Odpověděl/a – 3.březen 13:07
Souvisí s historií tohoto zařízení. Vysvětlovala jsem někdy dříve původ jeho názvu. Když se „oblouky“ objevily, hranolky se tehdy ještě nevyráběly, tudíž logo má zcela jiný význam.
V roce 1952 bratři Richard a Maurice McDonald rozhodli, že potřebují novou budovu pro svou hamburgerovou restauraci v San Bernardino v Kalifornii. . Chtěli , aby tato budova měla nový neobvyklý design. Ten měl upoutat a vzbudit zájem o jídlo.
Původně šlo tedy o skutečné oblouky jako součást designu restaurace. Byly začleněny do loga řetězce až v roce 1962,. Toto logo se podobá tvaru střechy původní restaurace. Dnes logo M = Mc Donald.
I když v návrh loga bylo V, architekt s nvárhem neuspěl, proto je rozšířil v M (odpovídá jménu zakladatele) , které při pohledu z úhlu připomíná zlatou střechu – vpředu vyšší, vzadu nižší.
Zlatý oblouk se stal pojmem pro společnost. Z původních fyzických oblouků se vlivem metonymie stal i symbolem globalizace.
Kromě toho Loouis Cheskin aragumentovatl, že oblouky, které přirovnal
k prsům matky Mc Donalda by mohly podvědomě ovlivnit spotřebitele.
(později používaná kuřecí prsa) pro vstup do restaurace.
Barvy – zlatá a čevená = smělost, síla
http://www.creativebloq.com/logo-design/mcdonalds-logo-short-11135325
https://en.wikipedia.org/wiki/Golden_Arches
Odpověděl/a – 3.březen 13:12
Souvisí s historií tohoto zařízení. Vysvětlovala jsem někdy dříve původ jeho názvu. Když se „oblouky“ objevily, hranolky se tehdy ještě nevyráběly, tudíž logo má zcela jiný význam.
V roce 1952 bratři Richard a Maurice McDonald rozhodli, že potřebují novou budovu pro svou hamburgerovou restauraci v San Bernardino v Kalifornii. . Chtěli , aby tato budova měla nový neobvyklý design. Ten měl upoutat a vzbudit zájem o jídlo.
Původně šlo tedy o skutečné oblouky jako součást designu restaurace. Byly začleněny do loga řetězce až v roce 1962,. Toto logo se podobá tvaru střechy původní restaurace. Dnes logo M = Mc Donald.
I když v návrh loga bylo V, architekt s nvárhem neuspěl, proto je rozšířil v M (odpovídá jménu zakladatele) , které při pohledu z úhlu připomíná zlatou střechu – vpředu vyšší, vzadu nižší.
Zlatý oblouk se stal pojmem pro společnost. Mc Donalds. Z původních fyzických oblouků se vlivem metonymie stal i symbolem globalizace.
Kromě toho Loouis Cheskin argumentovatl, že fyzické oblouky přeneseně
představují „prsa“, matku Mc Donalda a mohly by podvědomě ovlivnit
spotřebitele. ( možná pozd často používaná kuřecí prsa) pro vstup do
restaurace.
Barvy – zlatá a čevená = smělost, síla
http://www.creativebloq.com/logo-design/mcdonalds-logo-short-11135325
https://en.wikipedia.org/wiki/Golden_Arches
Odpověděl/a – 3.březen 13:32
Souvisí s historií tohoto zařízení. Vysvětlovala jsem někdy dříve původ jeho názvu.
Když se „oblouky“ objevily, hranolky se tehdy ještě nevyráběly v takovém rozsahu, tudíž logo má zcela jiný význam.
V roce 1952 bratři Richard a Maurice McDonald rozhodli, že potřebují novou budovu pro svou hamburgerovou restauraci v San Bernardino v Kalifornii. . Chtěli , aby tato budova měla nový neobvyklý design. Ten měl upoutat a vzbudit zájem o jídlo.
Původně šlo tedy o skutečné oblouky jako součást designu restaurace. Byly začleněny do loga řetězce až v roce 1962,. Toto logo se podobá tvaru střechy původní restaurace. Dnes logo M = Mc Donald.
I když v návrh loga bylo V, architekt s nvárhem neuspěl, proto je rozšířil v M (odpovídá jménu zakladatele) , které při pohledu z úhlu připomíná zlatou střechu – vpředu vyšší, vzadu nižší.
Zlatý oblouk se stal pojmem pro společnost. Mc Donalds. Z původních fyzických oblouků se vlivem metonymie stal i symbolem globalizace.
Kromě toho Loouis Cheskin argumentovatl, že fyzické oblouky přeneseně
představují „prsa“, matku Mc Donalda a mohly by podvědomě ovlivnit
spotřebitele. ( možná pozd často používaná kuřecí prsa) pro vstup do
restaurace.
Barvy – zlatá a čevená = smělost, síla
http://www.creativebloq.com/logo-design/mcdonalds-logo-short-11135325
https://en.wikipedia.org/wiki/Golden_Arches
Odpověděl/a – 3.březen 16:19
Souvisí s historií tohoto zařízení. Vysvětlovala jsem někdy dříve původ jeho názvu.
Když se „oblouky“ objevily, hranolky se tehdy ještě nevyráběly v takovém rozsahu, tudíž logo má zcela jiný význam.
V roce 1952 bratři Richard a Maurice McDonald rozhodli, že potřebují novou budovu pro svou hamburgerovou restauraci v San Bernardino v Kalifornii. . Chtěli , aby tato budova měla nový neobvyklý design. Ten měl upoutat a vzbudit zájem o jídlo.
Původně šlo tedy o skutečné oblouky jako součást designu restaurace. Byly začleněny do loga řetězce až v roce 1962,. Toto logo se podobá tvaru střechy původní restaurace. Dnes logo M = Mc Donald.
I když v návrhu loga bylo V, architekt s návrhem neuspěl, proto je rozšířil v M (odpovídá jménu zakladatele) , které při pohledu z úhlu připomíná zlatou střechu – vpředu vyšší, vzadu nižší.
Zlatý oblouk se stal pojmem pro společnost. Mc Donalds. Z původních fyzických oblouků se vlivem metonymie zlatý oblouk stal i symbolem globalizace.
Kromě toho Loouis Cheskin argumentovatl, že fyzické oblouky přeneseně
představují „prsa“ matky (zrození) Mc Donalda a mohly by podvědomě
ovlivnit spotřebitele. (možná později často používaná kuřecí prsa) pro
vstup do restaurace.
Barvy – zlatá a čevená = smělost, síla
http://www.creativebloq.com/logo-design/mcdonalds-logo-short-11135325
https://en.wikipedia.org/wiki/Golden_Arches