Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 4.únor 17:19

Je víc variant:

  1. chybně zadané číslo účtu neexistuje – nejjednodušší varianta – platba se vrátí sama (automaticky ji vrátí banka příjmce bance plátce, která ji připíše na původní účet)
  2. platba byla na účet ve stejné bance: stačí reklamovat u své banky, ta kontaktuje plátce
  3. platba byla na účet v jiné bance: po podání reklamace musí proběhnout komunikace mezi bankami, pak je teprve kontaktován příjemce

Drtivá většina chybných plateb je špatný kód banky, tedy varianta 3, proto všem říkám, ať si hlavně kontrolují, do které banky platí.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 4.únor 17:22

Je víc variant:

  1. chybně zadané číslo účtu neexistuje – nejjednodušší varianta – platba se vrátí sama (automaticky ji vrátí banka příjmce bance plátce, která ji připíše na původní účet)
  2. platba byla na účet ve stejné bance: stačí reklamovat u své banky, ta kontaktuje plátce
  3. platba byla na účet v jiné bance: po podání reklamace musí proběhnout komunikace mezi bankami, pak je teprve kontaktován příjemce

Drtivá většina chybných plateb je špatný kód banky, tedy varianta 3, proto všem říkám, ať si hlavně kontrolují, do které banky platí.

Podobný popis, jak to probíhá, byl nedávno v Událostech:

Zdroj: https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/222411000100127/