Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 15.leden 19:52

„Neříkej před třídou“, představuj si kamarádku, jej o knize mluv (dívej na ni takzvaným vnitřním pohledem). Nemysli na známku, na školu, ale na samotný příběh a tvé pocity z něj.
Také jsem jako školačka měla problém vyjadřovat se před tabulí a nesnášela písemné úkoly. Pak jsem jednou četla, nebo slyšela (nyní již nevím přesně) rady:
„1 – Na veřejný projev, přednášku se vždy dobře připrav, téma nestačí ovládat jen v pouhem projevu, ale mít "široký záběr“, to znamená, vědět i to kolem tématu, vzájemné vlivy a vztahy k opisovanému příběhu na čtenáře, na žánr
2 – Zaměř se na konkrétního člověka a povídej to jemu, dívej se mu/jí do očí, všímej si jejich reakce a přizpůsobují tempo a barevnost vyprávění podle jeho/jejího zájmu. Neboj se sem tam odskočit od tématu, odlehči to, pokud spatříš ztrátu pozornosti, to většinu lidí „probudí“ a pak se postupně vrať k původní tématu
3 – Řečník, politik většinou nevidí jednotlivce, ale své poslucháče, přitom svůj pohled „rozostří“ tak, aby každý posluchač měl pocit, že to říká právě jemu.
4 – Neboj se použít také mimiku a pohyb těla. „Všímej si i mimiku a gestikulaci profesionálních řečníků, herců, ale také reakce, pohyby“ malého člověka "

Později pracovně i jako učitelka, jsem tento způsob používala, dokud jsem nenabrala jistotu projevu ..

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 15.leden 20:06

„Neříkej před třídou“, představuj si kamarádku, jej o knize mluv (dívej na ni takzvaným vnitřním pohledem). Nemysli na známku, na školu, ale na samotný příběh a tvé pocity z něj.
Také jsem jako školačka měla problém vyjadřovat se před tabulí a nesnášela písemné úkoly. Pak jsem jednou četla, nebo slyšela (nyní již nevím přesně) rady:
„1 – Na veřejný projev, přednášku se vždy dobře připrav, téma nestačí ovládat jen v pouhem projevu, ale mít "široký záběr“, to znamená, vědět i to kolem tématu, vzájemné vlivy a vztahy k opisovanému příběhu na čtenáře, na žánr
2 – Zaměř se na konkrétního člověka a povídej to jemu, dívej se mu/jí do očí, všímej si jejich reakce a přizpůsobují tempo a barevnost vyprávění podle jeho/jejího zájmu. Neboj se sem tam odskočit od tématu, odlehči to, pokud spatříš ztrátu pozornosti, to většinu lidí „probudí“ a pak se postupně vrať k původnímu tématu
3 – Řečník, politik většinou nevidí jednotlivce, ale své poslucháče, přitom svůj pohled „rozostří“ tak, aby každý posluchač měl pocit, že to říká právě jemu.
4 – Neboj se použít také mimiku a pohyb těla. „Všímej si i mimiku a gestikulaci profesionálních řečníků, herců, ale také reakce, pohyby“ malého člověka "

Později pracovně i jako učitelka, jsem tento způsob používala, dokud jsem nenabrala jistotu projevu ..