Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 21.březen 21:58

Znáte cikánské auto Premier 118 NE?

Aktuality a zábava – Aktuality

Premier je kari automobilka v Karílandu, takže, cikánská automobilka. Starší z nás pamatují, že „Žigul“ bylo nejoblíbenější auto mezi Cikány, a já se, svého času, Cikánů zeptal proč: protože měl nejlevnější náhradní díly! V devadesátkách měl otec v práci kolegu, a ten kolega vlastnil originál, původní, Fiat 124, ovšem v otřesném stavu, nepojízdný. No, hnil mu venku pod plachtou, tak na něho dal inserát, doslova za pár tisíc. A Fiata 124 prodal – Cikánům. Cikáni přijeli, sundal jim plachtu, Cikán okomentoval Fiata 124 „dik pěkný Žigul, more!“ a majitel nebyl s to Cikánům vysvětlit, že to není VAZ, ale Fiat: „de to dobre, panko velkomožný, dik to pěkný Žigul, Dežo deme nastartovat Žigul!“ Ale „Žigul“ ne a ne naskočit, tak Dežo volal Ferovi, Fero přijel na „Žigulu“, „de tak mu střikneme plin!“🤷‍♀️ Tak Fero vytáhl nějaký spray, Dežo startoval „Žigul“, Fero stříknul plynem do ssání, „Žigul“ naskočil, Cikáni vysázeli těch pár tisícovek, jak bylo domluveno a spokojeně odjeli!

Premier 118 NE je, stejně jako „Žigul“, nebo jiné jeho deriváty, derivátem Fiatu 124, který uviděl světlo světa v roce 1967. Vyrábět se začal, v tom Karílandu, v roce 1985, a to „NE“ v jeho názvu má dvojí význam: ono to auto má, totiž, motor a čtyřstupňovou převodovku z Nissanu, takže to NE znamená „Nissan Engine“. A k druhému významu se dostaneme.

A proč to tady vypisuju, když derivátů Fiatu 124 byly, všude možně po světě, spousty? No, protože ausgerechnet tady toto cikánské autíčko se mělo prodávat u nás, v roce 1992! Dovozce chtěl prorazit cenou: zatímco nejlevnější auto v ČSFR, Škoda Favorit 135L, stálo v roce 1992 Kčs 134,800.00, Premier 118 NE měl stát Kčs 99,000.00. A dealer přijímal objednávky, které byly závazné po složení zálohy Kčs 51,000.00. Byla kolem toho cikánského kočáru nebývalá mediální kampaň, ovšem, jak už to bývá u cikánských produktů, poněkud značné rozčarování, když to auto představili:

Ten ukázkový model měl, doslova na koleně, protože ani stěrače nebyly obráceny, předěláno řídící kolo na levou stranu, tím ale „tuning“ cikánského kočáru končil: otřesné dílenské zpracování, korose i pod novým lakem a moderátoři autíčkářského časopisu se řízli o plech, když otevřeli kufr.

No, abych to zbytečně neprodlužoval, prodej se u nás nekonal, protože dealer nezajistil schválení typu (lidově: homologaci), pravděpodobně by musel auto značně upravit, aby vůbec to schválení obdržel, a potom by ale koncová cena nebyla Kčs 99,000.00, a za jinou cenu by to auto bylo prakticky neprodejné. Takže, po obrovské mediální kampani z toho byla velká blamáž, ale dealerovi budiž ke cti, že zálohu Kčs 51,000.00 do haléře všem vrátil, což na devadesátky nebylo poněkud obvyklé!

Takže, bohužel, cikánský „Žigul“ z Karílandu se u nás neprodával. Takže to „NE“ znamenalo taky: NE, nebude! 👌😅

Zase, ve srovnání s průměrným cikánským „Žigulem“ devadesátek (https://www.au­tohificlub.cz/fo­rumimages/2006_11_­29_08_27_522102­.jpg), nebo s jinými cikánskými povozy (https://www.au­tohificlub.cz/fo­rumimages/2006_11_­29_08_28_352102­.jpg) to byla luxusní kára, jako! 👌👌😎

Znali jste to auto? Je tu, třeba, někdo, kdo pamatuje tu kampaň? Nebo, třeba, také složil zálohu a čekal na „nejlevnější auto na trhu“?

https://www.au­tosalon.tv/no­vinky/retro/re­tro-nejlevnejsi-auto-90-let-melo-stat-99-tisic-korun-vyklubal-se-z-nej-indicky-zigulik
https://cnn.i­prima.cz/z-ceskeho-cenoveho-trhaku-devadesatek-se-stala-blamaz-indicky-zigulik-nemel-sanci-207716
https://www.au­to.cz/zigulik-nebyl-jediny-pripomente-si-i-dalsi-bratry-fiatu-124-znate-indickou-nebo-tureckou-verzi-141170

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 22.březen 19:52

Znáte cikánské auto Premier 118 NE?

Aktuality a zábava – Aktuality

Premier je kari automobilka v Karílandu, takže, cikánská automobilka. Starší z nás pamatují, že „Žigul“ bylo nejoblíbenější auto mezi Cikány, a já se, svého času, Cikánů zeptal proč: protože měl nejlevnější náhradní díly! V devadesátkách měl otec v práci kolegu, a ten kolega vlastnil originál, původní, Fiat 124, ovšem v otřesném stavu, nepojízdný. No, hnil mu venku pod plachtou, tak na něho dal inserát, doslova za pár tisíc. A Fiata 124 prodal – Cikánům. Cikáni přijeli, sundal jim plachtu, Cikán okomentoval Fiata 124 „dik pěkný Žigul, more!“ a majitel nebyl s to Cikánům vysvětlit, že to není VAZ, ale Fiat: „de to dobre, panko velkomožný, dik to pěkný Žigul, Dežo deme nastartovat Žigul!“ Ale „Žigul“ ne a ne naskočit, tak Dežo volal Ferovi, Fero přijel na „Žigulu“, „de tak mu střikneme plin!“🤷‍♀️ Tak Fero vytáhl nějaký spray, Dežo startoval „Žigul“, Fero stříknul plynem do ssání, „Žigul“ naskočil, Cikáni vysázeli těch pár tisícovek, jak bylo domluveno a spokojeně odjeli!

Premier 118 NE je, stejně jako „Žigul“, nebo jiné jeho deriváty, derivátem Fiatu 124, který uviděl světlo světa v roce 1967. Vyrábět se začal, v tom Karílandu, v roce 1985, a to „NE“ v jeho názvu má dvojí význam: ono to auto má, totiž, motor a čtyřstupňovou převodovku z Nissanu, takže to NE znamená „Nissan Engine“. A k druhému významu se dostaneme.

A proč to tady vypisuju, když derivátů Fiatu 124 byly, všude možně po světě, spousty? No, protože ausgerechnet tady toto cikánské autíčko se mělo prodávat u nás, v roce 1992! Dovozce chtěl prorazit cenou: zatímco nejlevnější auto v ČSFR, Škoda Favorit 135L, stálo v roce 1992 Kčs 134,800.00, Premier 118 NE měl stát Kčs 99,000.00. A dealer přijímal objednávky, které byly závazné po složení zálohy Kčs 51,000.00. Byla kolem toho cikánského kočáru nebývalá mediální kampaň, ovšem, jak už to bývá u cikánských produktů, poněkud značné rozčarování, když to auto představili:

Ten ukázkový model měl, doslova na koleně, protože ani stěrače nebyly obráceny, předěláno řídící kolo na levou stranu, tím ale „tuning“ cikánského kočáru končil: otřesné dílenské zpracování, korose i pod novým lakem a moderátoři autíčkářského časopisu se řízli o plech, když otevřeli kufr.

No, abych to zbytečně neprodlužoval, prodej se u nás nekonal, protože dealer nezajistil schválení typu (lidově: homologaci), pravděpodobně by musel auto značně upravit, aby vůbec to schválení obdržel, a potom by ale koncová cena nebyla Kčs 99,000.00, a za jinou cenu by to auto bylo prakticky neprodejné. Takže, po obrovské mediální kampani z toho byla velká blamáž, ale dealerovi budiž ke cti, že zálohu Kčs 51,000.00 do haléře všem vrátil, což na devadesátky nebylo poněkud obvyklé!

Takže, bohužel, cikánský „Žigul“ z Karílandu se u nás neprodával. Takže to „NE“ znamenalo taky: NE, nebude! 👌😅

Zase, ve srovnání s průměrným cikánským „Žigulem“ devadesátek (https://www.au­tohificlub.cz/fo­rumimages/2006_11_­29_08_27_522102­.jpg), nebo s jinými cikánskými povozy (https://www.au­tohificlub.cz/fo­rumimages/2006_11_­29_08_28_352102­.jpg) to byla luxusní kára, jako! 👌👌😎

Znali jste to auto? Je tu, třeba, někdo, kdo pamatuje tu kampaň? Nebo, třeba, také složil zálohu a čekal na „nejlevnější auto na trhu“?

https://www.au­tosalon.tv/no­vinky/retro/re­tro-nejlevnejsi-auto-90-let-melo-stat-99-tisic-korun-vyklubal-se-z-nej-indicky-zigulik
https://cnn.i­prima.cz/z-ceskeho-cenoveho-trhaku-devadesatek-se-stala-blamaz-indicky-zigulik-nemel-sanci-207716
https://www.au­to.cz/zigulik-nebyl-jediny-pripomente-si-i-dalsi-bratry-fiatu-124-znate-indickou-nebo-tureckou-verzi-141170