Avatar uživatele
P1azer

Mám právo požadovat vrácení peněz od prodejce po třetí stejné reklamaci obuvi?

Dobrý den,
loni circa v dubnu jsem si koupil boty v jednom malém skateshopu v brněnské Galerii Vaňkovka. Boty stály bezmála 2 tisíce a tak jsem čekal kvalitu a když tu ne, tak alespoň služby. Bohužel po 3 měsících používání se začaly rozlepovat na pravé botě (u paty, takže tam, kde se podrážka nijak neohýbá). Na vyřízení první reklamace jsem čekal více než 30dní (už to byl asi podnět k odstoupení od smlouvy) a při vyzvednutí mi přišlo, že prodejce na reklamaci zapomněl a boty snad slepil vzadu ve skladu. No po 2 měsících přišla stejná závada s tím, že jsem požadoval výměnu obuvi. Opět po měsíci čekáni mi boty jen „slepili“, takže jsem čekal, kdy to znovu přijde. Včera jsem tedy nesl na prodejnu boty po třetí se stejnou závadou, kde jsem se čtvrt hodiny dohadoval s prodejcem, že mám právo na vrácení peněz. On mi tvrdil, že musí poslat boty na posouzení reklamace. Mám tedy právo na okamžité vrácení peněz od prodejce nebo má prodejce právo ještě poslat boty na posouzení (potřeboval bych přesné paragrafy a odstavce, abych případně mohl argumentovat)? Pokud by mi boty znovu jen opravili, jak mohu požadovat „dostoupení od kupní smlouvy“?
Děkuji.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3741 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Přečti si toto (obdobná situace) – http://www.dtes­t.cz/spotrebi­telska-poradna/detail/3-reklamace-stejne-vady/898 .
Při třetí reklamaci stejné vady máš právo na vrácení kupní ceny – ale musíš to jasně sdělit při reklamaci – což jsi udělal – a nějaké „posouzení reklamace“ je v tomto směru nepodstatné.
Otázkou je, co uděláš, pokud ti prodejce – byť protiprávně, nevyhoví (musel bys podat žalobu).

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Hykam

Musí proběhnout reklamační proces, po kterém, pokud bude reklamace uznána, máš nárok na vrácení peněz.
Měl jsi žádat o odstoupení od smlouvy již při první reklamaci, kterou nestihli v zákonné lhůtě.
Doplňuji:
mowla: doporučuji si ten odkaz přečís pořádně
"Doporučujeme následující postup. Jít si vyzvednout vyjádření ke třetí reklamaci s tím, že již tašku nepřeberete…

to znamená, že musí proběhnout to reklamační řízení, reklamace musí být uznána a až potom má právo na vrácení peněz.

Upravil/a: Hykam

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek