Odpověděl/a – 8.březen 0:04
M5AD je starý olej viskozní třídy dle SAE 20W-30 a staré specifikace
pro motory vyráběné v letech 1964–67 !! a 1969 Výkonnostní specifikaci
má dle API SC/CB.
Podle viskozní třídy je to olej pouze pro letní provoz. Je aditivovaný se
zvýšeným rozpouštění usazenin. Viz klasifikace SC/CB.
M7ADS je novější olej viskozní třídy 15W-40 tedy širokorozsahový
určený pro letní provoz a mírnou zimu.
Výkonnostní specifikace dle API je SG/CF-4. Olej je určen pro velmi
zatěžované benzinové i naftové motory. Norma byla zavedena v roce
1990. Je novější a tedy zpětně zplňuje zmiňovanou normu
z příručky.
S v ADS znamená že olej lze použít i u motorů s katalyzátorem. On lze
totiž použít i v benzinových motorech viz. specifikace SG (proto to S).
Což tě stejně u vznětového motoru nemusí vzrušovat.
Olej lze použít. Samozřejmě za předpokladu že byl používán ten M5AD.
Odpověděl/a – 8.březen 0:07
M5AD je starý olej viskozní třídy dle SAE 20W-30 a staré specifikace
pro motory vyráběné v letech 1964–67 !! a 1969 Výkonnostní specifikaci
má dle API SC/CB.
Podle viskozní třídy je to olej pouze pro letní provoz. Je aditivovaný se
zvýšeným rozpouštění usazenin. Viz klasifikace SC/CB.
M7ADS je novější olej viskozní třídy 15W-40 tedy širokorozsahový
určený pro letní provoz a mírnou zimu.
Výkonnostní specifikace dle API je SG/CF-4. Olej je určen pro velmi
zatěžované benzinové i naftové motory. Norma byla zavedena v roce
1990. Je novější a tedy zpětně zplňuje zmiňovanou normu
z příručky.
S v ADS znamená že olej lze použít i u motorů s katalyzátorem. On lze
totiž použít i v benzinových motorech viz. specifikace SG (proto to S).
Což tě stejně u vznětového motoru nemusí vzrušovat.
Olej lze použít. Samozřejmě za předpokladu že byl používán ten M5AD nebo jiný aditivovaný olej.