Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 2.duben 17:16

Nejspíš se nic takového nepoužívalo (maximálně tak možná jako nějaký amatérský bastl pokus) a už z principu by to byl nesmysl. Přehrávač by v krátkém časovém okamžiku vyplivl jednu fotku a co s ní dál? Musela by se uchovat v nějaké obrovské analogové paměti nebo v paměťové obrazovce. Drahé jednoúčelové zařízení s mizernou kvalitou záznamu nezabezpečeného proti rušení a chybám.

Na nějaké kameře (ale nevím, zda byla analogová, nebo digitální) jsem viděl, že někdo točil jakoby statické fotky doprovázené plynulým okolním zvukem. Jako kdyby kamera stála na stativu, ale bylo to vytvořeno uměle přímo v kameře. Asi to bylo z CCD digitálně uloženo do paměti (a potom buď zaznamenáno přímo digitálně, nebo převedeno na analog).

Mimochodem ale starší elektronické analogové kamery snímaly obraz elektronkou (Vidikon apod.). Ty byly ještě o něco víc „analogovější“ než CCD, ve kterém je pevně daný rastr.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 2.duben 17:27

Nejspíš se nic takového nepoužívalo (maximálně tak možná jako nějaký amatérský bastl pokus) a už z principu by to byl nesmysl. Přehrávač by v krátkém časovém okamžiku vyplivl jednu fotku a co s ní dál? Musela by se uchovat v nějaké obrovské analogové paměti nebo v paměťové obrazovce. Drahé jednoúčelové zařízení s mizernou kvalitou záznamu nezabezpečeného proti rušení a chybám.

Na nějaké kameře (ale nevím, zda byla analogová, nebo digitální) jsem viděl, že někdo točil jakoby statické fotky doprovázené plynulým okolním zvukem. Jako kdyby kamera stála na stativu, ale bylo to vytvořeno uměle přímo v kameře. Asi to bylo z CCD digitálně uloženo do paměti (a potom buď zaznamenáno přímo digitálně, nebo převedeno na analog).

Mimochodem ale starší elektronické analogové kamery snímaly obraz elektronkou (Vidikon apod.). Ty byly ještě o něco víc „analogovější“ než CCD, ve kterém je pevně daný rastr.

Používání názvu „analogový“ pro klasický fotoaparát podlemě není nesmysl. Analogový znamená to, že informace může nabývat libovolné hodnoty ve spojitém rozsahu (v určitých mezích). Analogová fotografie nemá žádný pevně daný počet barev (nebo odstínů šedé), ani rozlišení (ačkoliv nekonečné také nemůže být). Naopak jakýkoliv „rozřádkovaný“ signál jak z CCD, tak z elektronky je kvantovaný, a tak už není čistě analogový. Dokonce i v klasické kinofilmové kameře je obraz „rozsekaný“ na jednotlivá pole v čase, takže už není čistě analogový. Ovšem není ani digitální, tyto pojmy nejsou navzájem komplementární.