Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Pepa25

Spíš ne. Řešení asi jen pro závodní poršáky, ale uvidíme … Každopádně tomu fandím, čím víc alternativ, tím lépe.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Je to jistá cesta. Uvidíme, jak se vše zadaří. Ti co se snaží všechny spalovací motory nahradit elektřinou nám buď záměrně lžou, a nebo neví co mluví a nejsou soudní.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
cochee

To bude „ohromně levná“ výroba vzhledem k obsahu CO₂ v atmosféře (hluboko pod 0,1%). Připomíná mi to, jak před lety někdo vymyslel získávání zlata z mořské vody.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

Na první pohled to zní dobře, ale Pepa25 a cochee postřehli „zradu“. Jestli pomocí ENERGIE vyrobíme produkt jakým je jiný energetický zdroj (palivo, ze kterého následně ve spalovacím motoru budeme energii získávat), tak mě zajímá CENA toho paliva.

Rozhodně bych nepočítal s tím, že se autorům podaří přečůrat zákony termodynamické, Zkrátka jestli s pomocí X MJs elektřiny vyrobíme palivo s obsahem Y MJs energie (+ nevyhnutelné ztráty, je jasné, že X>Y, jde o účinnost procesu), kterou pak „vytěžíme“ přímým spálením ve spalovacím motoru (který sám o sobě má účinnost cca 40%), tak je zřejmé, že cena paliva bude přiměřená výhradně těm, kteří si mohou dovolit pořídit a provozovat auta v cenových relacích Porsche, obecně supersportů.

Nicméně si nedovolím tvrdit, že to nutně musí být propadák (logicky ANO). Stačí když EU nám zavede další „dodatečný předpis“, přidat další daň či poplatek „na podporu ekoblablabla…“ a jinak reálně neúnosný nesmysl MŮŽE být i cenově přijatelný/vý­dělečný. Přirozeně zákony „zachování“ fungují i v ekonomice a KDO to asi v konečném důsledku zaplatí ti nemusím vysvětlovat, stačí se podívat kdo dotuje/platí podporu solárů dnes. :(

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Cvrčák

Choďme pěšky.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
JežíšKristus

A Musk se může jít pást

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Ametyst

1. I kdyby se tento nápad realizoval, znamená to stejně konec našich aut se spalovacím motorem na benzin nebo naftu. 2. Kdy už někdo statečný se základním vzděláním veřejně řekne, že CO2 není náš nepřítel? 3. Pokud se bude plánovaný výzkum a výroba dít mimo EU, proč se obyvatelé EU musí šíleně uskromnit a platit za celou planetu, když se tu skoro nic už vyrábět nebude a bude tu čisto a prázdno?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Midoc

Zakazovat spalovací motory je nesmysl. Jde o palivo, mělo by být ekologické CO²
neutrální.
Tyto podmínky splňuje i bioCNG, e-gas.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Emefej

Pokud jim to nebude pohánět permetuum mobile, tak mi to energeticky a ekologicky nějak nevychází.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dubraro

Je to v podstatě jeden ze způsobů akumulace energie. Uhlovodíky jsou látky, které dokáží v přírodě uložit nejvíce energie v určitém objemu a váze. K umělé výrobě uhlovodíku potřebujeme uhlík, vodík a kyslík ale hlavně spoooustu energie, která zůstane (zčásti) v produktu uložená a může se pak zase přeměnit v jinou energii. Výhodu to má jednak v tom, že na uložení nám stačí obyčejná nádoba, nepotřebujeme žádné lithium, kadmium atd., druhak právě v efektivitě uložení energie. Jeden kanystr paliva obsahuje asi tolik energie (90kWh) jako půl tuny vážící a půl milionu stojící akumulátor Tesly.
Takže ano, má smysl tuto cestu zkoumat a rozvíjet.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

Nový příspěvek