Odpověděl/a – 23.srpen 16:47
Šipky se už nedělají. Jen rovné čáry.
Podívejte se do odkazu, kde máte graficky rozebranou větu.
http://www.ucirna.cz/cestina/skladba_vetne_cleny_graficke_znazorneni.php
Odpověděl/a – 23.srpen 16:57
Šipky se už nedělají. Jen rovné čáry.
Podívejte se do odkazu, kde máte graficky rozebranou větu.
http://www.ucirna.cz/cestina/skladba_vetne_cleny_graficke_znazorneni.php
–
Musíte si najít základní větnou dvojici – podmět a přísudek. pak
najdete větné členy, kterou závisí na Po nebol Přs (Přj) = větná
dvojice.
Na grafu uvidíte, že členy závislé jsou vždy o stupeň níž.
Pokud uděláe šipku, tak od členu řídícího k členu závislému, tedy hrotem dolů.
Odpověděl/a – 23.srpen 17:09
Šipky se už nedělají. Jen rovné čáry.
Podívejte se do odkazu, kde máte graficky rozebranou větu. Můžete si rovněž zopakovat větné členy a jejich záviost.
http://www.ucirna.cz/cestina/skladba_vetne_cleny_graficke_znazorneni.php
–
Musíte si najít základní větnou dvojici – podmět a přísudek – jsou
v jedné rovině . Pak najdete větné členy, které závisí na Po nebol Přs
(Přj) – vznikne také větná dvojice. Předmět rozvíjí přísudek a
ptáme se na něj pádovými otázkami.
Na grafu uvidíte, že členy závislé jsou vždy o stupeň níž.
Pokud uděláte šipku, tedy od členu řídícího – Přs k členu závislému Pt – throtem dolů.
Přísudek je rozvíjem předmětem,, který je mu podřízený. Nebo naopak je na přísudku závislý.
Je to jedna z možností, takže nevím, jak jste se to ve škole se šipkami učili. Někdo dělá i opačně.