Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.říjen 18:06

„Na počátku anglické kolonizace severoamerického kontinentu, byly anglické dopravní zvyky respektovány a v koloniích se jezdilo nalevo. Po dosažení nezávislosti na Anglii, byli všichni dychtiví zbavit se všeho, co připomínalo britskou koloniální minulost, a postupně přešli na jízdu vpravo (samozřejmě nelze opomenout vliv osadníků původem z jiných zemí než z Anglie). První zákon nařizující jízdu vpravo byl zaveden v roce 1792 v Pensylvánii, a podobné pak v New Yorku (1804) a New Jersey (1813).
.
Navzdory vývoji v USA, některé části Kanady pokračovaly v praktikování jízdy vlevo do doby krátce po druhé světové válce. Teritoria kontrolovaná Francouzi (od Quebecu po Louisianu) jezdila vpravo, ale teritoria obsazená Brity (Britská Kolumbie, New Brunswick, Nova Scotia, ostrov Prince Edwarda a Newfoundland) vlevo. Britská Kolumbie a atlantické provincie se přesunuly napravo ve dvacátých letech 20. století, ke shodě se zbytkem Kanady a USA. Newfoundland jezdil vlevo do roku 1947 a byl připojen ke Kanadě v roce 1949.

V 60. letech minulého století také Velká Británie uvažovala o změně, ale místní konzervativní síly udělaly všechno, co mohly, aby utlumily návrh hned v zárodku. Mimoto fakt, že by to stálo miliardy liber, tomu také nepomohl. Británie tuto myšlenku zavrhla.
.
Dnes jen 4 země v Evropě jezdí vlevo: Velká Británie, Irsko, Kypr a Malta. Dne 7.9.2009 se Samoa stala teprve třetí zemí na světě, která změnila z řízení vpravo na řízení vlevo. Vpravo se jezdilo od té doby, co se Samoa stala na počátku dvacátého století německou kolonií, i když patřila po První světové válce administrativně Novému Zélandu a posléze je samostatná od roku 1962. Hlavním důvodem bylo usnadnit dovoz levných aut ze zemí s jízdou vlevo, Japonska, Austrálie a Nového Zélandu.“ atd.
http://insider­.blog.cz/1103/proc-se-jezdi-vlevo-nebo-vpravo
.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.říjen 18:26

"Na počátku anglické kolonizace severoamerického kontinentu, byly anglické dopravní zvyky respektovány a v koloniích se jezdilo nalevo. Po dosažení nezávislosti na Anglii, byli všichni dychtiví zbavit se všeho, co připomínalo britskou koloniální minulost, a postupně přešli na jízdu vpravo (samozřejmě nelze opomenout vliv osadníků původem z jiných zemí než z Anglie). První zákon nařizující jízdu vpravo byl zaveden v roce 1792 v Pensylvánii, a podobné pak v New Yorku (1804) a New Jersey (1813).
.
Navzdory vývoji v USA, některé části Kanady pokračovaly v praktikování jízdy vlevo do doby krátce po druhé světové válce. Teritoria kontrolovaná Francouzi (od Quebecu po Louisianu) jezdila vpravo, ale teritoria obsazená Brity (Britská Kolumbie, New Brunswick, Nova Scotia, ostrov Prince Edwarda a Newfoundland) vlevo. Britská Kolumbie a atlantické provincie se přesunuly napravo ve dvacátých letech 20. století, ke shodě se zbytkem Kanady a USA. Newfoundland jezdil vlevo do roku 1947 a byl připojen ke Kanadě v roce 1949.
-
http://insider­.blog.cz/1103/proc-se-jezdi-vlevo-nebo-vpravo

Jízda vprava – souvislost s hranicemi s USA

USA mají velký automobilový trh a vyrábějí pouze automobily LHD, takže bylo pro hospodářství Kanaďanů ekonomičtější mít řízení vlevo, a tak kupovat levnější americké vozy.

Pokud by Kanada zůstala jezdit vlevo, automobily by byly dražší, protože by se Kanada musel spoléhat na dovozy ze zámořských zemí pro menš počet obyvatel, poptávka by nebyla tak velká, protože automobily RHD by nebyly tak levné jako americké automobily LHD.

Při rozdílné straně jízdy by bylo třeba vybudovat nové bezpečnější silnice, při překračování hrainic větší nebezpečí dopravních nehod, tím by mohlo dojít k omezování provozu při překračování hranic. Také by mohlo dojít k většímu počtu nehod při změně jízdy vlevo či vpravo.. Vyšší pojištění za dovoz,ená auta z Evropy, tedy i dražší doprava. .

USA a Kanada jsou velkými i obchodní partnery a řízení na stejné straně určitě přináší více výhod pro obě ekonomiky, protože obchod může plynout efektivněji. atd.

ttps://www.qu­ora.com/Why-does-Canada-not-drive-on-the-left-side-of-the-road-like-other-parts-of-the-former-British-Empire
.