Avatar uživatele
Jiří Bohumil

Kde a jakou formou se uplatňuje náhrada u reklamace vadného produktu-zboží v případě zániku prodejce?

Reklamace vadného výrobku (zboží) a požadavek na jeho záruční opravu se uplatňuje, ze zákona, u prodejce. V případě že jde o menší produkt (třeba tiskárna), předává se s paragonem a záručním listem prodejci, ten jej zašle do opravy a v případě že je neopravitelný, nabídne výměnu, případně vrátí peníze a on pak uplatňuje své nároky u dodavatele, potažmo výrobce.
V případě že jde o větší produkt (třeba lednice), oznámí se porucha záručnímu servisu, ten provede „ohledání“ a v případě neopravitelnosti (v současné době velmi často), napíše protokol o neopravitelnosti a zákazník zaveze opět produkt prodejci a reklamaci uplatní opět u prodejce, který opět nabídne zákazníkovi výměnu, nebo vrácení peněz. Na vyřízení má 30 dní.
Ale, jak je to v případě, že prodejce zanikne? Kde je pak možno požadovat výměnu, případně tedy vrácení peněz?
Konkrétní takový prodejce je třeba levneelektro.cz (e-shop), který ukončil činnost, vzhledem ke svým daňovým problémům, na základě zásahu finančního úřadu, v loňském roce.
Dík za odpovědi.

Upravil/a: annas

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? annas, johana 56, Drap před 2286 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Hlada

https://www.me­sec.cz/clanky/vel­ky-e-shop-pozastavil-cinnost-co-si-pocit-s-reklamaci-manual/

0 Nominace Nahlásit

Otázka nemá žádné další odpovědi.



Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek