Odpověděl/a – 15.říjen 10:03
CXo na to říká Drážní inspekce:
" V poslední době Drážní inspekce zaznamenala prudký nárůst nehod na železničních přejezdech. Až na několik málo výjimek jsou všechny tyto nehody způsobeny řidiči automobilů, kteří porušují zákon o provozu na pozemních komunikacích. Následky nehod bývají tragické, a to především pro posádku automobilu.
Závěr
Ze statistik jednoznačně vyplývá jako hlavní příčina nehod
nerespektování zákona o provozu na pozemních komunikacích řidiči
automobilů. Zejména vysoká rychlost před přejezdem, o němž je řidič
informován příslušnými dopravními značkami již 240 metrů předem,
představuje velké riziko jak pro silniční, tak i pro drážní
dopravu."
http://www.dicr.cz/nehod-na-zeleznicnich-prejezdech-pribyva-na-vine-jsou-ridici-automobilu
Odpověděl/a – 15.říjen 10:03
Co na to říká Drážní inspekce:
" V poslední době Drážní inspekce zaznamenala prudký nárůst nehod na železničních přejezdech. Až na několik málo výjimek jsou všechny tyto nehody způsobeny řidiči automobilů, kteří porušují zákon o provozu na pozemních komunikacích. Následky nehod bývají tragické, a to především pro posádku automobilu.
Ze statistik Drážní inspekce vyplývá, že právě na přejezdech vybavených světelným signalizačním zařízením bez závor, jichž je čtvrtina z celkového počtu, dochází k polovině všech nehod. To jen potvrzuje fakt, že kmitající červená světla jsou leckdy řidiči motorových vozidel brána na lehkou váhu. Účastníci silničního provozu totiž často vjíždějí na koleje ještě bezprostředně poté, když výstražná světla začnou blikat. První automobil většinou koleje přejede, jeho následovníci však již takové štěstí většinou nemívají. Tyto střety kvůli velké rychlost vlaků většinou končí smrtí či vážným poraněním posádky automobilu.
3. Řidiči se také pokoušejí přejet přejezd ihned po průjezdu vlaku i přes to, že červená výstražná světla stále kmitají. Neuvědomují si ale, že ve velmi krátkém časovém sledu může po stejné nebo druhé koleji přijíždět další vlak a vjedou přímo před něj.
Závěr
Ze statistik jednoznačně vyplývá jako hlavní příčina nehod
nerespektování zákona o provozu na pozemních komunikacích řidiči
automobilů. Zejména vysoká rychlost před přejezdem, o němž je řidič
informován příslušnými dopravními značkami již 240 metrů předem,
představuje velké riziko jak pro silniční, tak i pro drážní
dopravu."
http://www.dicr.cz/nehod-na-zeleznicnich-prejezdech-pribyva-na-vine-jsou-ridici-automobilu