Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 12.leden 21:50

Nevím, proč se tak úporně bráníte nejpřirozenějšímu způsobu – náhradě žárovičky vadné za novou. Já vlastním podle všeho totéž osvětlení a žárovičky jsem kdykoliv dostal v první elektroprodejně, na kterou jsem narazil. Je to už ale notně zastaralý systém (snad 40 let?) se kterým jsem se letos rozloučil a přešel na LEDky, kdy celé osvětlení má spotřebu jako jedna žárovička. Žárovičkové osvětlení (o kterém je řeč) bylo tuším zhotoveno v době, kdy jmen. hodnota síťového napětí byla ještě 220V a žárovkám se obecně dost výrazně zkracuje životnost s napětím překračujícím jmen. hodnotu. Ono se to nasčítá a bude-li se to řešit příště překlenutím další žárovky, nevím, nevím.
Stručně řečeno: pro nás starší je to „srdeční záležitost“ a je třeba se s tím nekompromisně rozloučit. Přejděte na LED osvětlení za cca 2 stovky a máte pokoj!

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 12.leden 22:45

Nevím, proč se tak úporně bráníte nejpřirozenějšímu způsobu – náhradě žárovičky vadné za novou. Já vlastním podle všeho totéž osvětlení a žárovičky jsem kdykoliv dostal v první elektroprodejně, na kterou jsem narazil. Je to už ale notně zastaralý systém (snad 40 let?) se kterým jsem se letos rozloučil a přešel na LEDky, kdy celé osvětlení má spotřebu jako jedna žárovička. Žárovičkové osvětlení (o kterém je řeč) bylo tuším zhotoveno v době, kdy jmen. hodnota síťového napětí byla ještě 220V a žárovkám se obecně dost výrazně zkracuje životnost s napětím překračujícím jmen. hodnotu. Ono se to nasčítá a bude-li se to řešit příště překlenutím další žárovky, nevím, nevím.
Stručně řečeno: pro nás starší je to „srdeční záležitost“ a je třeba se s tím nekompromisně rozloučit. Přejděte na LED osvětlení za cca 2 stovky a máte pokoj!
Doplňuji:
Jo tak, pokud to mermomocí chcete zprovoznit, tak bych použil metodu autoelektrikářů – napichování kabelů (jehlou, špendlíkem). K tomu by byl vhodný nějaký ohmmetr, rozhodne to nedělejte pod síťovým napětím! Nejdřív to chce zjistit, který vodič je přerušený (měřil bych kontakty v objímce proti koncům vidlice. Pak bych podezřelý vodič napíchl v oblasti ohybu u spodku objímky. Závady tohoto typu (přerušení vodiče) bývají z 90% v místech, kde se vodič ohýbá přes nějakou hranu, nebo těsně u pryžových průchodek a návleků a pod. Např. šňůry vysavačů, žehliček, fénů atd. Já bych si na vašem místě pořídil nějaký levný multimetr za pár stovek, hodí se to k řešení mnoho dalších jiných problémů, co určitě v budoucnu nastanou. Elektřina dnes straší všude, kam se člověk podívá. Jinak k té metodě napichování – je to sice prasárna (porušení izolace v daném místě), ale běžně se to používá. Ne ale u vysokonapěťových obvodů!!! Jinak dírka je nepatrná a dá se přelepit el. izolační páskou, ale zpravidla to není nutné. V autoelektro­instalaci je blbé to, že tam může vniknout vlhkost a po létech zde může být problém.