Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 11.listopad 1:58

Já jsem Excel hrozně dlouho odmítala,
odrazovala mne ta nekonečná tabulka.

Až po prvním „ručním“ sčítání docházky jsem se rozhodla,
že další už za mne musí spočítat Excel. Přes vánoční prázdniny
jsem se naučila úplné základy a „vytvořila“ první tabulku. Tu jsem
postupně doplňovala a rozšiřovala o další funkce, až mi nakonec
„suplovala“ elektronickou třídnici, dodávala mi podklady pro čtvrtletní,
pololetní i výroční porady, pomáhala s hromadnou korespondencí
a tiskem vysvědčení → v podstatě se vším, na co dnes školy mají
různé programy. A bavilo mne to.

Ale nemyslím si, že bych v Excelu nějak excelovala. Dodnes nevím,
co a k čemu je kontingenční tabulka, neumím pracovat s makry, natož
abych je dokázala vytvořit; mnohem více toho neumím než umím.

Powerpoint bych zvládla, ale odmítám ho. Podle mne vedou prezentace
ke zjednodušování. Používání hesel místo vět, zdůvodnění, argumentací
nebo vysvětlení v důsledku zužuje slovní zásobu, lidé sledují obrázky,
nezamýšlejí se tolik nad obsahem, …

Prezentace mi přijdou jen „na efekt“, výhodu v nich žádnou nevidím.
Ani třeba pro výklad → mnohem lepší je do výkladu zapojit žáky ⇒ to,
co si sami zdůvodní a vyzkouší, si mnohem lépe zapamatují, než to, co
vidí v nějaké prezentací…

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 11.listopad 2:01

Já jsem Excel hrozně dlouho odmítala,
odrazovala mne ta nekonečná tabulka.

Až po prvním „ručním“ sčítání docházky jsem se rozhodla,
že další už za mne musí spočítat Excel. Přes vánoční prázdniny
jsem se naučila úplné základy a „vytvořila“ první tabulku. Tu jsem
postupně doplňovala a rozšiřovala o další funkce, až mi nakonec
„suplovala“ elektronickou třídnici, dodávala mi podklady pro čtvrtletní,
pololetní i výroční porady, pomáhala s hromadnou korespondencí
a tiskem vysvědčení → v podstatě se vším, na co dnes školy mají
různé programy. A bavilo mne to.

Ale nemyslím si, že bych v Excelu nějak excelovala. Dodnes nevím,
co a k čemu je kontingenční tabulka, neumím pracovat s makry, natož
abych je dokázala vytvořit; mnohem více toho neumím než umím.

Powerpoint bych zvládla, ale odmítám ho. Podle mne vedou prezentace
ke zjednodušování. Používání hesel místo vět, zdůvodnění, argumentací
nebo vysvětlení v důsledku zužuje slovní zásobu, lidé sledují obrázky,
nezamýšlejí se tolik nad obsahem, …

Prezentace mi přijdou jen „na efekt“, výhodu v nich žádnou nevidím.
Ani třeba pro výklad → mnohem lepší je do výkladu zapojit žáky ⇒ to,
co si sami zdůvodní a vyzkoušejí, si zapamatují mnohem lépe, než to,
co jen viděli v nějaké prezentací…