Odpověděl/a – 26.prosinec 18:42
U startéru to může být prkotina – uhlíky, kontakty, cívka apod. Ale
někdy při cenách autoservisu je lepší koupit nový. Pokud při sepnutí
startéru to jen svaká, tak někdy stačí poklepat na startér a cívku. Nebo
při vyřazené rychlosti nějakým šroubovákem spojit oba kontakty
(šrouby/matice se silnými kabely na cívce). Bacha jiskří to, někdy se
přihřeje i šroubovák. Pokud ale startér se roztočí, je špatná cívka a
nebo kabely od spínací skřínky.
Startér je sice prkotina, ale che to sem tam ten správný chmat.
Odpověděl/a – 26.prosinec 19:09
U startéru to může být prkotina – uhlíky, kontakty, cívka apod. Ale
někdy při cenách autoservisu je lepší koupit nový. Pokud při sepnutí
startéru to jen svaká, tak někdy stačí poklepat na startér a cívku. Nebo
při vyřazené rychlosti nějakým šroubovákem spojit oba kontakty
(šrouby/matice se silnými kabely na cívce). Bacha jiskří to, někdy se
přihřeje i šroubovák. Pokud ale startér se roztočí, je špatná cívka a
nebo kabely od spínací skřínky.
Startér je sice prkotina, ale che to sem tam ten správný chmat.
Doplňuji:
HOnzo – pokud je auto starší a má také starší rozvodový řemen, tak
roztáhnutí je vždy s větším rizikem. A zejména u nafťáků. Ne
nadarmo se výrobci začínají vracek k rozvodovým řetězům.
Za další – velká část řidičů nemá auto jako koníčka ve kterém se
hrabou, studují kdejaký šroubek. Ale je to pro ně jen kus železa a plastů,
který je má z místa A dopravit do místa B. Mohou to být zas profíci
v jiném oboru, auto je jen spotřební věc.
Takže pro tuto skupinu lidí platí – pokud to není nutné,
neroztahovat.
A pro ty co potřebují roztáhnout – na co nejvyšší rychlost. Třeba
nejdřív (zejména v zimě když je vše ztuhlé) dát i třeba 5 rychlost a
potom opatrně přeřadit dolu. A vždy hodně pomalu pouštět spojku.
A když to jde – i cvaknou na startér ve chvíli, kdy spojka začne
zabírat. Nicméně – že řemen přeskočí není tak častou
záležitostí, ale když se stane, tak dost drahou srandou. Proto chválím za
řešení odvozem.