Odpověděl/a – 31.říjen 12:31
Víte, že Bible se skládá ze Starého a Nového zákona. Nový zákon je spojený s narozením Ježíš Krista v evangeliích 4 evangelistů.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Judaismus#Principy_v%C3%ADry_v_judaismu
" Židé vyhlíželi obnovu svého království — původní očekávání
bylo převážně politické, že se obrodí ochablá davidovská dynastie,
objeví se nový schopný panovník: Proutek z pařezu Jišaj (11,1), podle
Davidova otce Jišaje.
Aby byl panovník co nejlepší, musí být veden duchem Hospodinovým
(11,2) — obnoví nejen stát jako politickou veličinu, ale i náboženský
život a lidské soužití. Bude spravedlivý a milosrdný, čímž předčí
běžné vladaře. Tento důraz postupně převážil.
Důsledkem jeho vlády bude všeobecný mír, svět prostý nástrah a
nebezpečí. Skoro pohádkově vylíčeno ve verších 6–9, ze slov jasně
dýchá pokoj. Příčina upokojení ale není v lidech, nýbrž v Bohu.
Vláda nastolená v prostředí Božího lidu bude tak atraktivní, že bude
přitahovat i pohanské národy. (11,10)
Tento zaslíbený panovník — obnovitel nese titul mašíjach, mesiáš =
pomazaný. Pomazání bylo procedurou ustanovení do funkce — obdoba
královské korunovace. Mesiáš = korunovaný, ustanovený, pověřený. Čili
ten pravý k tomu, aby zbavil svět zla a prosadil dobro.
Hebrejskému základu mesiáš odpovídá řecké christos, počeštělé kristus. Kristus není jméno, nýbrž mesiášský titul, u křesťanů trvale spojený s Ježíšem.
Židé a křesťané se rozcházejí v názoru, přišel-li již mesiáš. Podle nás je jím Ježíš, podle židů jím není, jelikož svět neobnovil. My spatřujeme Ježíšův obnovitelský zákrok v lásce a usmíření, na nichž spočívá evangelium a jež proměňují život k lepšímu.
Židé a křesťané se shodují, že mesiáš přijde na konci věků a dokoná Boží dílo."
https://katecheze.evangnet.cz/katecheticke-pripravy/cekani-na-prichod-mesiase
Odpověděl/a – 31.říjen 12:35
„Židé tradičně pokládali Krista za jednoho z mnoha falešných mesiášů – ale díky jeho vlivu za toho nejvíc nebezpečného. Židé nemohou Ježíše přijmout ani jako část Boha, ani jako mesiáše – ten teprve přijde. “
" Židé vyhlíželi obnovu svého království — původní očekávání
bylo převážně politické, že se obrodí ochablá davidovská dynastie,
objeví se nový schopný panovník: Proutek z pařezu Jišaj (11,1), podle
Davidova otce Jišaje.
Aby byl panovník co nejlepší, musí být veden duchem Hospodinovým
(11,2) — obnoví nejen stát jako politickou veličinu, ale i náboženský
život a lidské soužití. Bude spravedlivý a milosrdný, čímž předčí
běžné vladaře. Tento důraz postupně převážil.
Důsledkem jeho vlády bude všeobecný mír, svět prostý nástrah a
nebezpečí. Skoro pohádkově vylíčeno ve verších 6–9, ze slov jasně
dýchá pokoj. Příčina upokojení ale není v lidech, nýbrž v Bohu.
Vláda nastolená v prostředí Božího lidu bude tak atraktivní, že bude
přitahovat i pohanské národy. (11,10)
Tento zaslíbený panovník — obnovitel nese titul mašíjach, mesiáš = pomazaný. Pomazání bylo procedurou ustanovení do funkce — obdoba královské korunovace. Mesiáš = korunovaný, ustanovený, pověřený. Čili ten pravý k tomu, aby zbavil svět zla a prosadil dobro.
Hebrejskému základu mesiáš odpovídá řecké christos, počeštělé kristus. Kristus není jméno, nýbrž mesiášský titul, u křesťanů trvale spojený s Ježíšem.
Židé a křesťané se rozcházejí v názoru, přišel-li již mesiáš. Podle nás je jím Ježíš, podle židů jím není, jelikož svět neobnovil. My spatřujeme Ježíšův obnovitelský zákrok v lásce a usmíření, na nichž spočívá evangelium a jež proměňují život k lepšímu.
Židé a křesťané se shodují, že mesiáš přijde na konci věků a dokoná Boží dílo."
https://katecheze.evangnet.cz/katecheticke-pripravy/cekani-na-prichod-mesiase