Avatar uživatele
Pokročilý

Vhodné přirovnání do charakteristiky?

Prosím, potřebovala bych vhodné přirovnání na nos a na rty, která se dají použít do charakteristiky člověka.
Tzn. neurážející (těch jsem našla spousty)
Doplňuji:
Učí nás samostatně přemýšlet. Nic tady opisovat nechci. Jenom jsem chtěla inspiraci. Pokud vím, je tohle stránka, kde lidé pokládají otázky ne? To se nemůžu zeptat na tohle nebo co?!

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Odpoveď byla označena jako užitečná
Avatar uživatele
Zlatý

Ve škole vás neučí samostatně přemýšlet, že potřebuješ DÚ opsat zde?
Ale napovím:
Rty...jako...
Nos...jako...
Stačí doplnit první skupinu teček přídavnými jmény ;-)
Doplňuji:
Když vynecháš to 'jako' bude to také úplně stačit, ale bylo by to ještě lepší.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Nos jako bambulku; nos připomíná brambůrku obklopenou pihami, rovný řecký nos, malý pršáček tvoří dominantu obličeje . Pod ním červené úzké rtíky, které se často usmívají. Rudé rty ve tvaru srdíčka, hladké jako hedvábí atd.


Avatar uživatele

Cincino, předpokládám, že pochopit instrukci www, není pro přemýšlející dívku nejmenší problém. Když se podíváš do dětských říkánek a pohádek, tak ty jsou takových přirovnání plné. Dětskému světu je třeba přibližovat neznámé věci jednoduchými popisy.
Nejsme školní web. Proto se ve většině případů snažíme vás školou povinné přimět, abyste se školní pomůcky a rady naučili hledat na školních webech.
Také se tím snažíme naučit vás samostatné práci. Stačí si jen uvědomit, že opisovat zde nějaké příklady kantorky, která by ve výchovné činnosti měla být celému zdejšímu fóru příkladem, potom není o tvém zvládnutí úkolu, ale o jejím. No, tak alespoň víme, že annas si se tvým zadáním poradila. Teď by bylo dobré, kdyby sis sama uvědomila, zda ten úkol zvládneš stejně dobře, zda ti nestačí instrukce www, nebo zda bys nebyla v konečném výsledku ještě lepší.
Chtěla jsem ti původně připsat něco podobného jako www, ale zjistila jsem, že podle jeho návodu, nebude problém DÚ zvládnout. Samostatnost rozhodně není napsat zadání úkolů do otázek na PORADNU a čekat, až ti to někdo vypracuje.
Zeptat se můžeš na problémy, které si odpověď zasluhují. Nepatří sem ale téma školní výuky.
Nelíbí se mi tvé doplnění otázky a hlavně to "Nebo co"? To chceš odpověď nebo obhajuješ svou neschopnost přiznat, že jsi to na zdejší uživatele zkoušela? Taková krátká věta a jak zní útočně,viď? Proč asi?

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Zlatý

annas

annas domácí úkoly nevypracovává, ale naznačuje řešení. V tom je, ocko, rozdíl. Co tak obhajoba odpovědi na 1. p. ? Odmítám olympiády a soutěže.

Domnívám se, že náročnost dotazu by měl posuzovat odborník. Ten by pochopil, že charakteristika je slohová práce, takže i když jsem uvedla přirovnání na nos či rty, je to informace, naťuknutí, protože cincina může klidně dostat za charakteristiku jakoukoliv známku, třeba dobrou či dostatečnou. O tom nerozhodnou dvě přirovnání, ale gramatická správnost, slohová vytříbenost atd. Neznám její vyjadřovací schopnosti, nevím, do které chodí třídy, jaký(á) je jejich vyučující. .

Další věc - což považuji za závažnější, je chyba vyučující(ho), která spočívá v tom, že zadává předem téma slohové práce, takže si ji žáci mohou připravit doma, okopírovat z netu, občas pomohou rodiče.

Nebyl jste kantor, takže chápu, že byste za dvě přirovnání dal žákyni výbornou ze slohové práce, útvaru charakteristika, bez ohledu na další informace :-)).

Podle čeho usuzujete, že tazatelka neví, co je charakteristika?

Avatar uživatele

anonym

Annas, nemusíš o sobě psát jako o Annas. To bych rozhodně nechtěla, aby to došlo tak daleko. Tvé vysvětlení jsem očekávala a jsem ráda, že reaguješ. Už jsem zvažovala několikrát, že Tě požádám, abys nebyla až natolik vstřícná a nenapovídala školákům až tak polopaticky. Snažme se tu generaci, která se o nás brzy bude starat, přimět k zodpovědnější a hlavně samostatnější práci.
Povedl se tu v tomto směru udělat kus dobré práce. Ty jako dlouholetá učitelka víš přece spíš než kdokoliv z nás laiků, jak dnešní mládež využívá techniku a jak se snaží ulehčit si práci. Zkus to zvážit a věřím tomu, že pro příště jim to tolik usnadňovat
nebudeš.
Kdo bude těmhle dětem pomáhat na vysoké škole nebo jednou v práci?

Avatar uživatele
Zlatý

www

Kantor jsem sice nebyl, ale poznám nač se tazatel/ka ptá. Rovněž poznám nápovědu od řešení, či odpovědi stejně jako vy. Opět jen kličkujete a mlžíte, děláte kantorům jen ostudu, snad aniž byste si to uvědomovala. Považujete se za odborníka, jenže-pravost toho tvrzení cz musel posoudit někdo nestranný. Kantora jako vy skutečně neznám a plně souhlasím s názorem a postřehy Očka.
Je to pochopitelně jen můj názor, neznám vás, ale zde jste se pod záštitou 'znalosti' lecčehos dopustila hned několika omylů, aniž byste cokoliv připustila. Vždy stejná reakce (kličky, kecy..) Takovou mám zkušenost, sorry ;-)

Avatar uživatele
Registrovaný

aIice

„Kdo to umí, ten to dělá. Kdo to neumí, ten to učí.“ (George Bernard Shaw).
Kdo už neumí ani učit, tak jen napovídá a napomáhá s podváděním u DÚ.
Karel Čapek tvrdil, že vzdělání je to, co nám zůstane, když zapomeneme všechno, co jsme se ve škole naučili.
(Pokud by si žák odnesl jen to, že nemusí nic umět, protože zneužije cizích vědomostí, nebo to vždycky nějak ošidí, je to ubohý vklad do života).

Avatar uživatele
Zlatý

www

Bezva moudra, jenže stále nechápu váš přístup kantora, byť bývalého, zde. Ještěže jste nebyla mojí učitelkou ! Měl jsem totiž nějak moudřejší a dodnes k nim mám oprávněnou úctu.

Avatar uživatele
Zlatý

www

Jsi na stránkách, kde se radí jak co kde a jak udělat, postupovat, vyřešit ap.
Pro vyřešení DÚ, které mají ověřit znalosti žáka či studenta však určeny nejsou.
Jakýsi postup jsem ti dal. Soudím ale, že vůbec nevíš co to je charakter/istika, nejdříve si proto zjisti toto a samostatně přemýšlej. Zkus to! ;-)

Avatar uživatele
Zlatý

www

Ale neboj, jsou tady 'snaživci', kteří ti nakonec odpoví a dostaneš jedničku aniž bys musela přemýšlet!
Pí Annas: ptala se na něco jiného, než jste odpověděla, tak svoji odpověď děvčici doplňte, ať na tu jedničku z dú jistou :-D

Avatar uživatele
Zlatý

annas

Zřejmě nevíte, co je přirovnání.

Avatar uživatele
Zlatý

www

Zda vím, nebo nevím, je snad jasné z odpovědi, přesněji NÁPOVĚDY a to značně! Mj., použil bych třeba rty 'smyslné' ap.
Neustále mne překvapujete coby bývalá pedagožka vypracováváním dú z ČJ. Jak by se vám to líbilo v aktivní službě??
Nebo to potřebujete stále vyučovat i zde? ;-)

Avatar uživatele

anonym

www, to je ale drobný rozdíl: jako pedagožka by měla annas dbát na výuku, tedy snažit se něco školáky i zde naučit. Vypracováním jejich (školáckých) úkolů se podle mého názoru řadí mezi ně. Dělá to pravidelně, tak si je asi vědomá toho, co činí a také proč to činí. Jaké přirovnání by asi zasluhoval takovýto přístup? Školácký?

Avatar uživatele
Zlatý

www

Spíš záškolácký, snad i líný. Tedy z pozice žáků. Z pozice kantora pak NEPOCHOPITELNÝ. Alespoň v mých očích. Ale nejsem bývalý kantor :-D

 

Zajímavé otázky v kategorii Vzdělání a práce

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Vzdělání a práce

Zlatý annas 2420
Zlatý Drap 1491
Zlatý quentos 1220
Zlatý mosoj 643
Zlatý hanulka11 567
Zlatý gecco 564
Stříbrný ivzez 539
Zlatý led 528
Zlatý marci1 491
Zlatý Michal Kole 475

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.