Odpověděl/a – 17.květen 15:31
Až letos se zjistilo… No, asi takhle: Každý ministr musí přinést
s sebou něco nového, neotřelého, musí s ním zavát čerstvý vítr, aby
se vidělo, že je borec a že si tu funkci (a peníze samozřejmě) zaslouží.
A protože nastupuje do funkce teď, proto „teď“ se zjistilo…
Já bych se nějakými velkohubými prohlášeními moc nevzrušoval. Možná,
že po pár měsících, až opět bude nastupovat nějaký další další
v pořadí, zruší přijímačky úplně, nebo se budou dělat online za
pomocí AI. A taková matematika by se mohla vůbec vyškrtnout. Co s ní,
když dělá studentům jen potíže. Nakonec pro život stačí umět sčítat,
odečítat, násobit, dělit, možná Ještě tak maximálně trojčlenka a
procenta.
A propos, vzpomínám si na jednoho svého bývaleho kolegu, který mi
vyprávěl, jak dělal jakýsi konkurs na významnější manažérskou funkci
(nebylo to ve školství). Ptali se tam na různé věci, jak byste řešil to a
ono, jak byste se zachoval v případě, že… atd. Povídal mně: Bylo mi
jasné, že se musím zásadně odlišovat od přepokládaných odpovědí
dalších zájemců o funkci a tak zariskoval. Na otázky komise odpovídal ve
stylu: zrušit, vyhodit, zredukovat,… Komise na něj sice poté hulákala
„Člověče, vždyť Vy byste nám tady zlikvidoval celý podnik!“ No, ale
nakonec BYL PŘIJAT! Zřejmě proto, že se nebál razantních řešení,
v případě potřeby třebas i vyházet lidi, atp. Znám to pouze z jeho
vyprávění, ale věřím tomu.
Takže já si myslím, že situace ve školství je známá už dlouho a ne, že
letos se zjistilo…
Odpověděl/a – 17.květen 15:33
Až letos se zjistilo… No, asi takhle: Každý ministr musí přinést
s sebou něco nového, neotřelého, musí s ním zavát čerstvý vítr, aby
se vidělo, že je borec a že si tu funkci (a peníze samozřejmě) zaslouží.
A protože nastupuje do funkce teď, proto „teď“ se zjistilo…
Já bych se nějakými velkohubými prohlášeními moc nevzrušoval. Možná,
že po pár měsících, až opět bude nastupovat nějaký další v pořadí,
zruší přijímačky úplně, nebo se budou dělat online za pomocí AI.
A taková matematika by se mohla vůbec vyškrtnout. Co s ní, když dělá
studentům jen potíže. Nakonec pro život stačí umět sčítat, odečítat,
násobit, dělit, možná Ještě tak maximálně trojčlenka a procenta.
A propos, vzpomínám si na jednoho svého bývaleho kolegu, který mi
vyprávěl, jak dělal jakýsi konkurs na významnější manažérskou funkci
(nebylo to ve školství). Ptali se tam na různé věci, jak byste řešil to a
ono, jak byste se zachoval v případě, že… atd. Povídal mně: Bylo mi
jasné, že se musím zásadně odlišovat od přepokládaných odpovědí
dalších zájemců o funkci a tak zariskoval. Na otázky komise odpovídal ve
stylu: zrušit, vyhodit, zredukovat,… Komise na něj sice poté hulákala
„Člověče, vždyť Vy byste nám tady zlikvidoval celý podnik!“ No, ale
nakonec BYL PŘIJAT! Zřejmě proto, že se nebál razantních řešení,
v případě potřeby třebas i vyházet lidi, atp. Znám to pouze z jeho
vyprávění, ale věřím tomu.
Takže já si myslím, že situace ve školství je známá už dlouho a ne, že
letos se zjistilo…