Avatar uživatele
Sovátor

Nevíte, zda mám povinnost odpracovat celou noční směnu, nebo jen do půlnoci, když jde o poslední den prac. poměru?

Dobrý den,
v práci mám smlouvu na dobu určitou a ta mi končí 30. 11. 2020, od 1. 12. 2020 nastupuji do nové práce. V poslední den 30. 11. mám ještě nastoupit na noční směnu. Nicméně v práci nyní nepovolují standardně dovolené (pouze výjimečně v nutných případech) a můj nadřízený se cítí dotčen faktem, že jsem mu oznámil svůj úmysl nepodepsat prodloužení smlouvy a neinformoval jsem ho dopředu, že se chystám změnit práci. Vyhrožují mi, že mi nepovolí dovolenou a budu muset nastoupit ještě v poslední den (22:00–6:00). Zajímá mě, jestli moje pracovní smlouva a tím i povinnost setrvat na směně končí půlnocí, nebo budu muset absolvovat celou směnu.

děkuji za odpověď

noční směna v poslední den pracovního poměru

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? nyjono před 1261 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Alesh

Nejsem právník, ale pokud něco končí určitý den, tak to podle mě končí půlnocí. Čili v 22:00 nástup, v 0:00 výstup. Ale jak to přesně je, to by musel říct právník, bylo by zbytečné na základě, byť logických, ale nesprávných domněnek, si vykoledovat nějaký problém. Hele, podle mě je vše otázkou domluvy a pokud to domluvami nelze, pak teprv nastupuje síla. Zkus se domluvit, že to uděláte tak a tak. Pokud to nedopadne, řeš to dál. Variantou je i zkusit se domluvit na novém pracovišti, vysvětlit jim situaci a třeba se jich zeptat, jak toto řešit. Beztak budou mít nějakého právníka, tak ti poradí.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
led

Skúste si vyhľadať spätne, rovnaký problém sa tu už viackrát právnikmi zodpovedal.
Váš príklad je klasický „truc“ vypočítavých zamestnávateľov. Uvedomte si, že aj vaše povinné zamestnanecké poistenie končí ukončením zamestnaneckého pomeru.
Vaša pracovná zmluva končí dňom uvedeným v zmluve. V dni nasledujúcom vám už bývalý zamestnávateľ nemôže zadávať prácu.