Avatar uživatele
Zlatý

Jak zvýšit návštěvnost restaurace?

Kamarád otevřel restauraci,která už byla dříve v provozu ke konci s nevalnou pověstí.Udělal ji nekuřáckou - a to je zřejmě kámen úrazu - dříve se zde kouřilo.Dobře vaří - zatím zde všem chutnalo,osobně se chodí ptát návštěvníků na spokojenost.Moc lidí sem zatím ale nechodí.Má tam dětský koutek,letní zahrádku,dětské menu z kvalitních surovin,denní menu,aktuální nabídku jídel - např.čerstvé ryby,zvěřinu apod.Nepodává ale takové ty chuťovky k pivu - utopence,nakládaný hermelín apod.,protože prý není prodavač,ale kuchař!Ale má v nabídce mimo jiné grilovaná žebra,3 druhy steaků,carpaccio,tatarák.
V okolí je ale velké množství dalších zavedených restaurací.

Poradíte? Děkuji za vaše nápady!

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Váš kamarád bude třeba dobrý kuchař,leč o něco horší obchodník.Uvažuje moc "kuchařsky"-to není nadávka,ale argument.Na jednu stranu ho chápu,že nechce být prodavačem,ale musí si uvědomit,že má jen to co každá 2. restaurace a tím pádem zapadá do davu...alespoň v očích lidí.Jestlipak má nějakou "chuťovku k pivu"? Ne? Nemusí přeci ten nakl.hermelín koupit,může ho přeci naložit sám,i utopence může vytvořit.Ať se na mne nezlobí,ale carpacio umí "vytvořit" a dát na talíř i teprve 10 minut zaučená ukrajinka..Já bych za kvalitně naloženým hermelínem jel světa kraj-a to alkohol skoro vůbec nepiju,klidně bych si ho k tomu kafíčku a kole dal,no a co?A co takhle nějaké preclíky k pivu nebo nějaké jeho trošku jiné vyhlášené topinky které dá jen tak na stůl hostům kteří mají pár piv nebo něco.Náklady nula nula nic,ale zaručeně chytne lidi. Ať si s těmi lidmi hezky pohraje,dá na stolek pár jeho preclíků at ochutnají,vždyť je to hra.Málokde ,vlastně skoro nikde jsem nezažil že by se o hosty takhle starali,a tam kde jsou milí a je vidět že něco umí tam chodím pořád,jsem věrný a utrácím tam. Druhá věc-nápoje.Kvalitní kafe a přirozeně kvalitně připravené to je bohužel u nás nedostatkové zboží,nějaké dobře udělané drinky by to určitě chtělo taky..to je prostě základ.Ale první věc- reklama, reklama, reklama. Letáky ať roznesou spolehliví lidé-poštačka by to hodila do kontejneru(zkušenost).Tohle téma je na xxx stránek-to co jsem psal to je jen ve zkratce a je to samozřejmě dalo by se říct individuální v každé lokalitě atd
Doplňuji:
S Hanulkou11 nejde nesouhlasit.Stačí zdravý selský rozum,v jednoduchosti je úspěch..

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Měl by se zaměřit na něco- co by bylo pro jeho restauraci typické a ne mít v nabídce sto jídel ....
Syn nedávno otevřel hospodu je na tahu -turistických a cyklistických stezek - v sousedství je několik již zavedených restaurací -ale s minutkami a specialitami.
On se zaměřil na jednoduchá a typická jídla krajová - lidé se hrnou , chtějí ochutnat a myslím, že se mu to daří a co víc hermelíny si nakládá sám pikantní báječné chuti několik druhů a utopence jakbysmet. Chlapi si dají rádi vždy pikantnůstku . A podat vše na pěkném nádobí je důležité a jednoduše ale vtipně přizdobit . Přišel konkuren a divil se cože se tu podává, že mu tak klesly tržby ....by překvapen co lidi láká .Zkrátka spousta lidí si raději dá lidovky než nějaké předražené steaky a speciality-/s kdovíjakou zeleninovou oblohou -to už je out-/ které se spíš tomu podobají jen názvem.
Dětský koutek nemá a děti tam sedí s rodiči a pochutnají si třeba na lívancích se skořicí.
Myslím ,že v jednoduchosti je taky část úspěchu.Jen moje zkušenost.


Avatar uživatele
Zlatý

Čo robí reštauáciu Reštauráciou?
Mojitek dobre povedal - reklama, dobrá kuchyňa, príjemné prostredie
To je základ.
Je ešte niečo dôležité: Nápady, inšpirácie, zmeny. Stále opakovanie toho istého sortimentu človeka ubíja, chce niečo nové. Základný sortiment + Tématický týždeň - venovaný určitej konkrétnej oblasti, krajine, surovine, spôsobu stravovania, detský týždeň.
Ak je priestor a možnosť "Čaj o 5", detské hry a súťaže, počas školských prázdnin pomôcť rodičom so stravovaním ich detí - "prázdninové detské obedy" prípadne spojené s programom.
Možnosti je veľa, ide o to či chcete vytvoriť jedáleň, reštauráciu - veľkovýkrmňu, alebo Reštauráciu rodinného typu.


Avatar uživatele
Zlatý

Mojitek mi mluví z duše. To bylo první, co mě napadlo,ještě než jsem četla odpovědi.
Jen ještě doplním, že je dobrý i třeba dovoz jídel. Záleží ale na místě, kde ta dotyná rest. je.
Ale stejně nejvíc záleží na reklamě.
Je prostě potřeba se přizpůsobit době.
To, že je někdo výborný kuchař neznamená, že se tím uživí.


Avatar uživatele
Stříbrný

Nedostatkem by mohlo být "studené" či jinak nehostinné postředí - tvrdé židle, lavice bez opěrek..., přeplácaná nebo nijaká výzdoba interiéru... Host se musí cítit příjemně po všech stránkách - o dětském koutku jsme už mluvili - paradoxně může být kontraproduktivní, pokud se zaměřuji na gurmány. Dětský koutek má smysl tam, kde dělají palačinky, kuřecí maso, hotovky...


Avatar uživatele
Zlatý

Chválím nekuřáckou restauraci. :-) Je vidět, že kamarád neuvažuje zaostale. Je ale důležité, aby podnik správně vyprofiloval. Hodně záleží na místě. Stačí pár metrů stranou a lidé jsou líní zajít nebo se vrátit. Proto musí hodně vsadit na reklamu a také na nevšední nabídku. To, co popisuješ by mne osobně neohromilo. To nabízí každý. Dnes hodně frčí moderní vaření podle sezónních potravin, hned se bude lišit od konkurence a také to evokuje zaručenou čerstvost. Vsadila bych na slevomaty - jak píše Kohut57 (nejlépe v kooperaci s nějakým penzionem, který nemá vlastní restauraci a je poblíž).
Mě třeba hodně chybí pestrá nabídka nelka. A nejsem sama. Dost známých si stežuje, že je nebaví sedět u Coly nebo Mattonky či nealko piva. Přitom není problém nakoupit pár Monin sirupů a míchat super skvělé koktejly. Takový Bitter s citronem a sodou ocení každý, kdo má rád Campari&Soda. A dalším nápadům se meze nekladou. Stojí to pár korun a hosté déle posedí. Také na nealko vína lidé dnes dost "slyší" a restauratéři jsou nepřipravení. Chuťovky k pivu a vínu mohou být i zajímavé domácí paštičky v lodičkách z listového těsta, zmiňované preclíky, tyčinky s pršutem, různé pomazánky servírované v malých mističkách, ... Sýry - to je kapitola sama pro sebe, ty bych rozhodně nevynechala.
Teď třeba v jedné restauraci v Mariánkách nabízejí houby na všechny možné způsoby. Nakládané, "pečenáče", smažené, v omeletě, ve francouzkém koláči, s masem, na smetaně a v polévce. Předtím to byly zase sladké dobroty z jahod a borůvek. Mají denně narváno. Také tam mají jednoho pána, který každý den od čtrnácti do sedmnácti hodin hostům zpříjemňuje návštěvu hezkou swingovou hudbou. Je tam i taneční parket a hosté se dobře baví. Také stále nabízejí několik druhů čerstvých koláčů, podávají Turka i Vídeň s pravou šlehačkou. Dětský koutek nemají. Ten bych také vypustila, protože je spíš pro zlost a naopak obtěžuje a odrazuje zákazníky, kteří si chtějí posedět a pobavit se a ne pobývat v "mateřské škole".
Pak bych ještě kamarádovi poradila, aby oslovil některou z redakcí kulinářských časopisů. Apetit, Gurmet nebo Food mají pravidelné rubriky, ve kterých představují restaurace, které jsou něčím zajímavé a výjimečné.
Doplňuji:
Oprava: - nealka - , - francouzském - .


Avatar uživatele
Bronzový

Kde je velká konkurence pomůžou slevomaty na internetu. Také propojení s dalšími službami. S hoteliéry, firmami, pořádání akcí. Je to těžké, Češi se chodí hlavně hodně a levně najíst. Záleží, kde to je.


Avatar uživatele
Bronzový

Pozvi si Pohlreicha.


Avatar uživatele
Pokročilý

Udělat nějakou zásadní akci. Např. 2obědy + 1 zdarma, ke každé večeři pití zdarma nebo něco tskového. Lidi takovéto akce kdy je něco zdarma přilákají.


Avatar uživatele
Pokročilý

Je několik způsobů.
1,Roznést letáky.
2,Udělat nějakej web tý restourace.
3,Třeba doporučit všem přátelům a říct ať to pošlou dál.
Víc mě nenapadá.


Avatar uživatele
Stříbrný

přihlašte se do Ano, šéfe! to zvýší návštěvnost okamžitě... a pokud ještě dostane hvězdu...
A pokud je opravdu dobrý podnik s vynikajícím jídlem, tak si stálou klientelu najde, ale nejde všechno přes noc... ono když konkurence je velká...

Ono píšete že je to restaurace, takže nechápu proč by měl v restauraci podávat chuťovky k pivu... na to ať si jdou do hospody!


Avatar uživatele
Registrovaný

Na to jsou dvě odpovědi.
Zlikvidovat konkurenci ( koupí,vypálením )
Nebo se věnovat jiné výdělečné činnosti.

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Stříbrný

elektrikář

Před lety mnělo velký úspěch vaření kynutých ovocných knedlíků. Pokud jim došly čerstvě připravené používali zmrazené a také různá těsta .Pařené, tvarohové. kynuté, bramborové . Strouhaný tvaroh, přepuštěné máslo. Cukr, a pravá šlehačka Jahodové, meruňkové a borůvkové knedle .Nebyly ani špatné z jablkem.Palačinky a štěpánské amolety. Po všech těch zeleninových oblohách to bylo osvěžující.

Avatar uživatele
Stříbrný

elektrikář

Před lety mnělo velký úspěch vaření kynutých ovocných knedlíků. Pokud jim došly čerstvě připravené používali zmrazené a také různá těsta .Pařené, tvarohové. kynuté, bramborové . Strouhaný tvaroh, přepuštěné máslo. Cukr, a pravá šlehačka Jahodové, meruňkové a borůvkové knedle .Nebyly ani špatné z jablkem.Palačinky a štěpánské amolety. Po všech těch zeleninových oblohách to bylo osvěžující.

Avatar uživatele
Zlatý

mojitek

Ella : Váš názor z posledního odstavce jsem nějakým způsobem nepochopil :-)

Avatar uživatele
Zlatý

mojitek

jenom malé doplnění- těm slevomatům ať se zdaleka vyhne-profit z toho je nula nula,jen ničí dobré jméno podniku a ti "zákazníci" kteří si nakoupili vouchery se tam stejně nikdy nevrátí,ti půjdou tam kde je momentálně "sleva" a klidně jedou přes půl republiky,pro hodně lidí je to jen taková zábava,a dalo by se říci nemoc.Na tom vydělává-(mimochodem a dost)- jen a jen ten slevový portál.PS : pokud Z.Pohlreich v pořadu-Ano,šé...setře nějakou restauraci,tak to tam můžou rovnou zavřít.Ale dobře jim tak,dneska si otevře podnik kdejakej zbohatlík kterej o gastronomii nemá ani páru.A naopak-samolepky s hvězdou/hvězdama zvednou tržby dost rapidně.

Avatar uživatele
Bronzový

Kohut57

Mnohé podniky by bez slevomatů krizi nepřežily, znám to z oblastí velké konkurence v penzionech a hotelích . Navíc vejdou ve známost, třeba i bez zisku, ale to se musí. To zlikviduje konkurenci i lepší, bohužel. V restauraci záleží, kde to je, všude jsou jiné podmínky, jiné rady pro různá místa i protichůdné, neplatí šablona. Pro mojitek; dobré jméno nezničíš, tam, kde není, jak píše tazatel.

Avatar uživatele
Zlatý

mojitek

krize: to je taková fráze pro omluvu něčeho úplně jiného.Je toho tady prostě až moc a všichni nabízí vesměs to samé,to je ten problém.Lidi nechodí míň na pivo nebo na kafe nebo na jídlo,to je nesmysl.A samozřejmě že v každé lokalitě jsou jiné podmínky.Znám plno restaurací které jsou zcela mimo hlavní trasu,prostě v zapadlých částech..ale jídlo mají dobré,obsluha ok,ceny nejsou přemrštěné.Ze začátku po otevíračce lidi nebyli,ale teď je problém místo sehnat-a to bez nějakých šílených slevomatů...Prostě cenama nelze bojovat,to je sebevražedný boj který nikdo nevyhraje.A že "lidi nemaj peníze" to je prostě blbost. Lidi se musí chytnout jinak než na jídlo za téměř nákupní cenu,o tom ta gastronomie není.Dobrá obsluha,dobré a nepředražené jídlo,pár nápadu navíc než má konkurence a reklama,to je úspěch.

 

Zajímavé otázky v kategorii Jídlo a vaření

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Jídlo a vaření

Zlatý hanulka11 986
Zlatý Drap 841
Zlatý annas 757
Zlatý iceT 494
Zlatý marci1 480
Zlatý gecco 431
Zlatý briketka10 414
Zlatý quentos 405
Stříbrný elektrikář 395
Zlatý mosoj 351

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.