Avatar uživatele
Pájo

Mezinárodní společnost pro vědomí Krišny, Hnutí Hare Krišna… společenství, hnutí, sekta, církev?

Hare Krišna… tak jak je to s tímhle (po)hnutím… společenství, hnutí, sekta? Cirkev, jako taková? Tenký led. Jsem v tomhle směru nevzdělanec… Poučíte mne, prosím…stručněji prosím?

Doplňuji:
Nejde mi o definici sekty. Ptám se na vaše osobní názory o postavení tohoto seskupení.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: Pájo

Zajímavá 5Pro koho je otázka zajímavá? annas, johana 56, Jose1f, Wang, anonym před 4329 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Kdysi jsem dostala od jedné studentky dlouhý dopis, v němž jí jeden člen tohoto hnutí popisuje své zážitky Vkládám úryvky, myslím si své, nikoho neovlivňuji. Někdy stačí i jiný pohled na skutečnost, i každý si může vytvořit obrázek …Autor souhlasí s předáváním informaci.

„Naše hnutí se opírá o myšlenku "Jednoduché žití, hluboké myšlení“. Všechno patří bohu, a proto nemáme právo si něco přisvojovat
4 hlavní zásady: nejíst maso ani vejce. 2. Nehazardovat. 3. Nepoužívat sex. 4. Nebrát omamné látky, nekouřit atd.
Sex je překážkou všeho, je třeba zbránit přelidnění.
Každý týden jezdím na farmu, kde je hodně kluků, holek, ale nejhezčí jsou koně, býček, kočka, ovce a čínská prasata na dojídání zbytků jídla.
Režim dne:
Ve 4 hodiny vstáváme (spí odděleně muži i ženy), uklídíme, ve 4.30 h se koná první obřad – exotický,, všem hostům se líbí. Od 5.00 do 7.00 h se provádí džapa, odříkání mantry: Hare Krsna, hare Krsna … zvuková transcendentální vibrace , při níž se očisťujeme.. Jinak tato mantra má 16 kol denně (růženec o 108 kuličkách) za každou kuličkou se musí tato věta opakovat… Trvá to 2 hodiny. Po obědě přednáška, po přednášce jídlo – jogurty, zelenina, zvláštní chléb. Pak je práce – dřevo, koně, jiní jezdí ven a nabízejí knihy