Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 27.leden 18:03

Postavy her DJC jsou psány pro konkrétní herce. Objeví se typy postav -
záporná postava, poučovatel-vůdce, primitiv-naiva a ženy.

Ženské postavy jsou v DJC kapitolou samy o sobě. Hrají je samozřejmě muži, nikoliv proto, aby ženy zesměšnili, ale zvýraznili svou neohrabaností a těžkopádností komičnost postavi typičnost některých ženských vlastností.

Vztahy mezui postavami jsou dílem komiky. Většina her je založena na parodii. Jde o osobitý projev komiky, kteřá předváděli neherci.

http://is.muni­.cz/th/262189/ff_b/Di­plomova_prace­.pdf
Máte-li zájem, dovíte se víc i o ženských rolích – text nejde kopírovat – v bakalářské práci Specifika komiky Divadla Járy Cimrmana od Ivany Rakové z MU Brno, FF, Katedry divadelních uměn, 2011í

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 27.leden 18:20

Souvisí to s historií divadla, otázka je v archivu. Navíc o způsob předvádění na jevišti jen muži, , takže je víc důvodů pro pobavení, komiku, sebeironii, mystifikační záměr, komický žánr bez žen vede k většímu odreagování se.

Postavy her DJC jsou psány pro konkrétní herce, jsou psané přímo na tělo. Herci nehrají postavu, ale předvádějí sami sebe.

Objeví se typy postav -
záporná postava, poučovatel-vůdce, primitiv-naiva a ženy. Ženské postavy jsou psané tak, že je budou hrát muži. Jde i o sebeironii.

Ženské postavy jsou v DJC kapitolou samy o sobě. Hrají je samozřejmě muži, nikoliv proto, aby ženy zesměšnili, ale zvýraznili svou neohrabaností a těžkopádností komičnost postav i typičnost některých ženských vlastností. Jde např,. o demostraci stáří x kráse na obraze, zakletí ženy v chlapa, pod ženskou psotavou se skrývá chlap, aby nemusel na vojnu atd.

Vztahy mezui postavami jsou dílem komiky. Postavy se mezi sebou škádlí, dělají si naschvály.

Většina her je založena na parodii, není cílem, ale prostředkem. . Jde o osobitý projev komiky, kteřá předváděli neherci.

Na komičnost má vliv i to, že ženské role záměrně hrají muži., často jejich neohrabanost.

„Komičnost je v těchto případech vytvářena v několika rovinách: vzhledové, herecké a textové. Komika vzhledu se zakládá na rozporu, nesourodosti a kontrastu. Mužské tělo je oblečeno do ženských šatů, někdy je kostým dokoncedoplněn o ženské prvky (těhotenské břicho). Herci se však nikdy nelíčí, pouze v některých
případech používají paruku či šátek. Někteří herci hrající ženské role navíc mají vousy nebo jsou o dost starší než postava, kterou hrají. Kontrastu je někdy dosahováno nesrovnalostí mezi slovně
vyvolanou představou a tím, co diváci ve skutečnosti vidí.“

atd.

http://is.muni­.cz/th/262189/ff_b/Di­plomova_prace­.pdf
Máte-li zájem, dovíte se víc i o ženských rolích – text nejde kopírovat – v bakalářské práci Specifika komiky Divadla Járy Cimrmana od Ivany Rakové z MU Brno, FF, Katedry divadelních uměn, 2011í

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 27.leden 19:30

Souvisí to s historií divadla, otázka je v archivu.

Dodatečně ji vkládám.

http://www.od­povedi.cz/otaz­ky/jakym-zpusobem-se-tenkrat-narod-dozvedel-ze-j-cimrman-byla-smyslena-osobnost

"Třetí zvláštností souboru je absence žen. Veškeré ženské role (včetně princezny Zlatovlásky v Cimrmanově pohádce Dlouhý, Široký a Krátkozraký) obsazujeme muži.

Tento návrat k antické divadelní tradici má své výhody: vystačíme s jednou šatnou a nejsme při své vědeckoumělecké práci rozptylováni."

http://www.cim­rman.at/list.php?l=1

Navíc o způsob předvádění na jevišti jen muži, , takže je víc důvodů pro pobavení, komiku, sebeironii, mystifikační záměr, komický žánr bez žen vede k většímu odreagování se.

Postavy her DJC jsou psány pro konkrétní herce, jsou psané přímo na tělo. Herci nehrají postavu, ale předvádějí sami sebe.

Objeví se typy postav -
záporná postava, poučovatel-vůdce, primitiv-naiva a ženy. Ženské postavy jsou psané tak, že je budou hrát muži. Jde i o sebeironii.

Ženské postavy jsou v DJC kapitolou samy o sobě. Hrají je samozřejmě muži, nikoliv proto, aby ženy zesměšnili, ale zvýraznili svou neohrabaností a těžkopádností komičnost postav i typičnost některých ženských vlastností. Jde např,. o demostraci stáří x kráse na obraze, zakletí ženy v chlapa, pod ženskou psotavou se skrývá chlap, aby nemusel na vojnu atd.

Vztahy mezui postavami jsou dílem komiky. Postavy se mezi sebou škádlí, dělají si naschvály.

Většina her je založena na parodii, není cílem, ale prostředkem. . Jde o osobitý projev komiky, kteřá předváděli neherci.

Na komičnost má vliv i to, že ženské role záměrně hrají muži., často jejich neohrabanost."

atd.

http://is.muni­.cz/th/262189/ff_b/Di­plomova_prace­.pdf
Máte-li zájem, dovíte se víc i o ženských rolích – text nejde kopírovat – v bakalářské práci Specifika komiky Divadla Járy Cimrmana od Ivany Rakové z MU Brno, FF, Katedry divadelních uměn, 2011í