Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 24.srpen 8:37

Hluchý člověk bývá časti i němý, takže neumí mluvit.. Ale myslí.

Myšlení je pojmové.,i když hluchá člověk neslyší zvuk, tedy řeč, umí psát a číst, takže si přečte, co které slovo znamená. Případně pro vysětlení se naučí znakovou řeč – významy třeba podle obrázků či skutečnosti.

" Existuje přece abstraktní myšlení, Samozřejmě neslyšící mají krásnou představivost, když bychom chtěli hovořit i o abstraktní představivosti, mají ji, stejně jako slyšící. Ta abstrakce, tu my nedostaneme sluchem, to je v jedinci a v neslyšících ta­ky."

Druhá sktuečnost je, že má tedy i představivost, takže si dovede leccos představit to, co vidí. Může napsat, nebo sdělit pomocí znakového jazyka.

Přečtěte si vyjádření odborníků.

"Podstatu problému hluchoty je tak třeba odvozovat nikoli od typu jazyka (žádný jazyk není ani lepší, ani horší než jazyk jiný), ale spíše od komunikační a sociální izolace neslyšícího člověka.

http://ruce.cz/clan­ky/25-vztahy-jazyka-a-mysleni

Podrobnou odpověď nadjete v podobné otázce
ttps://www.od­povedi.cz/otaz­ky/kdyz-premysli-hluchy-clovek-co-se-mu-odehrava-v-hlave

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 24.srpen 8:37

Hluchý člověk bývá časti i němý, takže neumí mluvit.. Ale myslí.

Myšlení je pojmové.,i když hluchá člověk neslyší zvuk, tedy řeč, umí psát a číst, takže si přečte, co které slovo znamená. Případně pro vysětlení se naučí znakovou řeč – významy třeba podle obrázků či skutečnosti.

" Existuje přece abstraktní myšlení, Samozřejmě neslyšící mají krásnou představivost, když bychom chtěli hovořit i o abstraktní představivosti, mají ji, stejně jako slyšící. Ta abstrakce, tu my nedostaneme sluchem, to je v jedinci a v neslyšících ta­ky."

Druhá sktuečnost je, že má tedy i představivost, takže si dovede leccos představit to, co vidí. Může napsat, nebo sdělit pomocí znakového jazyka.

Přečtěte si vyjádření odborníků.

"Podstatu problému hluchoty je tak třeba odvozovat nikoli od typu jazyka (žádný jazyk není ani lepší, ani horší než jazyk jiný), ale spíše od komunikační a sociální izolace neslyšícího člověka.

http://ruce.cz/clan­ky/25-vztahy-jazyka-a-mysleni

Podrobnou odpověď nadjete v podobné otázce
https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/kdyz-premysli-hluchy-clovek-co-se-mu-odehrava-v-hlave

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 24.srpen 8:59

Hluchý člověk bývá časti i němý, takže neumí mluvit.. Ale myslí. Je rozdíl mezi jazykem a řečí.

Myšlení je pojmové,i když hluchý člověk neslyší zvuk, tedy řeč, umí psát a číst, i když někdy textu nerozumí jako celku, ale jen se učí pochopit jednotlivá slova. Případně pro vysvětlení se použije znakovou řeč – významy třeba podle obrázků či skutečnosti. Přece i slšící člověk používá různá gesta, ale musí se jejich význam naučit.

" Existuje přece abstraktní myšlení, Samozřejmě neslyšící mají krásnou představivost, když bychom chtěli hovořit i o abstraktní představivosti, mají ji, stejně jako slyšící. Ta abstrakce, tu my nedostaneme sluchem, to je v jedinci a v neslyšících ta­ky."

To, že e má hluchý představivost, dovede si leccos představit, když to viděl, může mít i své vlastní představy. Pakl napšíe, nebo sděllí pomocí znakové řeči.

Přečtěte si vyjádření odborníků.

"Podstatu problému hluchoty je tak třeba odvozovat nikoli od typu jazyka (žádný jazyk není ani lepší, ani horší než jazyk jiný), ale spíše od komunikační a sociální izolace neslyšícího člověka.

http://ruce.cz/clan­ky/25-vztahy-jazyka-a-mysleni

Podrobnou odpověď najdete v podobné otázce
https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/kdyz-premysli-hluchy-clovek-co-se-mu-odehrava-v-hlave

--
„Jinak znakový jazyk je právoplatným přirozeným jazykem. Má svou vlastní gramatiku, slovní zásobu a paralingvistické jevy – tak jako v mluveném jazyce rozeznáváme intonaci a barvy hlasu, můžeme odbobné úkazy nalézt i v jazyce znakovém.“

Není mezinárodní., takže u nás bude český, ně Moravě bude moravština,
která se od češtiny občas liší,. Hluchý tedy myslí pomocí českého znakového jazyka, ale vjadřuje se znakovou řečí.

„Z toho všeho plyne, že za mateřský jazyk hluchých jedinců je považován znakový jazyk a jako cizí jazyk se učí mluvený jazyk země, kde neslyšící žáci žijí. “

http://znakovar­na.cz/znakovy-jazyk/