Avatar uživatele
crossfader

Mohu umístit prodlužovačku do skříně?

Vzhledem k nedostatku místa v pokoji mám v plánu umístit věci jako např. přehrávač kazet do dřevěné skříně, aby nikde nepřekážely. Respektive jsme k tomu donucen. Bude to zároveň takový pěkný „zvukařský rack pro chudé“ :) Do skříně mám ze zadní strany vyvrtanou díru dost velkou na to, abych tudy protáhl všechny potřebné kabely. Jen jednu věc potřebuji vyřešit. Mám nechat prodlužovačku venku, nebo ji mohu v klidu nechat také ve skříni (např. přilepit k jedné stěne natrvalo)? Nejsem žádný elektrikář, nerozumím tomu, ale z hlediska bezpečnosti bych toto chtěl mít pojištěné (ačkoli vím, že se může stát cokoliv). Díky za rady.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? iceT před 3089 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Dochy

Pokud se nemýlím, pak to není vyloženě proti předpisům a běžně se to dělá. Ale 100% košér to také není. Vlastně se tím obchází několik jiných pravidel ohledně bezpečnosti el. zař., jako např. montování zásuvek do hořlavých materiálů…

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
odik

Vezmu to selským rozumem: Co se týká hořlavosti (viz Dochy), tak je jedno jestli dáš prodlužku do dřevěné skříně nebo ji jako většina lidí necháš válet na koberci = hořlavé je obojí (koberec možná i víc). Já bych se zaměřil na přístup vzduchu. Nevím kolik tam toho chceš zapojit, ale síťové adaptéry se při provozu zahřívají. Pokud jich tam bude víc a budou v uzavřeném prostoru, bez přístupu chladného vzduchu, tak pak je na problém zaděláno. To už je ale na tvém posouzení, jak to u tebe vypadá.

PS: Umístění reproduktorů do skříně ti podle mě bude kazit hudební požitek (akustika, rezonance, …).

Upravil/a: odik

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Klaproth

Nevím, jak se na to budou tvářit elektrikářské předpisy (jestli vůbec tohle řeší). Já osobně bych nechal prodlužovák venku. Kdyby se něco stalo, tak se dá celá skříň rychleji odpojit od přívodu elektriky.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
atoris

Existujú plne izolované predlžovačky. čo sa týka dreva a elektriky. pozrite si staré elektrónkové rádia v drevených skrinkách . Ako sa tam riešila bezpečnosť. Chasi rádia bol z kovového duralového dierkovaného plechu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

pokud není na prodlužce napsáno, že musí být v nehořlavém prostředí, tak může být i ve skříni a když se podívám kolem sebe, tak je na koberci, v polici. někdo jí má určitě i v posteli. já mám osobně ve skříni připojenou tiskárnu. jinak ohořelá zásuvka prodlužováku je není ojedinělá věc

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Elektronika