Avatar uživatele
dust8

Jak udělat, aby se kontrolka levného a drahého el. proudu dala nainstalovat i do jiného patra, než v kterém je umístěna?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Kepler před 1303 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
aliendrone

No, pkud máš vícesazbový tarif (kdysi se tomu říkalo „noční proud“), tak zajisté některé spotřebiče (typicky bojlery, akumulačky apod.), jsou spínány pomocí relé v pojistkové skříni (jsou pod napětím jen když běží nízký tarif). Stačí tedy se připojit k takovému spotřebiči (k jeho vedení) a dál snad nemusím vysvětlovat. ;) :)

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

Tak to by asi nešlo. Kdy se mi přepnul tarif, jsem poznal podle hlasitého cvaknutí v pojistkové skříňce v předsíni. Domnívám se, že přepínání tarifů se děje v elektroměrové skříni pro více bytů, zpravidla v přízemí. Znamenalo by to zásah do elektroměru a to se nesmí. Nejsem ale elektrikář, takže se můžu mýlit.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy

Tomu zařízení, které by to zvládlo, se říká kabel.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hufnágl

Na to nepotřebuješ kontrolku. Stačí, když se na netu, u mne to je E-On, zaregistruješ a zjistíš si, kdy máš levný proud.
pásmo nízkého tarifu
D 57d – relé1 – TAR (1.9.2020 – 25.10.2020)

Pondělí – Pátek09:00 – 12:00
13:00 – 16:00
17:00 – 20:00
21:00 – 08:00

Sobota – Neděle a svátek12:00 – 13:00
14:00 – 15:00
16:00 – 20:00
21:00 – 11:00

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Dochy