Avatar uživatele
Human

Prečo musia mať piloti v stíhačkách kyslíkové masky?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? quentos, johana 56 před 3935 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
quentos

Často se dostávají do výšek vyšších než 3 km, kde je koncentrace kyslíku již daleko menší, což má vliv na psychiku a potažmo i fyzický výkon. Také je to prevence proti ztrátě vědomí, které by se jim mohlo lehce přihodit při manévrech s velkým přetížením.

Zdroj: http://answer­s.yahoo.com/qu­estion/index?qid=2009­0929170233AAv­KmDj

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
led

Je to ako píše quentos, ale okrem toho, používajú tlakový skafander, helma a maska je súčasť, na prekonávanie zrýchlenia (pri niekoľkých g vznikajú problémy s okysličovaním a prúdením krvi v tele). Na druhej strane sú to bojoví piloti, musia byť vždy pripravení na prudkú dekompresiu po zásahu nepriateľskou streľbou. Aj pri tréningu musia byť ako v boji.
Doplňuji:
máte pravdu, zjednodušila som to, je to tlaková kombinéza

Upravil/a: led

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
mosoj

Tak skafandr běžně nepoužívají ale při letech do velkých výšek a akrobatickém nácviku mají oblek který jim do nohavic obleku umožňuje pouštět tlakový vzduch a tím při velikém přetížení se zabraňuje odkrvení mozku ( brání to hromadění krve v dolních končetinách).
Od určitých výšek také musí mít dýchací přístroj. Kabina je sice přetlaková, ale co kdyby musel tu kabinu opustit !! Navíc v boji musí počítat s tím že může dojít kdykoliv k explozivní dekompresi kabiny.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Dochy

technická (rejpavá) Quentos: koncentrace kyslíku ve 3km je přibližně stejná jako v našich 300m (něco přes 20%). Tlak vzduchu je ale nižší, a tím i menší parciální tlak kyslíku.

před 3934 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava