Odpověděl/a – 1.červenec 15:52
"Ježíš Nazaretský vzešel z rodu Davidova. Byl zrozen z ženy, avšak skrze vzkříšení z mrtvých se stal Synem Božím, disponujícím plnou mocí. Svůj krátký život, jenž se neobešel bez pozemské chudoby, prožil v Palestině, a pro naše hříchy se pokořil a přijal smrt na kříži.
Bůh jej, ukřižovaného a pohřbeného, vzkřísil a pozvedl jej na nejvyšší trůn po vlastní pravici; „Toho, který nepoznal hřích, kvůli nám ztotožnil s hříchem, abychom v něm dosáhli Boží spravedlnosti.“ (2K 5,21) Vykupitelská smrt Ježíše Mesiáše, obětovaného pro naše hříchy, nám symbolizuje odčinění hříchů a naše draze vykoupené lidství. Jeho smrt má vliv na vykoupení vesmíru a lidstva jako celku, neboť v jeho smrti byl svět ukřižován a začal pomíjet; Kristus zakrátko opět přijde z nebes jako Syn člověka."
Zdroj: http://irenamauranovotna.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=211329
Odpověděl/a – 1.červenec 15:59
"Ježíš Nazaretský vzešel z rodu Davidova. Byl zrozen z ženy, avšak skrze vzkříšení z mrtvých se stal Synem Božím, disponujícím plnou mocí. Svůj krátký život, jenž se neobešel bez pozemské chudoby, prožil v Palestině, a pro naše hříchy se pokořil a přijal smrt na kříži.
Bůh jej, ukřižovaného a pohřbeného, vzkřísil a pozvedl jej na nejvyšší trůn po vlastní pravici; „Toho, který nepoznal hřích, kvůli nám ztotožnil s hříchem, abychom v něm dosáhli Boží spravedlnosti.“ (2K 5,21) Vykupitelská smrt Ježíše Mesiáše, obětovaného pro naše hříchy, nám symbolizuje odčinění hříchů a naše draze vykoupené lidství. Jeho smrt má vliv na vykoupení vesmíru a lidstva jako celku, neboť v jeho smrti byl svět ukřižován a začal pomíjet; Kristus zakrátko opět přijde z nebes jako Syn člověka."
Zdroj: http://irenamauranovotna.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=211329
--
"Tím, že Bůh vydal svého Syna za naše hříchy, ukazuje, že jeho plán
spásy, který má s námi, je plán dobrotivé lásky, která předchází
jakoukoliv naši zásluhu: „V tom záleží láska: ne že my jsme milovali
Boha, ale že on si zamiloval nás a poslal svého Syna jako smírnou oběť za
naše hříchy (1 Jan 4,10). „Bůh dokazuje svou lásku k nám tím, že
Kristus umřel za nás, když jsme ještě byli hříšníky“
(Řím 5,8).
Ježíšova násilná smrt nebyla plodem náhody v rámci nějaké nešťastné shody okolností. Patří k tajemství Božího plánu, jak to vysvětluje svatý Petr jeruzalémský Židům hned ve svém prvním svatodušním projevu: „On byl vydán, jak to Bůh předem rozhodl“ (Sk 2,23). Tento biblický jazyk však neznamená, že ti, kdo Ježíše vydali, byli jen pasivními vykonavateli scénáře předem sepsaného Bohem.
Ježíšovo podobenství o ztracené ovci „Stejně tak nechce váš nebeský Otec, aby zahynul jediný z těchto nepatrných“ (Mt 18,14). Prohlašuje, že „dává svůj život jako výkupné za všechny“ (Mt 20,28); tento poslední výraz „za všechny“ nikoho nevylučuje, neboť staví proti sobě celé lidstvo a osobu jediného Vykupitele, který se vydává proto, aby lidstvo spasil. Proto církev po vzoru apoštolů učí, že Kristus zemřel za všechny bez výjimky: „Není, nebyl a nebude žádný člověk, pro něhož by nebyl Kristus trpěl."
http://www.katechismus.cz/rejstrik-slovo.php?slovo=Je%9E%ED%9A%20Kristus-vykupitel
Odpověděl/a – 1.červenec 19:16
"Ježíš Nazaretský vzešel z rodu Davidova. Byl zrozen z ženy, avšak skrze vzkříšení z mrtvých se stal Synem Božím, disponujícím plnou mocí. Svůj krátký život, jenž se neobešel bez pozemské chudoby, prožil v Palestině, a pro naše hříchy se pokořil a přijal smrt na kříži.
Bůh jej, ukřižovaného a pohřbeného, vzkřísil a pozvedl jej na nejvyšší trůn po vlastní pravici; „Toho, který nepoznal hřích, kvůli nám ztotožnil s hříchem, abychom v něm dosáhli Boží spravedlnosti.“ (2K 5,21) Vykupitelská smrt Ježíše Mesiáše, obětovaného pro naše hříchy, nám symbolizuje odčinění hříchů a naše draze vykoupené lidství. Jeho smrt má vliv na vykoupení vesmíru a lidstva jako celku, neboť v jeho smrti byl svět ukřižován a začal pomíjet; Kristus zakrátko opět přijde z nebes jako Syn člověka."
Zdroj: http://irenamauranovotna.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=211329
–
"Tím, že Bůh vydal svého Syna za naše hříchy, ukazuje, že jeho plán
spásy, který má s námi, je plán dobrotivé lásky, která předchází
jakoukoliv naši zásluhu: „V tom záleží láska: ne že my jsme milovali
Boha, ale že on si zamiloval nás a poslal svého Syna jako smírnou oběť za
naše hříchy (1 Jan 4,10). „Bůh dokazuje svou lásku k nám tím, že
Kristus umřel za nás, když jsme ještě byli hříšníky“
(Řím 5,8).
Ježíšova násilná smrt nebyla plodem náhody v rámci nějaké nešťastné shody okolností. Patří k tajemství Božího plánu, jak to vysvětluje svatý Petr jeruzalémský Židům hned ve svém prvním svatodušním projevu: „On byl vydán, jak to Bůh předem rozhodl“ (Sk 2,23).
Ježíšovo podobenství o ztracené ovci „Stejně tak nechce váš nebeský Otec, aby zahynul jediný z těchto nepatrných“ (Mt 18,14). Prohlašuje, že „dává svůj život jako výkupné za všechny“ (Mt 20,28); tento poslední výraz „za všechny“ nikoho nevylučuje, neboť staví proti sobě celé lidstvo a osobu jediného Vykupitele, který se vydává proto, aby lidstvo spasil. Proto církev po vzoru apoštolů učí, že Kristus zemřel za všechny bez výjimky: „Není, nebyl a nebude žádný člověk, pro něhož by nebyl Kristus trpěl."
http://www.katechismus.cz/rejstrik-slovo.php?slovo=Je%9E%ED%9A%20Kristus-vykupitel