Odpověděl/a – 29.leden 17:40
Ježíš věděl celkem záhy, že bude zabit (Marek 8,34). Židé prostě nesnesli jeho slovo, které je usvědčovalo z hříchu. Očekávali od Mesiáše osvobození od vnějších nepřátel, nikoli usvědčení z vlastní pýchy a sebespravedlnosti.
A Ježíš přijal svůj kříž a jeho krev nás vykoupila z našich hříchů. Jak to ale ‚funguje‘?Byl ukřižován na kříži spolu se dvěma lotry.
Chceme-li chápat Ježíšův kříž objektivně, musíme vidět, že Bible hovoří o kříži dvěma způsoby, jako žádoucím i nežádoucím.
Rozlišujeme proto dvě věci: dějinné okolnosti Ježíšova ukřižování a vnitřní potřebu Boha. Z hlediska dějinné situace věříme, že Bůh dopustil smrt svého Syna, neboť až tak respektoval odpor lidí. V tom smyslu byla Ježíšova smrt Boží vůlí (a pro Ježíše to nebylo zcela bez boje). Jen Ježíš, svatý a bezhříšný, mohl vykoupit lidi všech dob.
Jak tedy brát Ježíšův kříž? Rozhodně jako Boží dar vykoupení a vrchol Ježíšovy lásky. A ano, Bůh dal Ježíšovu kříži význam ‚nejvhodnější oběti‘ (Římanům 3,25), spása pro nás je však i v dalších Ježíšových činech. Kolikrát Ježíš říká, že Bůh odpouští zdarma, kajeme-li se z našich hříchů (Lukáš 7,47; Matouš 18,32), že spaseni jsme jeho slovy (Jan 6,47–63; 15,22; 17,3; 20,31; Jakub 1,21)… Ježíš je tak nejen oběť, ale i učitel a nebeský bratr, jenž se za nás u Boha přimlouvá. Jeho kříž má vedle významu oběti i význam zemření starému životu (Římanům 6,3n), či ukončení starozákonních obětí (Židům 7,27)"
Odpověděl/a – 29.leden 17:51
"Ježíš věděl celkem záhy, že bude zabit (Marek 8,34). Židé prostě nesnesli jeho slovo, které je usvědčovalo z hříchu. Očekávali od Mesiáše osvobození od vnějších nepřátel, nikoli usvědčení z vlastní pýchy a sebespravedlnosti.
A Ježíš přijal svůj kříž a jeho krev nás vykoupila z našich hříchů. Jak to ale ‚funguje‘? Byl ukřižován na kříži spolu se dvěma lotry.
Chceme-li chápat Ježíšův kříž objektivně, musíme vidět, že Bible hovoří o kříži dvěma způsoby, jako žádoucím i nežádoucím.
Rozlišujeme proto dvě věci: dějinné okolnosti Ježíšova ukřižování a vnitřní potřebu Boha. Z hlediska dějinné situace věříme, že Bůh dopustil smrt svého Syna, neboť až tak respektoval odpor lidí. V tom smyslu byla Ježíšova smrt Boží vůlí (a pro Ježíše to nebylo zcela bez boje). Jen Ježíš, svatý a bezhříšný, mohl vykoupit lidi všech dob.
Jak tedy brát Ježíšův kříž? Rozhodně jako Boží dar vykoupení a vrchol Ježíšovy lásky. A ano, Bůh dal Ježíšovu kříži význam ‚nejvhodnější oběti‘ (Římanům 3,25), spása pro nás je však i v dalších Ježíšových činech. Kolikrát Ježíš říká, že Bůh odpouští zdarma, kajeme-li se z našich hříchů (Lukáš 7,47; Matouš 18,32), že spaseni jsme jeho slovy (Jan 6,47–63; 15,22; 17,3; 20,31; Jakub 1,21)… Ježíš je tak nejen oběť, ale i učitel a nebeský bratr, jenž se za nás u Boha přimlouvá. Jeho kříž má vedle významu oběti i význam zemření starému životu (Římanům 6,3n), či ukončení starozákonních obětí (Židům 7,27)"
http://www.prostekrestanstvi.cz/jezis
V odkazu máte podrobně vysvětlené
1.
JEŽÍŠ, STEJNĚ JAKO OBĚŤ, STOJÍ NA MÍSTĚ HŘÍŠNÍKA
Exstovala možnost, když někdo hřešil, aby dotyčného jiný zastoupil. a
obětoval se.
Proto se Ježíš se obětoval na všechny hříšníky, za v šechny lidi,
protože hřešili.
JEŽÍŠ, STEJNĚ JAKO OBĚŤ, VZAL NAŠI VINU NA SEBE
-
Na oběti ve Starém zákoně byly po vyznání hříchů
vloženy ruce na připravené obětní zvíř beránka – , čímž na ně
bylo symbolicky provinění člověka „přeneseno“.
Ježíš zemřel za hříšníky. Sám byl bez hříchu. Když
dal svůj život jako oběť, neumíral tedy za svůj vlastní
hřích. Naopak, On „na sebe vzal hříchy mnohých“.
Zastoupil obětního veránka a sňal z lidí vinu.
http://sobotniskola.casd.cz/wp-content/uploads/2013/11/7lekce_osnova.pdf
–
Odpověděl/a – 29.leden 17:58
Ježíš věděl celkem záhy, že bude zabit (Marek 8,34). Židé prostě nesnesli jeho slovo, které je usvědčovalo z hříchu. Očekávali od Mesiáše osvobození od vnějších nepřátel, nikoli usvědčení z vlastní pýchy a sebespravedlnosti.
A Ježíš přijal svůj kříž a jeho krev nás vykoupila z našich hříchů. Bůh dopustil smrt svého Syna,. V tom smyslu byla Ježíšova smrt Boží vůlí (a pro Ježíše to nebylo zcela bez boje). Jen Ježíš, svatý a bezhříšný, mohl vykoupit lidi všech dob.
Jak tedy brát Ježíšův kříž? Rozhodně jako Boží dar vykoupení a vrchol Ježíšovy lásky. A ano, Bůh dal Ježíšovu kříži význam ‚nejvhodnější oběti‘ (Římanům 3,25), spása pro nás je však i v dalších Ježíšových činech. Kolikrát Ježíš říká, že Bůh odpouští zdarma, kajeme-li se z našich hříchů (Lukáš 7,47; Matouš 18,32), že spaseni jsme jeho slovy (Jan 6,47–63; 15,22; 17,3; 20,31; Jakub 1,21)… Ježíš je tak nejen oběť, ale i učitel a nebeský bratr, jenž se za nás u Boha přimlouvá. Jeho kříž má vedle významu oběti i význam zemření starému životu (Římanům 6,3n), či ukončení starozákonních obětí (Židům 7,27)"
http://www.prostekrestanstvi.c z/…
V odkazu máte podrobně vysvětlené
Existovala xi možnost, když někdo hřešil, aby dotyčného jiný
zastoupil. a obětoval se. za něho.
Tak to udlal Ježíš, obětoval na všechny hříšníky, za v šechny lidi,
protože hřešili a zemřel na kříži.
2. JEŽÍŠ, STEJNĚ JAKO OBĚŤ, VZAL NAŠI VINU NA SEBE
-
Na oběti ve Starém zákoně byly po vyznání hříchů vloženy ruce na
připravené obětní zvíř beránka , čímž na ně ho bylo symbolicky
provinění člověka „přeneseno“.
Ježíš zemřel za hříšníky. Sám byl bez hříchu. Když dal svůj život
jako oběť, neumíral tedy za svůj vlastníhřích. Naopak, On „na sebe vzal
hříchy mnohých“.
Zastoupil obětního beránka a sňal z lidí vinu.
http://sobotniskola.casd.cz/…
Odpověděl/a – 29.leden 18:08
Ježíš věděl celkem záhy, že bude zabit (Marek 8,34). Židé prostě nesnesli jeho slovo, které je usvědčovalo z hříchu. Očekávali od Mesiáše osvobození od vnějších nepřátel, nikoli usvědčení z vlastní pýchy a sebespravedlnosti.
A Ježíš přijal svůj kříž a jeho krev nás vykoupila z našich hříchů. Bůh dopustil smrt svého Syna,. V tom smyslu byla Ježíšova smrt Boží vůlí (a pro Ježíše to nebylo zcela bez boje). Jen Ježíš, svatý a bezhříšný, mohl vykoupit lidi všech dob.
Jak tedy brát Ježíšův kříž? Rozhodně jako Boží dar vykoupení a vrchol Ježíšovy lásky. A ano, Bůh dal Ježíšovu kříži význam ‚nejvhodnější oběti‘ (Římanům 3,25), spása pro nás je však i v dalších Ježíšových činech. Kolikrát Ježíš říká, že Bůh odpouští zdarma, kajeme-li se z našich hříchů (Lukáš 7,47; Matouš 18,32), že spaseni jsme jeho slovy (Jan 6,47–63; 15,22; 17,3; 20,31; Jakub 1,21)… Ježíš je tak nejen oběť, ale i učitel a nebeský bratr, jenž se za nás u Boha přimlouvá. Jeho kříž má vedle významu oběti i význam zemření starému životu (Římanům 6,3n), či ukončení starozákonních obětí (Židům 7,27)"
http://www.prostekrestanstvi.c z/…
V odkazu máte podrobně vysvětlené
1. JEŽÍŠ, STEJNĚ JAKO OBĚŤ, STOJÍ NA MÍSTĚ HŘÍŠNÍKA
Existovala možnost, když někdo hřešil, aby dotyčného jiný zastoupil a
obětoval se za něho.
Tak to udělal Ježíš, obětova se za všechny hříšníky, za všechny lidi,
protože hřešilim a zemřel na kříži.
2. JEŽÍŠ, STEJNĚ JAKO OBĚŤ, VZAL NAŠI VINU NA SEBE
-
Na oběti ve Starém zákoně byly po vyznání hříchů vloženy ruce na
připravené obětní zvíř beránka , čímž na něho bylo symbolicky
provinění člověka „přeneseno“.
Ježíš zemřel za hříšníky. Sám byl bez hříchu. Když dal svůj život
jako oběť, neumíral tedy za svůj vlastníhřích. Naopak, On „na sebe vzal
hříchy mnohých“.
Zastoupil obětního beránka a sňal z lidí vinu.
http://sobotniskola.casd.cz/…