obnoví nejen stát jako politickou veličinu, ale i náboženský život a lidské soužití. Bude spravedlivý a milosrdný, čímž předčí běžné vladaře. Tento důraz postupně převážil.
Důsledkem jeho vlády bude všeobecný mír, svět prostý nástrah a nebezpečí. Skoro pohádkově vylíčeno ve verších 6–9, ze slov jasně dýchá pokoj. Příčina upokojení ale není v lidech, nýbrž v Bohu.
Vláda nastolená v prostředí Božího lidu bude tak atraktivní, že bude přitahovat i pohanské národy. (11,10)

Tento zaslíbený panovník — obnovitel nese titul mašíjach, mesiáš = pomazaný. Pomazání bylo procedurou ustanovení do funkce — obdoba královské korunovace. Mesiáš = korunovaný, ustanovený, pověřený. Čili ten pravý k tomu, aby zbavil svět zla a prosadil dobro.

Hebrejskému základu mesiáš odpovídá řecké christos, počeštělé kristus. Kristus není jméno, nýbrž mesiášský titul, u křesťanů trvale spojený s Ježíšem.

Židé a křesťané se rozcházejí v názoru, přišel-li již mesiáš. Podle nás je jím Ježíš, podle židů jím není, jelikož svět neobnovil. My spatřujeme Ježíšův obnovitelský zákrok v lásce a usmíření, na nichž spočívá evangelium a jež proměňují život k lepšímu.

Židé a křesťané se shodují, že mesiáš přijde na konci věků a dokoná Boží dílo."

https://kateche­ze.evangnet.cz/ka­techeticke-pripravy/cekani-na-prichod-mesiase