Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 9.březen 20:43

Ptáš se pořád dokola (a v podstatě furt dokola odpovídám). Smrt, náboženství/víra, co bude po smrti a stále se opakující otázky…

Tu máš možnosti a potenciální odůvodnění:
1-Otázka víry, náboženství. Tvá věc, případně otázka na teology, filozofy, duchovní (různých náboženství)
2-Karma a následky (skrze životy, přes reinkarnaci), za zlé činy zaplatíš (dáno vesmírnými zákony)
3-Koncept dobra a zla vytvořený lidmi (nikdo neříká, že v Přírodě nebo božím vnímání existuje dobro a zlo, tak jak ho chápeme)
4-determinsmus, predestinace; věci mají své přičíny, své následky, vše někam (odněkud) směřuje a nic není bez důvodu, významu a smyslu (ovšem my, jako lidí, nevíme a neznáme ty důvody ani kam co směřuje)
5-existence Jednoty, mnohost je iluze. Vše je hra Nejvyššího Já, které je do té hry ponořeno a rozděleně vše prožívá (z našeho innvidiuálního vnímání: naše realita). Nic neexistuje samo o osobě a nezávisle, ani izolovaé já, vše je bůh. A bůh/vesmír skrze nás prožívá, neexistuje bůh/Bůh, který by nějak dohlížel na svět, byl mimo něj a pozoroval jej (a zasahoval do něj). Vše, úplně vše co existuje, je bůh, jeho část/podíl. Neexistuje zde trest (boží) ani vnímání dobra a zla, existuje jen přítomný okamžik a děj – je úplně jedno jaký. Vše je jen prožitek/zážitek. ‚Bůh je kruh, jehož střed je všude a jeho obvod nikde.‘
5.1(zároveň 3.1)-Vše se řídí jen dvěma základními přirodními (vesmírnými, příp. božími) silami: spojováním a odělováním, přeměnou. Existuje omezený počet věcí ve vesmíru a ty se akorát neustálá transformace. Rozpad znamenající třeba „smrt“ zde není negativní a znamená akorát začátek (něčeho jiného)
5.2-Osvícení, Probuzení (prohlédnutí iluze, splynutí s Jednotou, odhalení proměnlivé podstaty reality), nic není neměnné, vše podléhá změně, utrpení pochází z nevědomosti, z lpění na věcech, přehnaných potřebách (žádostí) a nepřipouštění si, že neměnnost a stálost neexistuje; nic se nerodí, nic neumírá (mění se tvray, podoby, uskupení); bolest je relativní a zbytečná. Kde je vnímání, tam je klam. (Buddha, Empedokles, Pythagoras)
6-Lidské, omezené vnímání. Neznáme smysl žviota, boha/bohy ani pravdu, a spol. Spokoj se se společenskými pravidly (zákony atd) a vnímáním, co je dobré a špatné.
Nesnaž se rozumět vesmíru a vnějším věcem, poznej sebe sama (svou podsatu, své vědomí, mysl), tím poznáš vesmír, skutečnou povahu reality a boha (vše je propojené, závislé a jedno a též; z logiky věci je podstata všech věcí stejná, základ reality a všeho je fundamentální jednota, jeden zdroj).

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 9.březen 20:53

Ptáš se pořád dokola (a v podstatě furt dokola odpovídám). Smrt, náboženství/víra, co bude po smrti a stále se opakující otázky…

Tu máš možnosti a potenciální odůvodnění:
1-Otázka víry, náboženství. Tvá věc, případně otázka na teology, filozofy, duchovní (různých náboženství)
2-Karma a následky (skrze životy, přes reinkarnaci), za zlé činy zaplatíš (dáno vesmírnými zákony), dříve nebo pozdějí, psmrtně nebo v příštím životě (narodíš se do opakovaně do špatných podmínek, zemřeš při potratu/narození, v příštím životě se ten čin stane tobě – a pak i třeba v dalším.. dokud se z toho neočistíš, neprohlédneš/ne­ponaučíš. Těm, co se to děje, jsou ti, co se nepoučili a co se v některém předchozím životě dopouštěli něčeho zlého… Harmonie/rovnováha zachována, napříč časem/životy).

3-Koncept dobra a zla vytvořený lidmi (nikdo neříká, že v Přírodě nebo božím vnímání existuje dobro a zlo, tak jak ho chápeme), Dobro a zlo v existenci (mimo lidskou soplečnost), mlže být zcela irelevantní
4-determinsmus, predestinace; věci mají své přičíny, své následky, vše někam (odněkud) směřuje a nic není bez důvodu, významu a smyslu (ovšem my, jako lidí, nevíme a neznáme ty důvody ani kam co směřuje), dobré řčiny mohou mít za následek, zlé, ty zlé za následek dobré (nevíme, jaký dopad má jaký čin/událost), vše se však nějak ovlivňuje a má význam.

5-existence Jednoty, mnohost je iluze. Vše je hra Nejvyššího Já, které je do té hry ponořeno a rozděleně (v ilusorní mnohosti) vše prožívá (z našeho indiviuálního vnímání: naše realita). Nic neexistuje samo o osobě a nezávisle, ani izolovaé já, vše je bůh. A bůh/vesmír skrze nás prožívá, neexistuje bůh/Bůh, který by nějak dohlížel na svět, byl mimo něj a pozoroval jej (a zasahoval do něj). Vše, úplně vše co existuje, je bůh, jeho část/podíl. Neexistuje zde trest (boží) ani vnímání dobra a zla, existuje jen přítomný okamžik a děj – je úplně jedno jaký. Vše je jen prožitek/zážitek. ‚Bůh je kruh, jehož střed je všude a jeho obvod nikde.‘
Vše, co existuje, jsem já/my. Ostatní jsou taky ty. Když škodíš ostatním, škodíš vlastně sobě (vyššímu já). Takže je to bezvýznamné.
5.1(zároveň 3.1)-Vše se řídí jen dvěma základními přirodními (vesmírnými, příp. božími) silami: spojováním a odělováním, přeměnou. Existuje omezený počet věcí ve vesmíru a ty se akorát neustálá transformace. Rozpad znamenající třeba „smrt“ zde není negativní a znamená akorát začátek (něčeho jiného)
5.2-Osvícení, Probuzení (prohlédnutí iluze, splynutí s Jednotou, odhalení proměnlivé podstaty reality), nic není neměnné, vše podléhá změně, utrpení pochází z nevědomosti, z lpění na věcech, přehnaných potřebách (žádostí) a nepřipouštění si, že neměnnost a stálost neexistuje; nic se nerodí, nic neumírá (mění se tvray, podoby, uskupení); bolest je relativní a zbytečná. Kde je vnímání, tam je klam. (Buddha, Empedokles, Pythagoras)

6-Lidské, omezené vnímání. Neznáme smysl žviota, boha/bohy ani pravdu, a spol. Spokoj se se společenskými pravidly (zákony atd) a vnímáním, co je dobré a špatné.
Nesnaž se rozumět vesmíru a vnějším věcem, poznej sebe sama (svou podsatu, své vědomí, mysl), tím poznáš vesmír, skutečnou povahu reality a boha (vše je propojené, závislé a jedno a též; z logiky věci je podstata všech věcí stejná, základ reality a všeho je fundamentální jednota, jeden zdroj). Nemusí se chodit daleko a hledat vně, odpovědi by měly být uvnitř. Není možné najít boha (či buddhu/buddhovství) jinde, než uvnitř (ve své vlastní podstatě, duši, vědomí/mysli)…