Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 1.červenec 15:52

"Ježíš Nazaretský vzešel z rodu Davidova. Byl zrozen z ženy, avšak skrze vzkříšení z mrtvých se stal Synem Božím, disponujícím plnou mocí. Svůj krátký život, jenž se neobešel bez pozemské chudoby, prožil v Palestině, a pro naše hříchy se pokořil a přijal smrt na kříži.

Bůh jej, ukřižovaného a pohřbeného, vzkřísil a pozvedl jej na nejvyšší trůn po vlastní pravici; „Toho, který nepoznal hřích, kvůli nám ztotožnil s hříchem, abychom v něm dosáhli Boží spravedlnosti.“ (2K 5,21) Vykupitelská smrt Ježíše Mesiáše, obětovaného pro naše hříchy, nám symbolizuje odčinění hříchů a naše draze vykoupené lidství. Jeho smrt má vliv na vykoupení vesmíru a lidstva jako celku, neboť v jeho smrti byl svět ukřižován a začal pomíjet; Kristus zakrátko opět přijde z nebes jako Syn člověka."

Zdroj: http://irenamau­ranovotna.blog­.idnes.cz/blog­.aspx?c=211329

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 1.červenec 15:59

"Ježíš Nazaretský vzešel z rodu Davidova. Byl zrozen z ženy, avšak skrze vzkříšení z mrtvých se stal Synem Božím, disponujícím plnou mocí. Svůj krátký život, jenž se neobešel bez pozemské chudoby, prožil v Palestině, a pro naše hříchy se pokořil a přijal smrt na kříži.

Bůh jej, ukřižovaného a pohřbeného, vzkřísil a pozvedl jej na nejvyšší trůn po vlastní pravici; „Toho, který nepoznal hřích, kvůli nám ztotožnil s hříchem, abychom v něm dosáhli Boží spravedlnosti.“ (2K 5,21) Vykupitelská smrt Ježíše Mesiáše, obětovaného pro naše hříchy, nám symbolizuje odčinění hříchů a naše draze vykoupené lidství. Jeho smrt má vliv na vykoupení vesmíru a lidstva jako celku, neboť v jeho smrti byl svět ukřižován a začal pomíjet; Kristus zakrátko opět přijde z nebes jako Syn člověka."

Zdroj: http://irenamau­ranovotna.blog­.idnes.cz/blog­.aspx?c=211329

--
"Tím, že Bůh vydal svého Syna za naše hříchy, ukazuje, že jeho plán spásy, který má s námi, je plán dobrotivé lásky, která předchází jakoukoliv naši zásluhu: „V tom záleží láska: ne že my jsme milovali Boha, ale že on si zamiloval nás a poslal svého Syna jako smírnou oběť za naše hříchy (1 Jan 4,10). „Bůh dokazuje svou lásku k nám tím, že Kristus umřel za nás, když jsme ještě byli hříšníky“ (Řím 5,8).

Ježíšova násilná smrt nebyla plodem náhody v rámci nějaké nešťastné shody okolností. Patří k tajemství Božího plánu, jak to vysvětluje svatý Petr jeruzalémský Židům hned ve svém prvním svatodušním projevu: „On byl vydán, jak to Bůh předem rozhodl“ (Sk 2,23). Tento biblický jazyk však neznamená, že ti, kdo Ježíše vydali, byli jen pasivními vykonavateli scénáře předem sepsaného Bohem.

Ježíšovo podobenství o ztracené ovci „Stejně tak nechce váš nebeský Otec, aby zahynul jediný z těchto nepatrných“ (Mt 18,14). Prohlašuje, že „dává svůj život jako výkupné za všechny“ (Mt 20,28); tento poslední výraz „za všechny“ nikoho nevylučuje, neboť staví proti sobě celé lidstvo a osobu jediného Vykupitele, který se vydává proto, aby lidstvo spasil. Proto církev po vzoru apoštolů učí, že Kristus zemřel za všechny bez výjimky: „Není, nebyl a nebude žádný člověk, pro něhož by nebyl Kristus trpěl."

http://www.ka­techismus.cz/rej­strik-slovo.php?slo­vo=Je%9E%ED%9A%20Kris­tus-vykupitel

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 1.červenec 19:16

"Ježíš Nazaretský vzešel z rodu Davidova. Byl zrozen z ženy, avšak skrze vzkříšení z mrtvých se stal Synem Božím, disponujícím plnou mocí. Svůj krátký život, jenž se neobešel bez pozemské chudoby, prožil v Palestině, a pro naše hříchy se pokořil a přijal smrt na kříži.

Bůh jej, ukřižovaného a pohřbeného, vzkřísil a pozvedl jej na nejvyšší trůn po vlastní pravici; „Toho, který nepoznal hřích, kvůli nám ztotožnil s hříchem, abychom v něm dosáhli Boží spravedlnosti.“ (2K 5,21) Vykupitelská smrt Ježíše Mesiáše, obětovaného pro naše hříchy, nám symbolizuje odčinění hříchů a naše draze vykoupené lidství. Jeho smrt má vliv na vykoupení vesmíru a lidstva jako celku, neboť v jeho smrti byl svět ukřižován a začal pomíjet; Kristus zakrátko opět přijde z nebes jako Syn člověka."

Zdroj: http://irenamau­ranovotna.blog­.idnes.cz/blog­.aspx?c=211329

"Tím, že Bůh vydal svého Syna za naše hříchy, ukazuje, že jeho plán spásy, který má s námi, je plán dobrotivé lásky, která předchází jakoukoliv naši zásluhu: „V tom záleží láska: ne že my jsme milovali Boha, ale že on si zamiloval nás a poslal svého Syna jako smírnou oběť za naše hříchy (1 Jan 4,10). „Bůh dokazuje svou lásku k nám tím, že Kristus umřel za nás, když jsme ještě byli hříšníky“ (Řím 5,8).

Ježíšova násilná smrt nebyla plodem náhody v rámci nějaké nešťastné shody okolností. Patří k tajemství Božího plánu, jak to vysvětluje svatý Petr jeruzalémský Židům hned ve svém prvním svatodušním projevu: „On byl vydán, jak to Bůh předem rozhodl“ (Sk 2,23).

Ježíšovo podobenství o ztracené ovci „Stejně tak nechce váš nebeský Otec, aby zahynul jediný z těchto nepatrných“ (Mt 18,14). Prohlašuje, že „dává svůj život jako výkupné za všechny“ (Mt 20,28); tento poslední výraz „za všechny“ nikoho nevylučuje, neboť staví proti sobě celé lidstvo a osobu jediného Vykupitele, který se vydává proto, aby lidstvo spasil. Proto církev po vzoru apoštolů učí, že Kristus zemřel za všechny bez výjimky: „Není, nebyl a nebude žádný člověk, pro něhož by nebyl Kristus trpěl."

http://www.ka­techismus.cz/rej­strik-slovo.php?slo­vo=Je%9E%ED%9A%20Kris­tus-vykupitel