Avatar uživatele
Wnaty

Kolikrát za rok mohu podepsat růžový dvojlist?

Dobrý den. Nevím si rady s tzv. růžovým formulářem- papírem, který by měl studenta osvobozovat od daně. Jsem studentka střední školy, vím, kam mám prohlášení podávat a že k němu potřebuju potvrzení školy.
V létě o letošních prázdninách jsem měla brigádu na poště, kam jsem tenhle papír podávala. Měla jsem dohodu o provedení práce. Ta začínala na konci června a skončila 30. září letošního roku. Od 1. srpna mám zavedenou druhou dohodu o provedení práce u jiného zaměstnavatele, která je platná do 31. července 2016. Růžové prohlášení jsem tam nepodávala.
Dnes je 4. října. Skončil tedy měsíc září, tím pádem i můj pracovní úvazek na poště. Nyní bych ráda podala růžový formulář k druhému zaměstnavateli (tomu, u kterého pracuji od 1. srpna), abych byla osvobozená od daní. Nevím ale, zda je to možné, když už jsem prohlášení jednou za tento rok podala na poště. To by teď nemělo být platné, jelikož tam můj pracovní závazek skončil.
Jak to tedy je? Mohu to prohlášení ještě letos podat? Pokud ano, je zapotřebí do daného formuláře napsat, že už jsem ho letos jednou podala jinde? Jak je to na konci roku s daňovým přiznáním, když mi ho nespravuje zaměstnavatel, jelikož jsem měla dva příjmy dva současně (od konce září mám už ale jen jeden příjem).

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? johana 56, nenene100 před 3097 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
JájsemRaibek

Růžový formulář můžeš letošní rok ještě podat.

Teoreticky jej můžeš podepsat 12× a uplatňovat tak slevu na dani 12× do roka pokaždé u jiného zaměstnavatele. V jednom kalendářním měsíci však jen u jednoho!
Teoreticky pokud bys měnila zaměstnání třeba 15.3. a od 16.3. u jiného, tak jen u jednoho!

Upravil/a: JájsemRaibek

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
ivzez

Růžový formulář můžeš letošní rok ještě podat.

Prohlášení k dani z příjmu (tzv. „růžový papír“) můžete
v roce podepsat tolikrát, kolikrát budete potřebovat.

Klidně postupně u dvou nebo tří zaměstnavatelů v jednom měsíci.
Jedinou podmínkou je zrušit předchozí podpis, hned potom můžete
prohlášení podepsat u dalšího zaměstnavatele.

Protože je ale možné slevu na poplatníka uplatnit pouze jednou v měsíci,
uplatní ji pouze ten zaměstnavatel, u kterého bylo prohlášení podepsáno
první den v měsíci.

Upravil/a: ivzez

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
msi

Růžový formulář můžeš letošní rok ještě podat.

Hele já ho měl podepsaný víc jak 5× za rok.
Není možné, aby ti přišli na to, že třeba aji ze tří brigád najednou jsi úmyslně podespala prohlášení o daních, čili osvobození. Já mám 2 teď a nedaním ani u jedné. Nelze to zjistit do určité výši, ale stejne to nekontrolujou. Je jich tolik, že by nědělali nic jinýho ;) Takže už několik let to podepisuju všude a u každého zvlášť tvrdím, že to nemám podepsaný, přitom mám. :) Ok?
nesmí se to, ale neni to možné zjistit…

to samé zúčtování daně..to je pro ty, co daně platěj… těch zúčtování je tolik, že
to je nemožné zkontrolovat :)

jináč podle zakona… normalka.. podepíšeš ruzovej papir u jednoho zamestnavatele a treba ti u nej ten rok konci smlouva, a pak zase tak nemusis podepisovat dokola, ale plati to na kalendářní rok, jinak kdyz mas vic brigád, nebo jinou brigádu, podepíšeš zas jinde… dle zakona bys to měla zrušit ten první podepsany a podepsat novej, ale stim bych se nestresoval…zase zbytecny kdyz tam nechodis tak tam nebude prijem zadnej…
..ale proste to podepis vsude a nebudes muset danit, stjne na to nelze prijit, nekontroluje se to ubec :)

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
beam Ora

Růžový formulář můžeš letošní rok ještě podat.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
nenene100

Růžový formulář může být podanýjen jednou za jeden kalendářní rok.

Já mám názor opačný, řekla bych, že růžák podepisuješ jen jeden za rok. Pokud máš více zaměstnání, uděláš si po novém roce daň sama, nebo si od každého zaměstnavatele vyžádáš přehled příjmů a ten dáš poslednímu zaměstnavateli a ten zůčtování provede najednou.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek