Odpověděl/a – 16.srpen 10:52
k MK44 ještě dodám, předpisy je dáno, že tlak v kabině musí být
min 76,1kPa a max 59kPa. Funguje to tak, že se na zemi(při cca 100kPa) letadlo
vzduchotěsně uzavře a pak při stoupání se hlídá a upouští tlak tak aby
se dospělo k hranici 76,1 a max 59kPa. Srovnání s výškou 2000 m je
čistě orientační, protože tlak vzduchu se mění s teplotou a nedá se
tedy bez znalosti teploty říct jaký je tlak ve výšce 2000m
http://cs.wikipedia.org/wiki/Klimatiza%C4%8Dn%C3%AD_soustava_letadla
http://www.lkzn.cz/teorie/meteorologie/nadmrskaVyskaLetoveHladiny.html
http://fyzmatik.pise.cz/389-tlak-vzduchu-ve-vyskach-a-v-letadle.html
Odpověděl/a – 16.srpen 14:13
k MK44 ještě dodám, předpisy je dáno, že tlak v kabině musí být
min 76,1kPa a max 59kPa. Funguje to tak, že se na zemi(při cca 100kPa) letadlo
vzduchotěsně uzavře a pak při stoupání se hlídá a upouští tlak tak aby
se dospělo k hranici 76,1 a max 59kPa. Srovnání s výškou 2000 m je
čistě orientační, protože tlak vzduchu se mění s teplotou a nedá se
tedy bez znalosti teploty říct jaký je tlak ve výšce 2000m
http://cs.wikipedia.org/wiki/Klimatiza%C4%8Dn%C3%AD_soustava_letadla
http://www.lkzn.cz/teorie/meteorologie/nadmrskaVyskaLetoveHladiny.html
http://fyzmatik.pise.cz/389-tlak-vzduchu-ve-vyskach-a-v-letadle.html
Doplňuji:
pravdu mají mosoj a Dochy- tlak v kabině nesmí klesnout pod 76,1kPa a
rozdíl tlaků uvnitř a venku nesmí být větší než 59kPa