Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 30.prosinec 15:22

Jaké povahové rysy nese japonský skladatel a hudebník Isao Tomita? I mladší budou vědět kdo to je.

Kultura a společnost – Ostatní kultura a společnost

Mám dojem že je autorem hudby k filmu Hvězdné války. Víte kolik tomuto průkopníku v oblasti elektronické hudbě je roků?
Kde bych sehnal jeho životopis – japonsky neumím. ?

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 30.prosinec 18:48

Jaké povahové rysy nese japonský skladatel a hudebník Isao Tomita? I mladší budou vědět kdo to je.

Kultura a společnost – Ostatní kultura a společnost

Mám dojem že je autorem hudby k filmu Hvězdné války. Víte kolik tomuto průkopníku v oblasti elektronické hudbě je roků?
Kde bych sehnal jeho životopis – japonsky neumím. ?
Doplňuji:
Skoro neuvěřitelné, že na své práci vysvětlení sem kde se vzala elektronická hudba a na obnovení povědomí spoluúčasti světových filmů trávím 3 hodiny..

Děkuji vám a přidávám do záložek. Opravdu má význam věnovat se historii vzniku hudby z ještě analogických syntezátorů. Pro dnešní vývojáře elektronické hudby. Dnes vlastně i včera před iXs lety byli dnešní DJs zrozeni. Rozpoutala se válka o to, která hudba je ta pravá. Jestli z akustických nástrojů, ze kterých je stejně snímán zvuk do elektronické podoby, nebo ta klasická. Ale to není důležité v době rozmachu různých žánrů. Nejvíce tuto a další generace ovlivnila střední hudba, populární, pop. Tím bylo zpečetěno, že se elektronické hudební nástroje stanou stěžejní poptávkou po hudbě rozšířenou po diskotékách, v nahrávacích studií. Také dal někdo podnět k vytvoření jakéhosi řečeno česky spolurozumění hudebních nástrojů mezi sebou. Jde o formát MIDI. A i ten neumřel, naopak se rozvíjel tak, že machři vymýšleli, jak by mobilní telefon mohl zahrát jiné vyzvánění než monotonní. Jsem ovlivněn tvorbou zvuků prostřednictvím syntezátorů. Tato hudba mě dala směr ve svých 13ti letech. Isao Tomita vytvořil významnou elektronickou podobu hudebního díla od skladatele Musorgského Obrázky z výstavy, která už v té době – tuším že v 70. letech min. století předurčila vývoj a směr vývoje hudby k elektronickým hudebním nástrojům. Tvořením Obrázků z výstavy pracně strávil 3 roky, než zvuky mixoval, sestříhal. V té nedávné době ještě nefungovaly počítače, nebyly. Při prvním seznámením s touto hudbou nepříliš kvalitním rozhlasovým přijímačem mě hudba vtáhla do oblasti vizualizace, že jsem přesně viděl očima to, co Tomita stvořil. A to měl právě na mysli. Za poslech také stojí Tanec sněhových vloček, přesně Snowflakes Are Dancing. Abych jen nepapouškoval názory, popíšu krátce čím bylo jeho hlavní dílo vynikajicí. Především je to rychlá nálada zvuku, barev v závislosti zamýšleného záměru autora. Třeba ve skladbě Baba Jaga je opravdu slyšet bublání v hrnci, využívá schopnosti syntezátoru hovořit, smát se, nebo uslyšíte zpěv v choru jako v kostele. V jeho tvorbě je možno zaslechnout kuřátka, přicházející nebezpečí. Isao Tomita dokáže vykouzlit děj podle daného názvu a žánru klasického tvůrce. Jeho smysl pro detail ho opravňuje k tomu, aby byl tím, o kterém se dá říci že tvoří imaginační hudbu. Isao má blízko k evrposké poulární hudbě, ano. Vždyť se velice blízko přibližuje chápáním hudby Mozartovi. Proto je v 70. a 80. letech populární, ne ve smyslu prodejné propagandy, ale byl přizván jako interpret hudby k filmům, které se staly hity. Některé z nich byly znovu předělány do digitální podoby. Isao Tomita uspořádal spousty veřejných koncertů, ve kterých se projevil jako profesionální hráč na klávesy. Na jeho koncertech v Japonsku na kterých byly realizovány světelná show srovnatelná s dnešními! Isao Tomita je hudebně spřízněn se světově uznávaným Jean Michel Jarrem. Jarre jako mladík přišel do studia kde pracoval jeho otec. A ve studiu nahrál známá alba Oxygene. Tím zase posunul příčku v uších posluchačích, kteří uznávají dodnes elektronickou podobu populární hudby, rocku, vážné hudby. Vlastně hudby všech žánrů ve kterých je vyžadovaná elektronická podoba. Rozličné vynálezy tvůrců nástrojů Roland, Yamaha, Kawai, i Korg, vlastně je jich víc, (Moog?) přemnožily jeden hudební názor a daly podnět k experimentům a tedy šli svou cestou k dalším žánrům. Mnoho kapel a nemá význam vypisovat všechny, využívalo právě cestu otevřených možností přenosu MIDI, vlastně i Jackson používal syntezátory a dokázal citlivě využít jejich zvukové schopnosti. U nás mohu vzpomenout jako na prvního interpreta kvalitní relaxační hudby z oblasti elektronické hudby Otakara Olšaníka. O kterém jsem přesvědčen, že je to jeho zásadní pohled na elektronickou hudbu. Odpočinková, downtempo a nějak ambientní styly hudby vznikaly v 50. letech minulého století. Otakar Olšaník vytvořil nádhernou zvukovou kompozici Hlasy velryb a Vlny oceánu, kde pracoval s citlivými přírodními zvuky a smísil je s neuvěřitelnými akordy které jako by korespondovaly lidstvu hledat smysl bytí, odpočinek. Další, koho je nutnost vzpomenout, je Petr Muk. Nemusím ani nechci zveřejňovat spoustu nadšenců syntezátorů kteří na úkor začínajících prodejců prezentovali schopnosti nových způsobů vytváření syntézy zvuku. Petr Muk byl zapáleným muzikantem a podařilo se mu prosadit se svou hudbou v projektu Shalom na domácí scéně. Tak to jsou už rozvinuté počátky populárního hudby stylu na začátku 90.let. Pokud máte někdo víc otázek k tomuto konkrétnímu hudebnímu stylu nebo chcete vědět víc, napište.
http://img.na­dapenny.com/t20/113­64/nadap111648948­270231.jpg