Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 7.červenec 17:20

Rokio, podle buddhistického učení neexistuje něco, jako nebe či peklo, ale šúnjatá, prázdnota; vysvětlím:

Křesťanská dogmatika vnímá svět jako stvořené dílo, to jest, nejprve byla myšlenka trojjediného boha: stvořím něco! Pak byla myšlenka trojjediného boha: stvořím svět, protože je to něco. Tak to stvořil.

Křesťanská filosofie vnímá všecko skrze dvojí základní definici pravdy: boží pravdu a Akvinského adekvační theorii pravdy. A tomismus.

Pro výklad se podívej, prosím, tady:

https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/je-pravdedobnost-existence-boha-na-stejne-urovni-jako-u-mytologickych-postav

na můj poslední post v diskusi. Vysvětluju tam, proč je adekvační theorie pravdy, podle mého názoru, obsoletní, a proč je theorie boží pravdy lapsus. K rozličným definicím pravdy máš podklady zde:

https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/o-covidu-jaka-byla-vlastne-pravda-a-co-dezinformace

Theorie šúnjaty vychází z dogmatu, že podstatou všeho bytí je prázdnota, proto vše, co se jeví, je pomíjivé, illusorní a nicotné. Středobodem křesťanského „snažení“ je spása a život věčný. Středobodem buddhistického „snažení“ je jakési splynutí s prázdnotou, osvícení. Křesťan ku spáse putuje skrze svátostný život, a pak předpeklí, či očistec, podle konfesse. Buddhista k osvícení putuje skrze další životy v příčině reinkarnace.

Všecko jsou to ale, při veškeré úctě, absolutní nesmysly. Pročti si ten post, u té Tvé otázky stran pravděpodobnosti existence boha a mythických postav, nebudu to tu vypisovat znovu. 🙂

https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/%C5%A0%C3%BAn­jat%C3%A1
http://www.ika­tolici.cz/roz­dil-mezi-tomismem-a-modernimi-filosofiemi/

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 7.červenec 17:21

Rokio, podle buddhistického učení neexistuje něco, jako nebe či peklo, ale šúnjatá, prázdnota; vysvětlím:

Křesťanská dogmatika vnímá svět jako stvořené dílo, to jest, nejprve byla myšlenka trojjediného boha: stvořím něco! Pak byla myšlenka trojjediného boha: stvořím svět, protože je to něco. Tak to stvořil.

Křesťanská filosofie vnímá všecko skrze dvojí základní definici pravdy: boží pravdu a Akvinského adekvační theorii pravdy. A tomismus.

Pro výklad se podívej, prosím, tady:

https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/je-pravdedobnost-existence-boha-na-stejne-urovni-jako-u-mytologickych-postav

na můj poslední post v diskusi. Vysvětluju tam, proč je adekvační theorie pravdy, podle mého názoru, obsoletní, a proč je theorie boží pravdy lapsus. K rozličným definicím pravdy máš podklady zde:

https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/o-covidu-jaka-byla-vlastne-pravda-a-co-dezinformace

Theorie šúnjaty vychází z dogmatu, že podstatou všeho bytí je prázdnota, proto vše, co se jeví, je pomíjivé, illusorní a nicotné. Středobodem křesťanského „snažení“ je spása a život věčný. Středobodem buddhistického „snažení“ je jakési splynutí s prázdnotou, osvícení. Křesťan ku spáse putuje skrze svátostný život, a pak předpeklí, či očistec, podle konfesse. Buddhista k osvícení putuje skrze další životy v příčině reinkarnace.

Všecko jsou to ale, při veškeré úctě, absolutní nesmysly. Pročti si ten post, u té Tvé otázky stran pravděpodobnosti existence boha a mythických postav, nebudu to tu vypisovat znovu. 🙂

Případně se, potom, ptej tady v diskusi, nemusíš to hned uzavírat, a pak zakládat, případně, další dotaz.

https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/%C5%A0%C3%BAn­jat%C3%A1
http://www.ika­tolici.cz/roz­dil-mezi-tomismem-a-modernimi-filosofiemi/