Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 17.květen 15:31

Až letos se zjistilo… No, asi takhle: Každý ministr musí přinést s sebou něco nového, neotřelého, musí s ním zavát čerstvý vítr, aby se vidělo, že je borec a že si tu funkci (a peníze samozřejmě) zaslouží. A protože nastupuje do funkce teď, proto „teď“ se zjistilo…
Já bych se nějakými velkohubými prohlášeními moc nevzrušoval. Možná, že po pár měsících, až opět bude nastupovat nějaký další další v pořadí, zruší přijímačky úplně, nebo se budou dělat online za pomocí AI. A taková matematika by se mohla vůbec vyškrtnout. Co s ní, když dělá studentům jen potíže. Nakonec pro život stačí umět sčítat, odečítat, násobit, dělit, možná Ještě tak maximálně trojčlenka a procenta.
A propos, vzpomínám si na jednoho svého bývaleho kolegu, který mi vyprávěl, jak dělal jakýsi konkurs na významnější manažérskou funkci (nebylo to ve školství). Ptali se tam na různé věci, jak byste řešil to a ono, jak byste se zachoval v případě, že… atd. Povídal mně: Bylo mi jasné, že se musím zásadně odlišovat od přepokládaných odpovědí dalších zájemců o funkci a tak zariskoval. Na otázky komise odpovídal ve stylu: zrušit, vyhodit, zredukovat,… Komise na něj sice poté hulákala „Člověče, vždyť Vy byste nám tady zlikvidoval celý podnik!“ No, ale nakonec BYL PŘIJAT! Zřejmě proto, že se nebál razantních řešení, v případě potřeby třebas i vyházet lidi, atp. Znám to pouze z jeho vyprávění, ale věřím tomu.
Takže já si myslím, že situace ve školství je známá už dlouho a ne, že letos se zjistilo…

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 17.květen 15:33

Až letos se zjistilo… No, asi takhle: Každý ministr musí přinést s sebou něco nového, neotřelého, musí s ním zavát čerstvý vítr, aby se vidělo, že je borec a že si tu funkci (a peníze samozřejmě) zaslouží. A protože nastupuje do funkce teď, proto „teď“ se zjistilo…
Já bych se nějakými velkohubými prohlášeními moc nevzrušoval. Možná, že po pár měsících, až opět bude nastupovat nějaký další v pořadí, zruší přijímačky úplně, nebo se budou dělat online za pomocí AI. A taková matematika by se mohla vůbec vyškrtnout. Co s ní, když dělá studentům jen potíže. Nakonec pro život stačí umět sčítat, odečítat, násobit, dělit, možná Ještě tak maximálně trojčlenka a procenta.
A propos, vzpomínám si na jednoho svého bývaleho kolegu, který mi vyprávěl, jak dělal jakýsi konkurs na významnější manažérskou funkci (nebylo to ve školství). Ptali se tam na různé věci, jak byste řešil to a ono, jak byste se zachoval v případě, že… atd. Povídal mně: Bylo mi jasné, že se musím zásadně odlišovat od přepokládaných odpovědí dalších zájemců o funkci a tak zariskoval. Na otázky komise odpovídal ve stylu: zrušit, vyhodit, zredukovat,… Komise na něj sice poté hulákala „Člověče, vždyť Vy byste nám tady zlikvidoval celý podnik!“ No, ale nakonec BYL PŘIJAT! Zřejmě proto, že se nebál razantních řešení, v případě potřeby třebas i vyházet lidi, atp. Znám to pouze z jeho vyprávění, ale věřím tomu.
Takže já si myslím, že situace ve školství je známá už dlouho a ne, že letos se zjistilo…