Odpověděl/a – 12.leden 21:50
Nevím, proč se tak úporně bráníte nejpřirozenějšímu způsobu –
náhradě žárovičky vadné za novou. Já vlastním podle všeho totéž
osvětlení a žárovičky jsem kdykoliv dostal v první elektroprodejně, na
kterou jsem narazil. Je to už ale notně zastaralý systém (snad 40 let?) se
kterým jsem se letos rozloučil a přešel na LEDky, kdy celé osvětlení má
spotřebu jako jedna žárovička. Žárovičkové osvětlení (o kterém je
řeč) bylo tuším zhotoveno v době, kdy jmen. hodnota síťového napětí
byla ještě 220V a žárovkám se obecně dost výrazně zkracuje životnost
s napětím překračujícím jmen. hodnotu. Ono se to nasčítá a bude-li se
to řešit příště překlenutím další žárovky, nevím, nevím.
Stručně řečeno: pro nás starší je to „srdeční záležitost“ a je
třeba se s tím nekompromisně rozloučit. Přejděte na LED osvětlení za
cca 2 stovky a máte pokoj!
Odpověděl/a – 12.leden 22:45
Nevím, proč se tak úporně bráníte nejpřirozenějšímu způsobu –
náhradě žárovičky vadné za novou. Já vlastním podle všeho totéž
osvětlení a žárovičky jsem kdykoliv dostal v první elektroprodejně, na
kterou jsem narazil. Je to už ale notně zastaralý systém (snad 40 let?) se
kterým jsem se letos rozloučil a přešel na LEDky, kdy celé osvětlení má
spotřebu jako jedna žárovička. Žárovičkové osvětlení (o kterém je
řeč) bylo tuším zhotoveno v době, kdy jmen. hodnota síťového napětí
byla ještě 220V a žárovkám se obecně dost výrazně zkracuje životnost
s napětím překračujícím jmen. hodnotu. Ono se to nasčítá a bude-li se
to řešit příště překlenutím další žárovky, nevím, nevím.
Stručně řečeno: pro nás starší je to „srdeční záležitost“ a je
třeba se s tím nekompromisně rozloučit. Přejděte na LED osvětlení za
cca 2 stovky a máte pokoj!
Doplňuji:
Jo tak, pokud to mermomocí chcete zprovoznit, tak bych použil metodu
autoelektrikářů – napichování kabelů (jehlou, špendlíkem). K tomu by
byl vhodný nějaký ohmmetr, rozhodne to nedělejte pod síťovým napětím!
Nejdřív to chce zjistit, který vodič je přerušený (měřil bych kontakty
v objímce proti koncům vidlice. Pak bych podezřelý vodič napíchl
v oblasti ohybu u spodku objímky. Závady tohoto typu (přerušení vodiče)
bývají z 90% v místech, kde se vodič ohýbá přes nějakou hranu, nebo
těsně u pryžových průchodek a návleků a pod. Např. šňůry vysavačů,
žehliček, fénů atd. Já bych si na vašem místě pořídil nějaký levný
multimetr za pár stovek, hodí se to k řešení mnoho dalších jiných
problémů, co určitě v budoucnu nastanou. Elektřina dnes straší všude,
kam se člověk podívá. Jinak k té metodě napichování – je to sice
prasárna (porušení izolace v daném místě), ale běžně se to používá.
Ne ale u vysokonapěťových obvodů!!! Jinak dírka je nepatrná a dá se
přelepit el. izolační páskou, ale zpravidla to není nutné.
V autoelektroinstalaci je blbé to, že tam může vniknout vlhkost a po
létech zde může být problém.