Odpověděl/a – 29.květen 11:56
Takové věci se dříve experimentálně stavěly (létající plošiny pro vojáky) a vyvíjejí i nyní – různé batohy s raketovým nebo proudovým pohonem https://cs.wikipedia.org/wiki/Raketov%C3%BD_batoh. Teoretický minimální nutný tah motoru je 1 kN na každých 100 kg hmotnosti, ale aby se dalo manévrovat, musí to být více.
Odpověděl/a – 29.květen 12:06
Takové věci se dříve experimentálně stavěly (létající plošiny pro
vojáky) a vyvíjejí i nyní – různé batohy s raketovým nebo proudovým
pohonem https://cs.wikipedia.org/wiki/Raketov%C3%BD_batoh.
Teoretický minimální nutný tah motoru je 1 kN na každých 100 kg
hmotnosti, ale aby se dalo manévrovat, musí to být více.
Pokud by se mělo využít aerodynamiky rotorů, tak třeba ultralehkému
vrtulníku stačí spalovací motor o výkonu 115 k http://vztlak.net/Profily-a-testy/Vrtulniky/HeliSport-CH-7-Kompress-na-obed-i-na-plovarnu-s-ULL-vrtulnikem