Zlatý

Jak mám chápat, ten kybernetický zločin?

Každou chvíli je upozornění, že po emailech se šíří nějaký vir a že se nesmí otevírat přiložený soubor, že tam je vir, ale přitom mám v emailu upozornění viz odkaz: http://2i.cz/…. Tak komu mám tedy věřit ?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Zlatý

Máš-li slušný antivir, věř antiviru - ta "upozornění" bych mnohdy přirovnal k poplašným zprávám - nic neřeší, nepřináší ani žádné informace a jen se pokouší strašit (kvůli zvýšení sledovanosti, kvůli prodeji nějakého pochybného kdovíčeho...).
;-)

Další odpovědi:

Bronzový

Barbakane se to tvoje upozornění bojím otevřít:-)) To víš, já jsem na viry odborník, sice jim vůbec nerozumím, ale mám je tak často, že už bych si s nima mohla aj tykat:-DDD

Za trest mám teď v PC Visty, sedmičky jsem si zavirovala:-(((
Visty jsou vir sám osobě, takže dostat ještě ten tvůj v odkazu fakt nechcu:-)

Bronzový

1) že se nemají otevírat neznámé přílohy a klikat na podezřelé odkazy* platí vždy a všude, ne pouze pokud nějaký nový útok popíšou na Novinkách.cz ...
* nebo aspoň vždy najet nejprve kurzorem a zkontrolovat adresu
2) nemění na tom nic ani jedna věta na konci emailu, kterou občas generují některé antiviry, protože nemusí znamenat nic ...

Rozhodně nikdy nevěř ničemu, co se píše v e-mailu :-)

Takovýhle dovětek může napsat kdokoliv a ne zrovna anti-vir.

Člověk by ani nevěřil, jak je to jednoduché, ale během jedné minuty v podstatě můžu vytvořit script, který ti pošle mail, ve kterém bude odesílatel nckb@nbu.cz (Národní centrum kybernetické bezpečnosti) se zavirovanou přílohou a pod ním bude napsané, jak byl zkontrolovaný třeba třiceti různými antivirovými programy a že tam ten vir fakt není :-)

A pokud nevíš nic o zdrojovém kódu emailů, tak nepoznáš rozdíl.