Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 15.prosinec 11:40

"Co je císařovo … atd.

Vidím to tak, že člověk má respektovat jak instituce světské a plnit z toho plynoucí povinnosti, např. odvádět daně, tak se zaměřit i na oblast duchovní, tedy plnit povinnosti týkající se Boha. Věřit v něho z vlastního přesvědčení.
--

„Význam úsloví dát císaři, co je císařovo se dá vyjádřit jiným úslovím: každému, co jeho jest. Slovy "Dávajtež, co je císařovo císaři a co jest Božího Bohu“ totiž odpověděl podle Matoušova evangelia Kristus farizejům, kteří ho chtěli dostat do pasti otázkou, zda se mají platit daně bezbožným Římanům.

Farizejové soudili, že každou odpověď si Kristus odnese. Když řekne, že ano, naštve své příznivce, když řekne, že ne, bude nejspíš Římany zatčen. Nestalo se, protože Kristus – a projevil to nejen v tomto případě – si myslel, že majetek a politika je jedna věc, království nebeské věc druhá. Že se to nedá míchat, že něco patří císařovi a něco zase Bohu.

Svatý Pavel pak napsal něco velmi podobného: „Každému tedy což jste povinni, dávejte. Komu daň, tomu daň; komu clo, tomu clo; komu bázeň, tomu bázeň; komu čest, tomu čest.“ Ano úsloví, komu čest, tomu čest, které také můžeme občas slýchat a tentokrát nejen v médiích, ale i v běžné řeči, pochází od svatého Pavla, z jeho Listu Římanům. "

http://www.roz­hlas.cz/regina/slo­va/_zprava/ci­sar--146208

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 15.prosinec 11:48

"Co je císařovo … atd.

Vidím to tak, že člověk má respektovat jak instituce světské a plnit z toho plynoucí povinnosti, např. odvádět daně, tak se zaměřit i na oblast duchovní, tedy plnit povinnosti týkající se Boha. Věřit v něho z vlastního přesvědčení.
-

„Význam úsloví dát císaři, co je císařovo se dá vyjádřit jiným úslovím: každému, co jeho jest. Slovy "Dávajtež, co je císařovo císaři a co jest Božího Bohu“ totiž odpověděl podle Matoušova evangelia Kristus farizejům, kteří ho chtěli dostat do pasti otázkou, zda se mají platit daně bezbožným Římanům.

Farizejové soudili, že každou odpověď si Kristus odnese. Když řekne, že ano, naštve své příznivce, když řekne, že ne, bude nejspíš Římany zatčen. Nestalo se, protože Kristus – a projevil to nejen v tomto případě – si myslel, že majetek a politika je jedna věc, království nebeské věc druhá. Že se to nedá míchat, že něco patří císařovi a něco zase Bohu.

Svatý Pavel pak napsal něco velmi podobného: „Každému tedy což jste povinni, dávejte. Komu daň, tomu daň; komu clo, tomu clo; komu bázeň, tomu bázeň; komu čest, tomu čest.“ Ano úsloví, komu čest, tomu čest, které také můžeme občas slýchat a tentokrát nejen v médiích, ale i v běžné řeči, pochází od svatého Pavla, z jeho Listu Římanům. "

http://www.roz­hlas.cz/regina/slo­va/_zprava/ci­sar--146208

Máte-li zájem, přečtěte si podrobné vysvětlení Pavla Konzubla
Vydává Pastorační středisko brněnské diecéze jako součást diecézního biblického programu.
http://www.vez­miacti.cz/index­.php?page=177