Avatar uživatele
Calippo

Jak si hlídáte číšníky, jako zaměstnance, aby nekradli?

Zdravím podnikatele,
jak máte, prosím, ošetřeno, aby vám číšnici v baru nekradli, resp. aby si nenosili do práce svůj alkohol, nebo aby správně markovali na pokladně vše co prodají? Nějaké typy, rady, doporučení? Všem moc děkuji …**

Zajímavá 0 před 308 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
zjentek

Kamery a zaplatit externího zaměstnance nepřetržitě kontrolujícího záznam.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Filip84

No jak:

podívej se, když si nosí pinglové do hospody vlastní alkohol (stejný), nebo vlastní Kaffee (kvalitní!), atp., tak je to ještě dobrý, protože ojebou jenom Tebe, host netratí. Tomu se dá zabránit tak, že:

  1. zakážeš nosit do hospody vlastní chlast, Kaffee, atp., a když někdo, například, půjde před šichtou na nákup, a v tašce s sebou (protože nebude autem, že jo: třeba), bude mít flašku, nebo tak něco, tak to musí nahlásit vedoucímu dne, no a vedoucí dne před odchodem zkontroluje, že ta flaška je neporušená, prostě že nemá porušený kolek, atp. Pak máš jednodušší situaci, když zjistíš, že někdo v práci otevřenou flašku má, nemůže se Ti vymlouvat, že si dali po práci, nebo že si to jenom vzal s sebou.
  2. Nevím, jak to máš provozně zařízené, ale když jsem dělal v hospodě já, tak jsme byli na šichtě minimálně tři: já na (nebo někdo jiný) na place, kuchař, pizzař/ka. No plus bába na nádobí přes špičku, rozvozce (měl by tam být stále, ale to by bylo na samostatný thema), plus druhý do servisu ve špičce. No tak toho v servisu ve špičce si uhlídáš, rozvozce, nebo bába na nádobí, Ti neukradne nic za pultem, no a rozvozce, tak tam byly jiné problémy, než že by kradl v hospodě, no a bába na nádobí fakt neměla jak. No tak ty, co pověříš vedením směny, si musíš hlídat, finančně je motivovat, pravidelně kontrolovat, a hlavně nikomu nevěřit. Zvlášť když je hospodskej kuchař, tak tohle „kulhá“, ale je potřeba dělat pravidelnou inventarisaci, ne 1× za rok, nebo 1× za 1/2 roku. Ideální jsou na to dny, jako neděle / pondělí (pokud teda nemáš zavírací den úplně, že jo), kdy se zavře dřív, no a Ty tam zůstaneš / přijdeš a uděláš inventuru. Nemít na place věci, co se netočí. My měli třeba Single Maltky, co se fakt jako netočily, a tak když si došlápneš na servis, tak se cosi prodá (u nás je velký problém v tom, že oni se – často a rádi – etablují do podoby nosítek, což samozřejmě kšeft hodně ovlivní!), ale pořád to byly jednotky panáků za tejden. No tak nic, doprodat, vyřadit. Protože jsme měli klučinu, on byl super na servis, no ale taky si musíš odskočit, nebo je rozvozce na rozvozu a přijmeš rozvozový telefon, sedneš ke stolu, zapisuješ objednávku, atp., no a on byl rychlý, no, jednoduše pil ty Single Maltky, ale on byl rafinovaný, jak cukr krystal: dolil to vodou! No a to je blbé, protože na to přijdeš až tak, že ti to host omlátí o hlavu. No a vylučovací methodou Ti snadno dojde, kdo za tím stojí, že jo. A on neměl smlouvu jako zaměstnanec, byl brigádník, tak skončil. Ale nasraný host zůstal, že ano!
  3. Není systém, který by český pingl neočůral, zároveň ale v hromadě hospod není systém, zvlášť když jim chefuje průměrný kuchař. Ne, pozor, nemíním tím průměrný kuchařsky, může vařit, jako Escoffier, míním tak jako celkově, že jsou to spíš umělci, lidé na ty byrokratické věci docela nepraktičtí. Chce to jenom najít vyváženost mezi „důvěřuj, ale prověřuj“ a stalinskou paranoiou, v které Ti normální zaměstnanec nebude chtít pracovat. A nečekat zázraky, spíš se snažit problematické elementy odhalit co nejdříve, a potom se jich okamžitě zbavit.

Výhoda hospody je v tom, že host ti moc nemá jak co ukrást, takže pokud se něco ztrácí, tak je za tím na 99% zaměstnanec. Jasně, může být matlák, ale to Tě nemusí interessovat, prostě: má manko, tečka. Horší je to v obchodě, kde zákazníci prostě kradou, zabránit tomu nezabráníš, jde jenom o to to eliminovat na co možná nejnižší možnou míru, no a pak si pohlídat, aby nekradli také zaměstnanci. Což je, samozřejmě, mnohem těžší, protože když se ztratí tatranka v hospodě, tak jí, buďto, sežral zaměstnanec, nebo ji zapomněl natypovat. V obchodě ji mohl zaměstnanec zapomenout natypovat, mohl ji ukrást zaměstnanec, mohl ji ukrást sekuriťák, ale taky zákazník. 😆 V hospodě ne, tam je za tím vždycky: v kuchyni chef de cuisine, na place maître d'hôtel, u rozvozu rozvozce, etc. etc. etc.

Musíš mít na směně jednoho člověka, který za svůj úsek odpovídá a všichni ostatní jsou pod ním. V hromadě hospod to funguje tak, že to vlastně vůbec nefunguje, všichni se mají rádi, všichni jsou kamarádi, takže všichni dělají všechno, takže vlastně nikdo nic pořádně, no a hlavně nikdo za nic neodpovídá, že ano! To nefunguje. 😆

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Záleží na rozsahu podniku. Jinak stačí pravidelná inventura každý den, předávání podle inventury a občasná kontrola, třeba i vícekrát za den.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

Typy lidí vybírat ty správné. Tipovat zde nelze. Ale rada je jednoduchá a je to vyzkoušené. Zaměstnávat ověřené, poctivé lidi. Pak není potřeba nic hlídat.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Finance a podnikání