Avatar uživatele
T3NY

Co si myslíte o aktuálním stavu školství?

Zajímá mě Váš názor na aktuální stav školství, myslíte si, že nás učí užitečné věci nebo převážně kraviny co v životě ani nevyužijeme?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? marci1, Dane před 3577 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Funna

základní školy vždy učily věci, jejichž většinu v životě nikdy nevyužiješ…střed­ních a vysokých se to už tak moc netýká, protože jsou obvykle zaměřeny na konkrétní obor…a proč základka učí tolik „nepotřebných“ věcí?…aby žáci získali všeobecný přehled a znalosti a nebyli z nich tupci jako například ti za Velkou louží..bohužel kvalita výuky u nás klesá, takže mám obavu, že budeme brzy na jejich úrovni…
add randejl…tohle je jediný předmět, který budeš opravdu potřebovat, protože číst a psát bys měl umět, i když nebudeš vědecký pracovník…pokud si přečtu životopis od člověka, který ani neví, kde se píše jaké i/y, tak se nebudu obtěžovat ho na výběrový pohovor pozvat a automaticky ho vyřadím…tvá odpověď, co se červená chybami, je toho zářným příkladem…

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
marci1

Je fajn, že jsou žáci velmi vzdělaní třeba v informatice, ale stále mají velké mezery v tom, jak se chovat v rodině, ve škole, ve společnosti. Takové ty základní zásady mravnosti, slušného chování. Na ZŠ se vyučuje předmět „Rodinná výchova“, ale stále je to asi málo a ani netuším, co přesně se v tomto předmětu vyučuje.
Samozřejmě třeba většina z nás nevyužije složité matematické rovnice, ale matematika je pro člověka také velmi důležitá.
Čím více informací se ve škole dovíme, tím se zvýší všeobecné vzdělání a budeme mít o všem větší přehled a více všemu porozumíme. Lépe si se vším poradíme. 🙂

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dane

Mít všeobecný přehled je celkem důležité. Tvoří základ, na kterém můžeš dále stavět. Čím víc se toho naučíš, tím snadněji se budeš orientovat ve složitější problematice..

Je známo, že úroveň českého školství je nevalná. Určitě nelze svalovat vinu pouze na studenta, ale je potřeba se zamyslet také nad tím kdo učí a jak. Podle mého názoru učitelé po příchodu do praxe nemají vhodné podmínky, které by jim umožňovaly růst a motivovaly k dalšímu rozvoji. Skutečností je také to, že jejich kompetence nikdo neověřuje. Proč se třeba nezavede přezkoušení učitelů (např. každých pět let), u nějž by se ověřovaly kompetence a kde by dokládali, co za tu dobu vytvořili.. Bez učitele to nepůjde. 🙂

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
randejl

já jsem na základce a musím uznat že máme celkem zbytečnej jazyk , proč se třeba všude nemůžou psám měkká i , nebo s a z a vz kčemu to vlastně je , nebo slovní druhy , atd.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Čím vyšší ´stupeň´ školy studuješ, tím více je učivo specializované (a probírané do větší ´hloubky´).
Na ZŠ se učí všichni všechno – protože nikdo neví, co bude opravdu ten který žák dál nejvíce potřebovat – jde o úplné základy. „Kraviny“? – určitě ne.
Na SŠ už je probíraná látka (až na gymnázia) specializovaná podle oboru – „kraviny“?, ne.
VŠ pak poskytuje relativně specializované vzdělání – „kraviny“? – ne.
Pokud jde o ještě vyšší vzdělávání – je čím dál specializovanější.
Ale i VŠ matematik by měl mít středoškolské základy jazyka/ů (nejen češtiny) a naopak lingvista by měl umět středoškolskou matematiku…
___
Dost často se potkávám s lidmi i poměrně vzdělanými, kteří nechápou okolní ´svět´ – vůbec nerozumí fyzice, která jej popisuje. Je fyzika „kravina“? – ne – jen oni si to ´kdysi´ mysleli.
😉
Jen pro zajímavost – kolik je ti let?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Nevíteto?

Nic, moc, chodila jsem do normální školy a vůbec mě nenadchla ☹
Hlavně ten systém mi přijde postavenej celej na porovnávání a na tom, kdo je lepší, kdo je horší… To je pak jasný, že ty horší děti to demotivuje a řeknou si, že jsou to všechno sr…y, vykašlou se na to a začnou ty úspěšnější děti nenávidět, když se jim samotným nedaří být tak dobrý. Navíc se některý děti pak učej jenom kvůli tomu jakou dostanou známku, než kvůli tomu, aby se něco naučili. Taky je ten systém hodně postavenej na bichlování, než na tom sám dospět k výsledku.
Jo fyzika není kravina, ale proč tolik dětí v běžných školách k takovému závěru muselo dojít, místo toho, aby je to třeba bavilo?
http://www.svo­bodauceni.cz/

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek