Odpověděl/a – 2.leden 16:50
Myslím, že obráceně to nefunguje. I když je to divné, tak dosažené
vzdělání nebývá dost často v úměře s moudrostí. Moudrost se nedá
zřejmě naučit, ale vzděláním ji lze podpořit. Super a hyper university by
mihli pozvednout vzdělanost, ale pouze tu papírovou, která by nikomu nic
nepřinesla. Prokazují to i popřevratové vize, zvýšení vzdělanosti, kdy
téměř každý bude mít maturitu. Skutečnost je taková, že máme spoustu
maturantů, jejichž znalosti by před padesáti léty nestačily na přijetí
na střední školu, naopak nám chybí řemeslníci, kteří by dokázali
zvládat svou práci.
Myslím, že školu života nelze ani dost dobře úspěšně studovat po
jednotlivých oborech a chápat ji jako celek. Moudrý člověk také školu
života nikdy nedokončí, ale má to jako celoživotní vzdělávání.
Bohužel i škola života jak můžeme vidět u některých dříve
narozených, vždy nedosáhne kýžené moudrosti.
Odpověděl/a – 2.leden 17:31
Myslím, že obráceně to nefunguje. I když je to divné, tak dosažené
vzdělání nebývá dost často v úměře s moudrostí. Moudrost se nedá
zřejmě naučit, ale vzděláním ji lze podpořit. Super a hyper university by
mohly pozvednout vzdělanost, ale pouze tu papírovou, která by nikomu nic
nepřinesla. Prokazují to i popřevratové vize, zvýšení vzdělanosti, kdy
téměř každý bude mít maturitu. Skutečnost je taková, že máme spoustu
maturantů, jejichž znalosti by před padesáti léty nestačily na přijetí
na střední školu, naopak nám chybí řemeslníci, kteří by dokázali
zvládat svou práci.
Myslím, že školu života nelze ani dost dobře úspěšně studovat po
jednotlivých oborech a chápat ji jako celek. Moudrý člověk také školu
života nikdy nedokončí, ale má to jako celoživotní vzdělávání.
Bohužel ani škola života, jak můžeme vidět u některých dříve
narozených, vždy nedosáhne kýžené moudrosti.