Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 29.květen 11:56

Takové věci se dříve experimentálně stavěly (létající plošiny pro vojáky) a vyvíjejí i nyní – různé batohy s raketovým nebo proudovým pohonem https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Raketov%C3%BD_ba­toh. Teoretický minimální nutný tah motoru je 1 kN na každých 100 kg hmotnosti, ale aby se dalo manévrovat, musí to být více.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 29.květen 12:06

Takové věci se dříve experimentálně stavěly (létající plošiny pro vojáky) a vyvíjejí i nyní – různé batohy s raketovým nebo proudovým pohonem https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Raketov%C3%BD_ba­toh. Teoretický minimální nutný tah motoru je 1 kN na každých 100 kg hmotnosti, ale aby se dalo manévrovat, musí to být více.
Pokud by se mělo využít aerodynamiky rotorů, tak třeba ultralehkému vrtulníku stačí spalovací motor o výkonu 115 k http://vztlak­.net/Profily-a-testy/Vrtulni­ky/HeliSport-CH-7-Kompress-na-obed-i-na-plovarnu-s-ULL-vrtulnikem