Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 17.březen 16:45

Pročtěte si mou otázku

https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/jak-vysvetlit-skolni-vyuku-v-niz-leckde-pretravaji-postupy-z-19-st-prevzate-z-armady-z-kostela-a-z-manufaktury

„Jak vysvětlit školní výuku, v níž leckde přetrávají postupy z 19. st. převzaté z armády, z kostela a z manufaktury?“

Zajímavý článek

http://www.ces­kaskola.cz/2016/10/­ondrej-steffl-hlavni-duvod-proc-se.html

Stejně je problém s úrovníí maturit, kázní, často původními metodami. Existují některé školy typu montessori, Montessori je výchovná metoda založená na praktickém učení a spolupráci. Učitel dětem nediktuje, kdy mají co dělat. Nechá je, ať pracují či si hrají s pomůckami (hračkami), které je baví – v tempu, které jim vyhovuje.

Moje známá v této škole učí, přípravy na výuku jsou velmi náročné, kažrému dítěti připravuje materiály, protože nepostupuje jednotně. Ve škole, kde učí, je tzv. trojročí, tedy pro začátečníky. Zjednodušeně – dítě se za 3 roky musí naučit češtinu, matematiku v pořádí, jak mu to vyhovuje.

Není zatím prověřené, jak a zda děti uspějí u přijímaících zkoušek na střední školu.

Učitelé zde mají děti motivovat, nemají je chválit, ale usměrňovat jejich rozhodování. Je to výuka pro samostatné a sebevědomé děti, které jsou přesvědčeny samy o své „dokonalosti“, nepotřebují být chváleny.

Podle její informace mně to přiadá tak, že některé děti reagují tak, že jsou předurčeny k vedoucím funkcím, ti slabší je budou poslouchat.

Nevím samozřejmě, jako to myslela autorka, ale učit se prakticky sám bez dozoru dospělého není ono.

Ptala jsem se dvou dětí, které prošly trojročím a teď navtěvují kklasickou školu, že by tak nechtěly znova začínat. Je pravda, že jde o kluky, kteří se neumějí „rvát“., ale výsledky na klasické škole mají výborné a chvalitebné.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 18.březen 12:46

Pročtěte si mou otázku

https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/jak-vysvetlit-skolni-vyuku-v-niz-leckde-pretravaji-postupy-z-19-st-prevzate-z-armady-z-kostela-a-z-manufaktury

„Jak vysvětlit školní výuku, v níž leckde přetrávají postupy z 19. st. převzaté z armády, z kostela a z manufaktury?“

Zajímavý článek

http://www.ces­kaskola.cz/2016/10/­ondrej-steffl-hlavni-duvod-proc-se.html

Stejně je problém s úrovníí maturit, kázní, často původními metodami. Existují některé školy typu montessori, Montessori je výchovná metoda založená na praktickém učení a spolupráci. Učitel dětem nediktuje, kdy mají co dělat. Nechá je, ať pracují či si hrají s pomůckami (hračkami), které je baví – v tempu, které jim vyhovuje.

Moje známá v této škole učí, přípravy na výuku jsou velmi náročné, kažrému dítěti připravuje materiály, protože nepostupuje jednotně. Ve škole, kde učí, je tzv. trojročí, tedy pro začátečníky. Zjednodušeně – dítě se za 3 roky musí naučit češtinu, matematiku v pořádí, jak mu to vyhovuje.

Není zatím prověřené, jak a zda děti uspějí u přijímaících zkoušek na střední školu.

Učitelé zde mají děti motivovat, nemají je chválit, ale usměrňovat jejich rozhodování. Je to výuka pro samostatné a sebevědomé děti, které jsou přesvědčeny samy o své „dokonalosti“, nepotřebují být chváleny.

Podle její informace mně to připadá tak, že některé děti reagují tak, že jsou předurčeny k vedoucím funkcím, ti slabší je budou poslouchat.

Nevím samozřejmě, jak to myslela autorka, ale učit se prakticky sám bez dozoru dospělého není vždy ono.

Ptala jsem se dvou dětí, které prošly trojročím a teď navštěvují klasickou školu, zda se jim systém líbil. Už by nechtěly znova začínat. Je pravda, že jde o kluky, kteří se neumějí „rvát“., ale výsledky na klasické škole mají výborné a chvalitebné.