Avatar uživatele
Kryšpín

Kde může být příčina v počtu nehod na železničních přejezdech?

Na železničních přejezdech v počtu usmrcených jsme na tom nejhůře v Evropě, daleko hůře než Bulhaři, Poláci, Němci. Máme vysokou životní úroveň, dostatek zboží všeho druhu, absolutní svobodu, vysoké průměrné platy a další vymoženosti, kde hledat příčinu.

Zajímavá 0 před 2019 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Co na to říká Drážní inspekce:

" V poslední době Drážní inspekce zaznamenala prudký nárůst nehod na železničních přejezdech. Až na několik málo výjimek jsou všechny tyto nehody způsobeny řidiči automobilů, kteří porušují zákon o provozu na pozemních komunikacích. Následky nehod bývají tragické, a to především pro posádku automobilu.

  1. V České republice se na železničních tratích nachází téměř deset tisíc přejezdů. Zhruba šedesát procent z nich je zabezpečeno pouze výstražnými kříži. Absence výstražného zabezpečovacího zařízení nutí řidiče k větší opatrnosti, proto se na těchto přejezdech odehraje zhruba 40 procent všech nehod.
  2. Zbývajících asi 40 procent přejezdů je vybaveno výstražným světelným zařízením, které asi ve třetině případů bývá doplněno závorami. Vyšší stupeň zabezpečení však paradoxně znamená nárůst nehod.

Ze statistik Drážní inspekce vyplývá, že právě na přejezdech vybavených světelným signalizačním zařízením bez závor, jichž je čtvrtina z celkového počtu, dochází k polovině všech nehod. To jen potvrzuje fakt, že kmitající červená světla jsou leckdy řidiči motorových vozidel brána na lehkou váhu. Účastníci silničního provozu totiž často vjíždějí na koleje ještě bezprostředně poté, když výstražná světla začnou blikat. První automobil většinou koleje přejede, jeho následovníci však již takové štěstí většinou nemívají. Tyto střety kvůli velké rychlost vlaků většinou končí smrtí či vážným poraněním posádky automobilu.

3. Řidiči se také pokoušejí přejet přejezd ihned po průjezdu vlaku i přes to, že červená výstražná světla stále kmitají. Neuvědomují si ale, že ve velmi krátkém časovém sledu může po stejné nebo druhé koleji přijíždět další vlak a vjedou přímo před něj.

Závěr
Ze statistik jednoznačně vyplývá jako hlavní příčina nehod nerespektování zákona o provozu na pozemních komunikacích řidiči automobilů. Zejména vysoká rychlost před přejezdem, o němž je řidič informován příslušnými dopravními značkami již 240 metrů předem, představuje velké riziko jak pro silniční, tak i pro drážní dopravu."

http://www.di­cr.cz/nehod-na-zeleznicnich-prejezdech-pribyva-na-vine-jsou-ridici-automobilu

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
dr.luha

  1. Umyslní sebevrazi
  2. Vlaky jsou rozměrově tak malé, že se snadno přehlédnou
  3. Vlaky jezdí rychlostí několika Machů, takže autu nestačí ani ta jedna či dvě sekundy na překonání přejezdu.
  4. Autu zhasne na přejezdu motor a řidič neumí zařadit jedničku a odjet pomocí starteru.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
dubraro

V nezájmu, ignoraci a bezohlednosti politiků, kteří zanedbali výstavbu mimoúrovňových křížení při značném zvýšení provozu na silnicích i železnicích.
Existují například přejezdy, které kvůli husté železniční dopravě nebo jejich nesprávnému nastavení jsou zavřené nepřetržitě řadu hodin, i když vlaků mezitím projede málo. V takové situací cestujícím na silnici snadno dojde trpělivost a zkusí to projet. Většinou jim to vyjde, někdy ne.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dudu

Rychlá jízda, nekázeň, bezohlednost a nadutost některých řidičů.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mc Merkurion

… já bych řekl, že problémem je to, že k nám maj poláci dost blízko, takže nám stou statistikou dost pomáhaj …

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
nyjono

V lidský hlouposti? Tuposti? Egoismu? Vysokém sebevědomí?

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Dochy

K té statistice od Annas:
Tam sice píší, že 60% přejezdů je značeno jen kříži. Ale ono by také bylo zajímavé sdělit jaký je na těchto přejezdech provoz. Ty kříže jsou většinou jen na místních komunikacích a zpravidla na vlečkách co vedou k nějaké zkrachovalé fabrice. Přes několik podobných přejezdů občas jezdím a vidím že ty (zrezlé) koleje jsou po několika metrech přehrazeny bránou (zavřenou)…
¨Podobně to bude s těmi přejezdy které mají či nemají závoru. Řeší se kolik procent nehod se stalo na kterém typu přejezdu, ale neřeší se kolik příležitostí k těm nehodám vůbec bylo. Nic proti příspěvku Annas, jen že ten článek brát za nějak statisticky průkazný nemá smysl (chyba článku, nikoli Annas)
Zkrátka tvrdit, že pokud je v republice 60% křížů a stane se na nich jen 40% nehod tudíž jsou ty kříže bezpečnější je blbost. Ono vzhledem k provozu na nich to také může znamenat že tam havaruje každé druhé auto (přehnané, já vím)

před 2018 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… to nejni chyba článku !!! to je záměr, přeci na základě této statistiky se dá jasně zdůvodnit, proč nejni potřeba přejezdy modernizovat … na jedné trase k obchodu přejedu třikrát koleje, je tam samozřejmě kříž, je to vlečka, už od revoluce nepoužívaná, takto se zlepšujou statistiky …

před 2018 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek