Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 7.květen 18:06

Ptáš se pořád na to samé dokola, už Ti bylo odpovězeno:

Bůh, bohové, démoni, anjelé, skřeti, raraši, leprechaun, duch zemřelého Václava Vojtíška etc etc etc. jsou domněnky. Jinými slovy, nemůžeme prokázat, že existují, ale nemůžeme ani prokázat, že neexistují.

Stejně tak jsem tu X krát vysvětloval, že pojem atheista je velice široký, že ho lidé zužují, poněvadž jsou, buďto, líní si jeho materii nastudovat, nebo komu není shůry dáno, ten nenakoupí. Atheista je člověk věřící, že bohové nejsou, ale atheista je i člověk, který – třeba jako já – ze zásady nežije v domněnkách, eo ipso, ani nevěří. Ten věřící atheista však může být až antitheistou, no ale to je také poddruh atheisty. Je to opravdu velice široký pojem, dá se říci, že stejně široký, jako věřící, protože atheista je k věřícímu e contrario, člověk buďto věří, nebo nevěří, nic mezi tím neexistuje, věří i tehdy, pokud věří, že bůh není. Víra může být rudimentární, může mít nesčetně podob, ale víra je víra.

Já neznám v historii jediný prokazatelný případ, kde by bylo lze prokázat nad jakoukoli rozumnou pochybnost, že bohové člověku pomohli. Neznám. Jiná věc je, že se někdo domnívá, že bohové pomohli, jako se, ku příkladu, Radomír Malý domnívá, že w bitwie pod Wiedniem 12 września 1683 r. wojsko króla Jana III. Sobieskiego vyhrálo, poněvadž se celá Vídeň modlila Sanctum Rosarium. Ano, výhra toho wojska w biwie pod Wiedniem byla, svým způsobem, nečekaná, ale zázrak to nebyl, lze to racionálně vysvětlit. Jinými slovy, já nikomu neupírám právo věřit, že Jan III. Sobieski vyhrál, poněvadž se věřící modlili Sanctum Rosarium, v žádném případě ne, ale považuju za bisarní, když se tento pán deklaruje za katholického historika a toto vydává jako historické factum.

Jestliže jsou, tedy, bohové domněnkou, a jestliže je domněnkou, že bohové pomáhají, nebo naopak škodí, lidem, nelze odpovědět na Tvou otázku, jestli bohové pomáhají rovněž atheistům, či-li nic.

V domněnky lze věřit, nebo nevěřit, je nemožné čekat na ně faktickou odpověď, žádná neexistuje.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 7.květen 18:13

Ptáš se pořád na to samé dokola, už Ti bylo odpovězeno:

Bůh, bohové, démoni, anjelé, skřeti, raraši, leprechaun, duch zemřelého Václava Vojtíška etc etc etc. jsou domněnky. Jinými slovy, nemůžeme prokázat, že existují, ale nemůžeme ani prokázat, že neexistují.

Stejně tak jsem tu X krát vysvětloval, že pojem atheista je velice široký, že ho lidé zužují, poněvadž jsou, buďto, líní si jeho materii nastudovat, nebo komu není shůry dáno, ten nenakoupí. Atheista je člověk věřící, že bohové nejsou, ale atheista je i člověk, který – třeba jako já – ze zásady nežije v domněnkách, eo ipso, ani nevěří. Ten věřící atheista však může být až antitheistou, no ale to je také poddruh atheisty. Je to opravdu velice široký pojem, dá se říci, že stejně široký, jako věřící, protože atheista není k věřícímu e contrario, člověk buďto věří, nebo nevěří, nic mezi tím neexistuje a věřit může i ten, kdo se deklaruje (považuje) za atheistu, poněvadž věří i tehdy, pokud věří, že bůh není. Víra může být rudimentární, může mít nesčetně podob, ale víra je víra.

Já neznám v historii jediný prokazatelný případ, kde by bylo lze prokázat nad jakoukoli rozumnou pochybnost, že bohové člověku pomohli. Neznám. Jiná věc je, že se někdo domnívá, že bohové pomohli, jako se, ku příkladu, Radomír Malý domnívá, že w bitwie pod Wiedniem 12 września 1683 r. wojsko króla Jana III. Sobieskiego vyhrálo, poněvadž se celá Vídeň modlila Sanctum Rosarium. Ano, výhra toho wojska w biwie pod Wiedniem byla, svým způsobem, nečekaná, ale zázrak to nebyl, lze to racionálně vysvětlit. Jinými slovy, já nikomu neupírám právo věřit, že Jan III. Sobieski vyhrál, poněvadž se věřící modlili Sanctum Rosarium, v žádném případě ne, ale považuju za bisarní, když se tento pán deklaruje za katholického historika a toto vydává jako historické factum.

Jestliže jsou, tedy, bohové domněnkou, a jestliže je domněnkou, že bohové pomáhají, nebo naopak škodí, lidem, nelze odpovědět na Tvou otázku, jestli bohové pomáhají rovněž atheistům, či-li nic.

V domněnky lze věřit, nebo nevěřit, je nemožné čekat na ně faktickou odpověď, žádná neexistuje.